Chapter 54:--

494 14 0
                                    

At mansion The Eagle's lions...

Tengku jibrail sedang makan chips more di sofa sambil melihat fail² yg perlu  disemak. Dlm bersamaan...dia rindu qaisara!!

Tadi dia dh call mummy, katanya qaisara rindu dia dan satu permintaan yg membuatkan dia kelu. Mummy kata....

Qai...dia nk sekolah...mummy pun risau dia tk dapat nk belajar macam kawan² dia kalau kamu sendiri yg kata  dia tk payah sekolah... nk keluar pun kamu tk bagi, mesti dia pelik dan hairan sebab kamu asyik over-protective dengan dia macam bapak anak..

Mummy tahu ni demi kebaikan dia juga, tapi kamu kena tahu, qai tu jenis nk tahu apa² saja...jadi pesan mummy jangan nk halang dia sekolah...

Tell her...jangan nk buat qaisara tertanya² kenapa...sian dia...parents dia pelik sebab dh beberapa hari anak mereka tk hadir tanpa asbab yg munasabah...

Bagi je ye qai sekolah? Mummy suruh je yuxin jaga atau bodyguards daddy kamu tu...ramai je boleh jaga qaisara..can you?

Ayat² itu terngiang² di kepalanya. Ya...dia akui yg dia memang tk bagi qaisara sekolah sebab risaukan keselamatan si gadis itu. Musuh² nya berkeliaran sana- sini. Dia tahu yuxin ada geng dia yg kuat serta bodyguards daddynya. Tapi dia masih takut jikalau terjadi apa² kat qaisara.

"I'm sorry baby...for this time...you can't back to school before this end..." Gumamnya. Chips more ditangannya di letak diatas meja kaca dan mengambil iphonenya. Di dail nombor niall. Budak tu tkkn nk main phone kalau duk layan k- drama.so kalau mintak phone dia pun dibagi terus. Tk ragu² sebab dlm tu ada apa je? Game dengan aps yg penting je dlm tu.

Tut..tut...tut....

" Ye? Asal along? " kedengaran suara niall dicorong telefon. Dia tengah menonton k- drama manakala mummy, diana dan jayden keluar pergi beli barang² pelamin sejak tadi. Dia nk ikut tapi memandangkan ceritanya dh update episod baru..well...ceritanya lebih penting! Bukan dia nk kawin pun.

"Bakal wife aku mana, niall?" Soalnya to the point.

"Cehhh....cari bakal wife lah.." ejek niall kepada tengku jibrail.
Jejaka itu pula menyirap darahnya. Orang mencari qaisara, pergi cari pasal pula! Tk sah budak ni kalau tk cari masalah.

"Niall....kalau kau nk merasa aku hack acount kau, try lah...nk tengok juga drama air mata tujuh keturunan kau tu.." marahnya. Niall tersengih ibarat tengku jibrail ada depan mata. Tapi tk sanggup kot...

"Okay²...bakal wife kau ada je kt dlm bilik, rasanya tadi penat..mummy pula and angah with his wife pergi beli barang pelamin kau. Daddy pula main golf kat luar." Ucapnya panjang lebar. Tengku jibrail menghela nafas lega. Nasib qaisara tk ikut. Risau jelah...budak tu kalau dh jumpa apa yg dia nk, memang lost contact lah.

"Bagi kat qai phone kau, sekarang." Arahnya ringkas. Niall mengeluh. Nasib boleh stop kan cerita ni. Kalau tk tknk lah bangun pergi ke tingkat 2. I can' miss my stories ! Even one...

"Okay...jap" dia bangun dn berlari ke tingkat 2 dan menuju ke bilik alongnya. Diketuk sedikit dan terjengul wajah comel qaisara. Pasti tertanya².

"Along call...nah.." phonenya dihulurkan ke qaisara, dan tangan kecil itu menyambut hulurannya. Niall terus turun cepat sebab nk tengok punya pasal. Entah apa yg bestnya. Qaisara cuma mengangkat bahunya tanda tidak faham lalu menutup kembali pintu. Phone niall dilekapkan di telinganya dan kedengaran suara tengku jibrail seolah² bergumam.

"Hello? Kenapa daddy?" Soalnya pelik. Dia duduk dibirai katil. Sambil itu, dia melipat pakaiannya. Dlm beberapa helai je.

" Are you okay?" Berkerut dahi qaisara mendengar soalan dari tengku jibrail. Dh kenapa?

"Ha? Apa yg okay?" Pelik. Dia siap melipat pakaian, lantas dia bangun dan diletakkan di dlm almarinya.

"You, daddy nk tahu.... Baby betul²  ke nk sekolah ? " Ujarnya. Qaisara terdiam. Mummy cerita ke kat tengku jibrail?

"Kenapa? Qai nk sekolah sebab nk belajarlah..." Rugutnya. Dh lama tk jumpa rakan sekelasnya.
tengku jibrail pula tk bagi keluar alasan bahayalah. Memang dia ni famous macam artis pun!

"Tk boleh ke kalau belajar dengan cikgu private saja? Daddy boleh set kan nanti..tk susah pun." Offernya. Tolong qaisara setuju.Qaisara mencebik.

"Tknk! Qai nk sekolah! Titik! Dh qai nk tutup, nk bersihkan diri.", ucapnya lalu talian dimatikan olehnya. Tengku jibrail terketap rahangnya. Dh lama qaisara tk buat perangai macam ni. Apalagi meninggikan suara ke dia. Nk dipercepat agaknya perkahwinan ni. Dia okay je , tok kadi dia boleh suruh datang terus. Settle?

" Hikdss....nk jumpa kawan²...nk belajar...tknk cikgu private...", tangisnya. Phone niall diletakkan diatas meja kecil di sisi katil. Dia memejamkan matanya. Tk jadi nk bersihkan diri sebab masih marah kat tengku jibrail. Apa masalahnya sebab  tk bagi sekolah? Bukan dia kena bully pun. Pengetua sekolah tu rakan baik parentsnya. Dlm rekodnya tiada pun yg blacklist.kosong je.

Tengku jibrail mencampakkan iphone mahalnya di atas meja kaca. Pecah pun macam dia kesah.

"LUCAS!!" Jeritnya kuat. Sampai bergema satu ruangan tamu itu dengan suaranya je. Terkedek² lucas berlari sambil memperbetulkan kain pelikatnya yg hampir terlondeh ke bawah.

"Ye? Kenapa?" Soalnya pelik. Dia siap memperbetulkan kain pelikatnya sebab baru selesai solat tadi. Tengku jibrail dh lama on solat dari dia sebab dh nk kahwin yekan? Kenalah taubat...nyeh...taubatlah konon.

" Cepatkan meeting tu kalau boleh sekarang juga, aku nk balik malaysia. NOW!"usai itu dia bangun dan menuju ke biliknya untuk menyalin pakaiannya kepada pakaian formal suit hitam putihnya. Lucas terkedip² matanya. Ha?! Sekarang?!

" Apa pula lah masalahnya...cik muda qai ada buat singa ni mengamuk ke?? Aduhhh...stresslah.." rugutnya sebelum mengambil ipadnya untuk memberitahu meeting dipercepatkan. Mest haru-biru  member yg lain. Setelah itu, dia pun turut bersiap² sebab kena ikut juga. Dh jadi P.A personalnya tengku jibrail dlm bersamaan bodyguard jejaka itu. Biasanya yuxin, tapi memandangkan budak tu dh kahwin, bini lah kena jaga.

(Maaf korang kalau tk best, author kehilangan idea sebab dlm beberapa hari data tkde and little busy)

For apolozies....

Nah love untuk awak semuaa~~

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Nah love untuk awak semuaa~~

GADIS KECIL MILIK SUGARDADDYWhere stories live. Discover now