Chapter 45 : -- i'ts this my choice?

595 19 0
                                    

____________________________________

Qaisara hanya diam setelah keputusan itu. Hanya restu dari parentsnya saja. Pada awalnya....

"Qai tknk!! Qai masih muda!!" Bentak qaisara menolak keputusan mengejut tanpa berbincang dengannya. Tkkn sebab tadi?

Tengku jibrail terketap rahangnya. Dia perlu sabar. Kalau tk , akan terjadi sesuatu benda kotor nanti.
Mummy yg melihat menghampiri qaisara dan mula membujuknya.

"Qai sayang, terima ya? Mummy tknk anak sulung mummy makin mengamuk pula, kamu tahukan panas barannya ? " Soal mummy lembut.

Anak sulungnya memang anggerness melampaui batas. Silap² villa ni jadi mangsa baran anaknya.

Qaisara hanya diam sebelum matanya memandang kearah tengku jibrail yg memandang tajam .

Cepat² dia menunduk. Dia tahu bagaimana kemarahan tengku jibrail.

"Q...qai tk tahu...qai tk pasti..qai kan masih muda..." Rugut qaisara. Mummy yg mendengar hanya terkekeh kecil.

"Aik? Kamu dh 17 tahun, dh matang...mummy dulu...umur 15 tahun dh kawin tau! " Jujur mummy. Orang dulu² kawin tk tengok umur, cinta sikit, minang terus! Terkejut qaisara. Seriuslah?! Tapi dia masih diam.

"Jadi...mummy nak tahu siapa nama parents kamu? Senang nk bincang...tkpe...tunang dulu...okey?" Tkde salam terus bincang! Setuju sangat nk jadi menantunya!

"Ermm...mama qai....rashidah , papa pula....khalifdh.." jawab qaisara. Matanya memandang tengku jibrail yg tengah menunggu jawapannya.

"Eh? Rashidah? Khalifdh? Bang...bukan ke rashidah tu kawan saya ke? Dan khalifdh tu abang tiri abang ke? " Soalnya kepada sang suami yg tengah menyantap nasi yg penuh dlm pinggan.

Nasi dlm mulutnya penuh dan sebagai jawapan, dia mengangguk saja. Qaisara keliru. Papanya abang tiri papanya tengku jibrail ke? Kenapa dia tk tahu? Kau...duduk bawah tempurung.

"So...senanglah kerja mummy nk minta restu...dh..kamu pergi rehat..tenangkan minda ya? Jibrail....jangan nk terburu² sangat...." Tubuh qaisara ditolak lembut untuk rehat dibilik.
.

Ithaf dan maisarah mengikuti jejak qaisara yg perlahan² naik ke atas. Tengku jibrail mahu ikut tapi dilarang oleh mummnya.

"Jibrail...kamu ni kan? Cubalah berbincang dulu...terkejut qaisara bila je dia tahu yg kamu nk kahwin dengannya.." bebel mummynya.

Tengku jibrail tadah je telinganya. Dh orang berminat nk halalkan. Nk buat macam mana?

"Jib dh suka..dh plan awal ... Baru sekarang ni nk cakap..."jujur tengku jibrail. Tapi, mummynya ada bau² yg mencurigakan.

" Ke...musuh kamu dh tahu tentang qaisara ni?" Tebak mummnya. Terkedu jejaka itu mendengar telahan mummynya. Tepat!

"Err......" Kelu lidahnya mahu membalas. mata mummynya tajam menikam anak mata kelabu-hijau anak terunanya. Betul telahannya. Pasti musuh anak terunanya tahu tentang keberadaan qaisara.

Dn tujuan anak terunanya mahu menikahi gadis polos itu atas sebab faktor keselamatan dan percintaan sert kasih sayang?

"Answer me , DATO TENGKU JIBRAIL ALLESANDRO ARYENLUIZ BIN TAN SRI DATO TENGKU JAIRREN RIZHALLUIZ ?! " Nama panjangnya disebut oleh mummynya kuat². Sampaikan tersedak papa yg tengah menyantap makanannya. kenapa nama penuhku disebut oleh isterikuuu??

"Ye...betulah tu.. musuh jib dh tahu tentang ni...." Balas tengku jibrail sambil mengurut pelipisnya. Depan mummy terus jadi kucing manja.

Mummynya menepuk dahinya sendiri. Itulah kahwin dengan suaminya yg berketuruan mafia paling berpengaruh di dunia.

Jadi anak sulung expecially lelaki akan jadi pewaris takhta selepas bapa mereka menyerahkan takhta setelah anak mereka berumur 10 tahun

Musuh suaminya akan menargetkan takhta anak sulung yg akan mewarisi takhta dengan membunuh supaya mendapat kekuasaan yg berlipat kali ganda dari pemerintah

. Dn sampailah sekarang...begitulah...bunuh.. jual senjata api berlesen, cipta Kapal terbang. Jadi CEO company sendiri.

"Itu ke sebab kamu nk kahwin dengan qaisara? Kamu pasti? Alam perkahwinan bukan benda biasa.. tanggungjawab kamu tu besar...jangan kamu kata harta tujuh keturunan tk akan habis kalau beli makanan setahun pun tk habis apa gunanya? " Nasihatnya. Dia dh lama makan ' garam ' dan tahu alam perkahwinan itu bagaimana.

Dia setuju saja, tapi qaisara masih tk tahu dan kalau qaisara tahu pekerjaan bakal suaminya ialah seorang ketua mafia..pasti akan minta cerai, diculik oleh musuh, nk lari.

Macam dia dulu..begitulah..menderita pun ya masa mengandungkan anak sulungnya, hampir gugur kalau bukan suaminya yg tolong selamatkan semasa dia tengah membeli makanan tepi jalan sebab mengidam mahukan tembikai serbuk asam.

Tapi syukurlah sampai sekarang dia dikurniakan anak lelaki ramai, patutnya yg last sorang lelaki dan sorang lagi perempuan tapi kandungannya lemah sebab kena keracunan makanan. Jadi yg selamat pun lelaki je. Tkpelah..ujian dari tuhan , kena sabar.

" Jib dh buat keputusan...jib nk qaisara jadi isteri jib sorang je..." Keputusan muktamad diberi penuh percaya.

"Yelah...nanti mummy dan papa bincang dengan datin rashidah dan suaminya nanti....minta² lah restu setuju..." Ucap mummynya lembut. Kalau anaknya dh cakap macam tu nk buat macam mana?

" Yang....anak kita yg last nk balik dh ni...petang nanti sampailah tu... " Jerit suaminya saat dia melangkah keluar villa untuk menghirup udara segar.
Tiba² je dpt message, balik petang ni sebab cuti sem I . Awal pulak..oh lupa...sem I awal balik tapi sem yg lain..jangan harap dpt balik!

"Ye! Nanti saya minta bibik kemaskan bilik budak sorang tu..entah berdebu ke tk...." ucap mummy sambil berjalan kearah meja makanan dan mengambil pinggan , sudu, garfu, dan cawan kaca untuk dibasuh.Meninggalkan anak terunanya diruang tamu.

Qaisara and the gangs pov:

Perbualan mummy antara tengku jibrail didengari mereka bertiga dari tadi. Qaisara cuma mengeluh kasar. Macam mana ni?? Dia mana tahu tentang alam perkahwinan ni!!

" Korang...macam mana ni?? Qai mana tahu....apa tugas isteri nanti? Buatnya tk sampai sehari dh minta cerai macam mana? " Mulalah nk berfikir negatif!

Ithaf memuncung kearah maisarah yg menguap kecil.dia pantang je dpt duduk, terus nk tertidur.

" Mai....awak tahukan apa tugas isteri? Awak kn dh kahwin dulu..." Soal qaisara. Maisarah tersentak dari kantuknya.

"Ohh...tugas isteri ni besar juga....macam..ermmm..jaga makan pakai suami sehari², kemas rumah , and paling besar ujian ialah hal rumahtangga dan zuriat yg akan lahir kedunia nanti..."

GADIS KECIL MILIK SUGARDADDYWhere stories live. Discover now