Chapter 20:--

895 20 0
                                    

Blahblahblah
Betewe....sebenarnya saya tersalah ketik.villa tu sebenarnya mansion eh..silapp!

Tengku jibrail menpacking barang - barangnya yng 4 helai saja baju t-shirt kosong putih dan 2 seluar polo hitam. Buat apa nak banyak ii? Bukan pergi mana ii pon.

Dia terus keluar setelah mengecek keadaan qaisara dan berlalu keluar.terlihat suara si diana bergema diruang tamu.mummy pulak dah terkekeh disofa.

Boleh pulak dipakaikan bedak baby satu muka betul dekat baby hafiey! Mana tak marah?!

Dia meloloskan diri kedalam lift dan ditekan tombol kebawah.terdengar si adik iparnya memarahi tengku jazreen menggunakn bahasa ibundanya si diana itu. Ibu diana orang china dan berkahwin dengan papanya yang orang KL dan terikutlah bahasa itu.

Ting!

Dia keluar dari lift dengan beg roda ditangannya menuju keruang tamu.saja nak meliht sinetron akasia tv3.

"Yayangggg!! Maaflahhh....abang mana sengajaaaa!!!okey apa hasil abang kan??" Polos tengku jazreen menjawab.si diana mendengus.

"Bu....wo buhui jieshou ni gege de quanshuo!!!( Tak, saya takkan termakan pujukan abang ye!!!)" Marah si diana.tengku jazreen terkedu.mak ai! Mana aku faham gila!! Masak aku nanti!!

Tengku harriz mengelap muka tembam si hafiey dengan menggunakan tisu basah.apalah perangai bapaknya itu sudah diberitahu marah si diana tu karang tapi diendahkan saja...kn dah mendapat setempek ayat china!

"Hmm....baik aku gerak..."dia mendekati mummynya dan menyalami tangan tua itu.
Mummynya hanya tersenyum saja.dah tahu nk kemana.pasti pasal kerja.

"Mummy....along gerak dulu...apa ii roger kat along kalau qaisara ada buat perangai ke atau anythinglah...boleh kan??"soalnya
Mummy hnya mengangguk tanda faham.

"Yelahh... Mummy faham...pergilah...dah petang dah ni...nanti lewat sampai pulak..."balas mummy sebelum menghantar anaknya ke pintu utama.

Tengku jibrail melambaikan tangan sebelum masuk dan menghidupkan enjin kereta setelah meletakkan beg rodanya di kerusi penumpang.

Dia memberikan bunyi hon dan meninggalkan kawasan perumahan mansion itu . Rindu pulak kat si babynyaaaa!! Ahhhh!!

Menyesalll tak bawk sekali.tapi kalau bawak nanti ada yang mengorat.tak pasal ii kepala anak teruna orang tertembus peluru.

cemburunya makin bertingkat ii kerana kehadiran qaisara dlm hidupnya.terasa diputar 360° darjah dari suram ke cerah. She my starlight...

Mummy kembali masuk dan tertawa melihat si anak kedunya didenda push up entah berapa kali dengan muka memerah dn mencebik saja bibir itu.

Sapa suruh buat masalah dengan bini.dah tahu si diana panas baran ditambah lagi kemarahan si diana yang sudah membara .

Memang kenalah!! Si diana tak pakai bahasa melayu ketika marah melainkan bahasa china yang susah difahami kerana kosa katanya yng banyak dan susah.

Si hafiey pulak tergelak comel dipangkuan tengku harriz.suka sangatlah tu dapat tengok freeshow bapaknya didenda depan mata.

"Yayangg...dahlah....penat abang naik turun ni...pleaselahh!!"rayunya.ni dah dekat 30 push up dah ni! Mati aku!

"No....i'm still mad of you...abang
tahukan yang hafiey still selesema?yang pergi letak banyak and buatkan hafiey makin teruk bersinnya ! Risau tahu tak?!!"ha...time ni baru pakai.lupa pulak suaminya tak fasih bahasa china. Sorryy!!

Terdiam si tengku jazreen.err...tahulah...but sikit je kan?? Hotak kau!! Penuh satu muka tu dengan putihnya!

Dia lupa yng si anaknya masih sakit kerana sekarang musim hujan.

Dan tubuh badan anaknya kadang ii lemah pada. Satu ii masa...kadang tu tanpa tahu sebabnya.bayi kan? Lemah lagi imu dlm badannya.

Tengku jazreen menggaru rambut perangnya yang tak gatal. Ayatnya tak mahu keluar time ni!!! Stressnya!!

"Don't do that again next time, abang...understand tengku jazreen!!

Maaf sebab lama tak update! Author busy dengan kerja sekolah yang banyak.sekarang dah freee!! Yehayyy!!

GADIS KECIL MILIK SUGARDADDYWhere stories live. Discover now