____________________________________
, ( 0~0) ,
Kawaii
____________________________________
Qaisara cuma diam di seat belah penumpang . Rasanya amarah tengku jibrail melonjak naik selepas jejaka iceberg itu menelefon farrel yg tengah menguruskan hal monyet tadi itu.
Rupanya monyet yg dimaksudkan oleh qaisara itu adalah sofea! Anak dato kamaruz. Asal boleh terlepas ni? Biasanya si dato kamaruz ini akan larang si sofea keluar. Ni kenapa boleh terlepas dari kandang ha?
Pemegang stereng kereta Lamborghini avantador miliknya digenggam erat ibarat mahu patahkan saja. Urat² timbul dileher jejaka itu pakej di pergelangan tangan.
Mungkin masih marah atas kejadian itu. Patutnya dari awal lagi dia larang qaisara ikut! Tapi dia kesian sebab dh beberapa hari qaisara dikurung atas sebab faktor keselamatannya.
Musuh² nya pasti berkeliaran disekitar kawasan² perumahan parentsnya walaupun dijaga ketat. Pasti ada yg terlepas pandang.
Kalau di mansionnya nanti, memang ada maids, tapi qaisara ni pasti akan rindu nk kat dia. Dia ni dhlh lewat balik. Pagi sampai petang kat company, start je malam, markasnya yg jadi tempat keduanya.
Q
aisara memandang wajah tegang milik tengku jibrail yg daritadi begitu saja. Dia melihat lampu isyarat baru merah, dia mencabut seatbeltnya dan milik tengku jibrail juga. Jejaka iceberg itu terangkat keningnya.
Pasti tertanya² apa yg akan dibuat oleh gadis kesayangannya. Dia hanya memandang kedepan. Biarlah..mungkin qaisara main² saja. Kadang bukak seatbelt sendiri lepastu dia. Bosan kot...
Tiba² terasa ribanya diduduki oleh qaisara lalu seatbeltnya dipakai sekaligus di tubuhnya dan qaisara. Halkumnya bergerak atas bawah. Peluh menitik didahi. Bukan apa, dia merasakan sesuatu yg bangun dibawahnya. Jangan pikir aneh² ya...jangan ya dek ya...
"Daddy suka kan??" Ucap qaisara comel. Lagilah tk karuan member! Apabila lampu isyarat sudah bertukar hijau, dia terus menekan pedal minyak dan kereta mewahnya bergerak laju menerobos diatas lebuhraya.
Dia menghiraukan soalan itu. dia suka je, tapi dia merasakan ayatnya tk mau keluar. Qaisara perhati je tingkah tengku jibrail yg tk layannya. Terasa tubir matanya berair. ' Kenapa daddy tk layan? ' soalnya dlm hati.
Biasanya tengku jibrail paling suka bila dia clingy dengan jejaka iceberg itu. Tapi selepas je kejadian itu dan apabila farrel menceritakan, automatik jejaka iceberg itu tk layannya. Masuk dlm kereta pun tengku jibrail buka pintu secara kasar.
1 : 34 petang, sesampainya di villa parentsnya....
Kereta lamborghini avantador berhenti didepan air pancur yg berlambangkan 3 ekor patung singa .jejaka iceberg itu membuka pintu selepas mematikan enjin keretanya. Seatbelt dibuka kasar dan mendukung qaisara lalu diletakkan diatas bahunya.
Qaisara yg panik،meronta² ingin dilepaskan tapi satu tamparan hinggap dipunggungnya. Menjerit kesakitannya. Kenapa? Atau....leon?
Dlm otak tengku jibrail dh ada satu plan yg akan menggemparkan seisi rumah nanti. Tengoklah..."Stop struggling or you'll get more punishment baby..." Penuh tegas dan dingin suara tengku jibrail menyuruh qaisara berhenti.qaisara diam saja dibahu jejaka iceberg itu. Dia masih keliru.
Pintu utama villa parentsnya dibuka kuat olehnya sehingga semua penghuni didlm villa itu terdiam. Haih...asal ni?
Kelihatan mummy dan daddy yg baru balik dari london sedang bersantai diruang tamu sebab client meminta batalkan pertemuan sebab ada urusan keluarga.
Mummy yg melihat tertanya². Pasti pelik kenapa anak terunanya sebegitu sekali. Balik² je muka tegang dan tiada perasaan pun. Papa pula hanya menghirup kopinya saja. Tk mau campur urusan. Biarlah urusan mereka settlekan sendiri.
"Awal kamu balik jibrail? Biasanya lewat saja kamu balik? " Soal mummy sambil meletakkan nasi di atas pinggan suaminya. Biar gemuk sikit! Acah² nk diet kalau perut pon dh kedepan.
Tengku jibrail menurunkan qaisara secara perlahan. Tknk mummynya salah sangka. Hubungannya dengan qaisara sedikit tegang.
Jadi dia mahu buat ikatan sah dengan qaisara. Dia tk kesah guna cara kasar dan kotor asalkan dia dpt qaisara. Biar semua tahu dia dh berpunya. Nekadnya dari awal lagi.
"Mummy...jib nk kahwin denga qaisara secepat mungkin.." balas tengku jibrail penuh nekad dan semangat yg membarahh!
Terkejut mummy dan papa yg tengah menghirup kopinya. Nasib suam! Maisarah dan ithaf yg baru mengambil pinggan kerana mendengar suara tengku jibrail terngangga. Untung tk jatuh!
" WHAT?!! ARE YOU SERIOUSLY SON? " jerit mummynya. Bukan dia tk setuju, tapi hubungan anaknya dengan qaisara masih baru . Alam perkahwinan tk boleh dibuat main. Apatahlagi tengku jibrail pasti trauma akan perkahwinan buat kali kedua.
" Jibrail tk main² mummy...jib dh tk tahan nk sahkan hubungan kami...." Itu alasannya yg kukuh. Papanya bangun dan mulalah nk bersuara.
" Kamu tk tahan nk kahwin atau nk seksa anak dara orang untuk melampiaskan Amarah kamu nanti ? " Saja nk resahkan anak teruna sulungnya. Dia tahu traumanya anaknya jadi dia akan tanya soalan al- maut kepada anaknya. Soalannya pula berkait sangat dengan trauma anaknya.
Terkedu tengku jibrail. Sekali bapaknya tanya soalan berkaitan dengan masalahnya memang kelu lidah mahu membalas!
Tapi itu tk memutuskan keputusannya nk menghalalkan walaupun parentsnya qaisara dia tk jumpa lagi. Nanti² je dia suruh mummynya dtng berjumpa atas sebab nk menghalalkan.
" Jib dh buat keputusan nk halalkan qaisara, jib dh sayang dn jatuh hati kat qaisara...sebab tu jib nk halalkan, jib nk berubah... Nk cuba atasi trauma jib sebelum ni..." Ucap tengku jibrail dengan suara bergetar². Traumanya masih ada. Dia nk halalkan qaisara tapi dia masih takut akan itu.
Dia mengkerling qaisara yg terkaku.pasti terkejut akan keputusannya jejaka iceberg itu yg mahu menikahinya secepat mungkin tanpa berbincang. Sebab apa? Memang sebab dh sayang tapi...dia masih muda..
.Dia tknk dicop hamil luar nikah oleh rakan² nya nanti..dan dia masih tk tahu tentang perkahwinan. Nk saja dia menolak tapi disebabkan dia tahu betapa pengaruhnya jejaka iceberg itu, hancur saja plannya.
(Heh...dh nk kahwinlah...walaupun heroin masih enggan atau setuju akan keputusan sugardaddynya mahu menikahinya ? Mari lihat chapter selanjutnyaaa!! )
YOU ARE READING
GADIS KECIL MILIK SUGARDADDY
Romans(FAZUWA QAISARA) GADIS POLOS YANG HIDUP SEDERHANA DI KAMPUNG NENEKNYA.PARENTS QAISARA MEMINTA NENEKNYA UNTUK MENJAGA QAISARA SEMASA MEREKA KE LUAR NEGARA UNTUK BEKERJA. QAISARA YANG MASIH BERUMUR 17 TAHUN ITU TAHU APA? DENGAN CHILDISH DAN KEPOLOSANN...