10 jam kemudian....
Semua anak buahnya sekali dengan penjaga luar pagar dan hacker terkena tempias itu terbaring kepenatan. Semua tercunggap² kerana dipaksa berlari 50 round seluruh kawasan bangunan besar underground itu. Yg lepas cuma senior eagle's dan lucas serta tengku jibrail saja yg still bertenaga tanpa lelah. Well...dh biasa kot ikut latihan.
"Huhhh!!! Bila nk selesai!! Aku baru je lepas 10 gila!" Rugut salah seorang agent hacker. Member tk bersalah pun kena! Padahal dia tengah membuang mutiara suci dekat tandas, tertiba kena tempias ikut juga latihan seksa ni! Semua mengangguk bersetuju. Tiba² datang seorang agent eagle's mendekati mereka semua.
" Guys, Tengku bagi masa 15 minit selesaikan 50 round, atau korang kena lari macam kami sebelum ni..kau orang tahu kan berapa?" Soal kirana. Sambil itu dia minum air sebab dh settle berlari. Yg lain terliur. Tengku tk bagi minum selagi tk habis lari.
"Err....110 round?" Teka yg lain.kirana tersenyum sinis. Yg lain dh terngangga. What.. dlm masa 15 minit je?! Gila! Kang menambah pulak kena lari!
"Sekarang dh tinggal 13 minit je lagi..sempat ke? Yg mana baru 5 ke 8 tu...cepat² lah habiskan ye? Dah...i nk makan luh, cau!" Terus dia berlari biasa namun pergerakannya cukup pantas. Patutlah cepat siap! Lari biasa, dikira lari pecut!
"Wehh!! Lari dho!! Takut aku!! Demi sesuap nasi, aku sanggup larilah!!" Semua mengangguk dan pakat berlari laju cepat. Untung daripada larian sebenar! Kalau tk, alamatnya, kelaut lah..
Tengku jibrail hanya melihat semua kembali berlari.good job kirana. Mulut mengumpat tu berjaya juga takutkan yg lain.dia mengelap peluh yg menitis dari dahinya. Sambil tu dia melihat iphonenya, tiada mesej satu pun. Busy sangat ke? Qaisara? Malah kehabisan data! Disuruh beli, malah kelupaan.
"Tengku! Nah..air yg tengku nk.." lucas menghulurkan botol air espresso pahit kegemarannya tengku jibrail.
"Thanks,lucas."ucapnya. Lucas hanya mengangguk. Dia masih sedikit kepenatan.banyak lemak kot? Dh dekat beberapa bulanlah juga tk berlari sebanyak ni.
"So...macam mana latihan simpel ni? Okay bagi kau untuk latih yg lain kat malaysia nanti?"soal tengku jibrail. Lucas terngangga. Biar betik!?! Sebelum lari pun dh kena warm up dulu, tapi bukan biasa²...lagi teruk ! Tk sama, semula dan makin bertambah angkanya. Lepastu lari pulak! 50 round !
"Haha...rasanya semua tk sanggup kot..."matanya dilarikan ke tempat lain.ni kalau dia cerita kat anak² buah yg lain, mahu letak jawatan! Dia pun tk sanggup ikut rentak itu. Baru 1 round, tetiba tengku dengan seangkatan yg lain sudah 3 round! Tk perasan! Mahu pingsan dibuatnya!
"Kau lepas je...kalau mereka tknk, just ckp aku yg suruh..kau faham kan?"tegas tengku jibrail.dia ni nk memperkuatkan stamina dan fizikal mereka setelah musuh² nya sudah tahu kelemahannya, iaitu qaisara dan dia juga jarang ke sini walaupun dh ulang- alik. Well...sibuk kan? Tk sempatlah nk singgah. Nk kesini pun dh dekat 3 jam lebih.
"Faham...and tengku."tengku jibrail menoleh kearahnya. Terangkat kening itu kerana mahu lucas meneruskan ayatnya.
" Macam mana yg lain kat malaysia? Okay je ke?" Soalnya sambil mengikuti langkah tengku jibrail kerana melihat anak buah yg lain sudah menyelesaikan larian. Sampai satu botol sorang dpt habiskan.
"Okaylah kot... Sebab tkde mesej lagi ni..nanti aku tanya jelah mummy, dengan yg lain..aku lepas siap settle semua ni, naik pelamin teruss." Ucapnya gembira. Lucas tergelak kecil. Haihlah...baru kesini tk sampai 2 hari dh tk sabar nk kahwin? Gatal benor majikan aku ni.
"Iyalah...harap semua berjalan baik, kita risau je...takutnya musuh² tengku tahu ni..habis kita nanti.." resah lucas. Yelah...musuh² mereka lincah dan licik cara menyerang mereka. Entah² tiba dlm majlis, kena serang dan orang awam jadi tebusan!
."yg tu jangan risau, backingan zack ada, yuxin pun sama, brian pun juga ada anggota yakuzanya."ucapnya lagi. Lucas pelik. Brian? Siapa tu? Tk pernah pun dengar nama jejaka itu?
"Siapa brian tu, tengku?" Soalnya pelik. Tengku jibrail memandang ke arahnya dan menjawab pertanyaan itu.
"Brian...nama sebenarnya, Ad ' brian khalleedx. Pengarah Vectorx, CEO Vectorx Company.." balasnya panjang lebar.
"C-CEO Vectorx?! Yg famous tu? " Soalnya ingin tahu lagi. Tengku jibrail mengangguk. Dh kenapa happy sangat? Fans eh?
"Yes..." Balas tengku jibrail singkat. Ad' Brian khalleedx. Anak kepada jutawan dan keturunan Yakuza scorpion . Juga sebagai ketuanya setelah mengikuti jejak ayahandanya dan ibundanya yg juga keturunan yakuza.
" Okay...saya tk faham kenapa tengku banyak sangat kawan yg semuanya terdiri daripada golongan atasan .... Tengku pakai umpan apa?" Jealousnya. Bukan apa, dia pun tk ramai kawan yg macam itu. Kawan dengan monyet tu ramai.
"Mana pakai umpanlah, aku dengan yg lain berjumpa masa first meet as agent, and now we 're friends, ada yg jadi pengarah dalam bersamaan jadi ketua. As like my friends." Balasnya sambil meninggalkan lucas yg masih mencerna kata² itu. Rasanya dia kena cari cara supaya dia dapat kawan famous macam itu!
' makk!! Lucas nk kawan famous juga macam tengkuuu!!' desisnya dlm hati. Hari² dia akan merajuk jika tengku asyik bercerita tentang kawannya tengku jibrail. Alahm..dia nk jugaaa! Takpe...nanti kita try cairkan hati² mereka...mweheheh...
( Guys, author minta maaf sebab kadang² update...author sibuk naikkan rank..but trauma kalah...huhu...)
YOU ARE READING
GADIS KECIL MILIK SUGARDADDY
Romantizm(FAZUWA QAISARA) GADIS POLOS YANG HIDUP SEDERHANA DI KAMPUNG NENEKNYA.PARENTS QAISARA MEMINTA NENEKNYA UNTUK MENJAGA QAISARA SEMASA MEREKA KE LUAR NEGARA UNTUK BEKERJA. QAISARA YANG MASIH BERUMUR 17 TAHUN ITU TAHU APA? DENGAN CHILDISH DAN KEPOLOSANN...