Chapter 7:--

1.2K 38 0
                                    

Qaisara mengunyah candiex wax yang dihulurkan oleh jibrail.posisi qaisara berada di atas riba jibrail.mereka sedang menunggu pakaian yang diminta oleh jibrail tempoh hari.mummy pula? Dia saja je nak tahu apa anaknya buat.jarang pulang.risau juga...tahulah kerja banyak tapi luangkanlah masa dengan family .nanti ade anak bini terpinggir pulak.

Ni pun tahu dari farrel yang kata jibrail nak datang ambik pakaian baju kerja barunya.katanya baju hangus sebab expressonya tertumpah dan terletaklah iron tu dekat belakang badan baju tu. Hanguslahhh...lepastu dahlah benda tu dia naikkan sebab nak cepat konon.padahal dia boss...boleh je nak masuk ke tak.lambat ke cepat.he so want to complete as always.

Qaisara mengambil lagi setelah jibrail meletakkan sedikit ii sebab takut qaisara makan banyak.rosak gigi tu merana kau!

Mummmy tersenyum melihat telatah anak sulungnya.manja ii juga ye dengan budak.hailah...jibrail..jibrail..

"My datang sini sorang ii je ke?" Soal jibrail saat dia melipat atas beg kertas itu dan qaisara menjebikkan mulutnya.nak lagi!!! Ithaf tak marah pun...tapi adelah sikit...sikit je...

"Taklah...ade tu angah tengah dating dengan bini dialah..diana. mummy ditinggalkan."acah ii merajuk mummy. Ya...adik ii nya yang lain dah kawen.antaranya, angah lepastu no 3 dan 5 last bongsu baru nak spm. No 4 tu still single. Nak ayok didaftarkan anak dara ibuk ii sekalian!

Sebenarnya jibrail dah kahwin tapi cerai sebab bekas bini curang kayu tiga dengannya.kat apartment dia kot! Patutlah nak sangat apartment tu rupanya nak manja ii dengan kekasih gelap.

Datang ii bawak pejabat agama.cerai lepastu suruh jantan tu kawen sebab bekas isterinya dah mengandung anak jantan tu.tkkn nk tertipu lagi kot.taklah!

Jadi jibrail duda dah 14 tahun dan berpuasalah menunggu datang haknya.tahulah kan...
Sengsara hidupnya.

Qaisara mencuba melarikan diri sebab marah jibrail tak kasi dia candies.nak merajuklah ni.mata sepetnya melihat gunting tersadai di atas meja bulat dan idea bernas muncul.

Ayokkk lari!! Diambil dan cover ii sikit lepastu gunting.leka jibrail dan mummynya becok bercakap alhasil dia dapat escape jugak!!
Pintu dibuka saat ada orang masuk dan dia ambil kesempatan lalu disaat bersamaan orang tu masuk.jadi tak perasan dia larikan diri.tanda protes!

Dia lari tergopoh ii berlari mencari tempat untuk dia lari.terhenti di kedai novel. Dia masuk untuk melihat ii saja.sempat juga diambil wallet jibrail.haknya juga.hehe.

Alang ii belilah! Diambil buku ii dari rak yang menempatkan buku karya ANJELL. diambil tiga.antaranya , king haidar, dheo's dan suamiku paling sweet. Lantak mahal pun.ade wallet abe daddy kita!

Dia lantas menuju ke cashier sebaliknya jibrail menoleh dan eh? Hilang?!

Mana pulak budak ni? Tangan kirinya mengusap pelipisnya dan berkerut dahinya.p..putus?
Ah! Ni mesti qaisara lari darinya.ni..dah 6 : 30 petang dh ni...dia sudah menyuruh noah menelefon orang rumahnya dan yang mengangkat ialah daddynya ithaf. Lah..kenalannya.tapi setuju saja sebab kenalan kan? Worth it lah percaya satu sama lain.

Dia terus bangun dari sofa di butik itu.

Mummy yang melihat tertawa.dia sebenarnya nampak je qaisara lari.nak tahu juga seberapa pentingnya qaisara dalam hidup anak sulungnya.dia tidak mahu jibrail mengurung dirinya sendiri di bilik kerana peristiwa silam. Dicurang isteri tercinta saat masih collage lagi. Mana tak sakit.dah berumah tangga hampir 4 tahun dan rahsia bekas menantunya bocor depan anaknya sendiri.sakit hati juga.itupun dari info noah yang jibrail sendiri suruh stalk bekas isterinya.senang cerita viona.

Viona ni sebenarnya nak harta jibrail saja.acah ii bercinta dan berkongsi harta yang jibrail baginya nafkah sebanyak rm 23,000 seminggu. Banyak tu!

Jibrail menyeluk poket seluarnya untuk menelefon anak buahnya dua ekor tu.dan baru perasan yang walletnya tiada didalam poket seluar polo hitamnya.

Ting!!

Mesej masuk dan terkedu.duit di blackcardnya digunakan sedikit demi sedikit.siapa lagi kalau bukan qaisara? Mungkin merajuk sebab tk bagi dh makan candies wax.dia nak makan pon sedikit keras.ni kalau qaisara gigitnya mahu nangis seminggu.

{Mekasih awak semua sebab views dah 70 keatas!! Nah bunga untuk awak!💐💐🌷}

GADIS KECIL MILIK SUGARDADDYWhere stories live. Discover now