Chapter 10:--

1.1K 21 0
                                    

Qaisara mencebik.sikit ii tk bagi.jibrail yang melihat perubahan muka keruh qaisara tergelak kecil.kang aku send kat sana menggelupur!

Ditarik tangan kecil milik qaisara dan dibawa menuju ke lift . Tombol Tingkat 3 ditekan dan lift laju naik keatas.

Ting.

Pintu lif dibuka dan mereka berjalan menuju ke bilik untuk qaisara.di setiap tingkat ada 4 bilik saja.dan dua tingkat tempat larangan.hanya jibrail dan anak ii buah serta rakannya saja itu pun yg terpilih.

Pintu bilik berdekatan dengan ruang tamu kedua dibuka dan terlihat ruangan yang aestetic.
Katil king dan patung ii yang dibeli oleh jibrail. Itupun dia pi rembat adik sepupunya.nasib budak tu ikut je asalkan money!

Qaisara happy semacam.geram tengok plushie tu!! Jibrail tergelak kecil.hailah suri hatinya.

Tengku jibrail menyuruh qaisara stay buat sementara waktu. malam ni dia ada mission. Ada lahanat pi serang gudang senjata dan curi . Nasib sempat tangkap.

Qaisara cuma mengangguk.di atas mejanya ada beg sekolahnya dan buku ii pelajarannya.haihh...tahun akhir dh...exam dh nak dekat.
Nasib genetik parentsnya bijak ii.eh?

Tengku jibrail menutup pintu itu.terus tiada senyuman manis yang selalu terlakar diwajah tampannya saat berada didekat qaisara.split personality kot si tengku jibrail ni.

Btw...saya tukar tau jibrail ke tengku jibrail sebab lagi sedap dibacoo....

Jejaka itu melangkah ke lift dan menuju ke bawah untuk ke gudang yang sedikit jauh juga dari mansionnnya.

Superbike yamaha hitamnya menjadi pilihannya dan mengambil kunci motornya.
dulu.dicucuk ke tempatnya.

VROOMM!

bunyi ngauman ekzos motornya bergema di garaj besar itu.terus dia bergerak ke tempat yang ingin dituju dengan had kelajuan seperti ingin bertemu TUHAN.

Sambil ii tu dia nak call si member dia.lupa nk kata bukan ke mansionnya tapi ke markasnya! Dalam nak call berselisih dengan membernya yang menaiki motor yang sama jenisnya cuma beza warna si motor ridh tu warna kelabu.

Muka masam mencuka itu sudah tahu. Kurang asam! Aku punyalah nak cepat ii boleh pulak kau keluar?!! Kau tahuuu aku nak masuk ni ibarat aku pi cari jodoh aku tahu tak?!!

Tengku jibrail hanya membuat gaya' pergi markas'. Ridhwadz hanya mengeluh kasar.sabar...kau sama macam sorang lagi.lupa sapa nama. tapi mamat tu sabar dia senipis bulu ketiak ex kau.

Terus dia turns semula dan mengejar motor tengku jibrail.nasib tak bawak kereta tahu tak.kalau tak perghhh!! Kotor mat padahal kereta tu pun kau bawak laju semacam.

Sesampai di sana...

Arghhhhh!!!!

Jeritan seorang lelaki asing bergema di ruangan itu.terlihat arash dan tuanku mateen hanya melihat lahanat itu diseksa oleh anak buah tengku jibrail.

Tersenyum sinis jejaka itu.well ii looks who was himm....is that roman?lelaki yang bersekongkol dengan bekas tupperware dengan kekasih gelap demi duit.ya...nak apa ii mesti duit number 1!

"Well ii...romann!"sapanya ramah.acah je.tapi dimata roman hanya melihat sapaan dari iblis bertopeng malaikat.yes...nicknames real for tengku jibrail is darken angel's.
Melihat tubuh roman yang dipenuhi luka hanya tersungging sinis.

"Cantik lakaran kau..." Puji tengku jibrail.roman berkerut dahi dalam kesakitannya..tak faham apa yang dimaksudkan oleh tengku jibrail.

"W...what did u mean??"serak suara itu menyoal.bodohlah si tengku jibrail ni...begap!

Yang lain tergelak besar.gila! Dh kerja selama 4 tahun kot but tk tahu cara nak ckp malaysi? Seriously?!! Patutlah si roman ni inggeris aja tu.

Haiii harap sukalahh! And jangan lupa komen, like denag follow!!❤️❤️❤️🤧

GADIS KECIL MILIK SUGARDADDYWhere stories live. Discover now