Qaisara tertidur sambil dagunya mendarat diatas bahu lebar milik tengku jibrail.
Kaki panjang tengku jibrail melangkah lebar ditengah² pusat membeli belah itu.ramai pulak.Ada event ke?hurmmm...
"Pssst!! T...tengku!!"
Tengku jibrail berkerut dahinya mendengar suara yg berbunyi di belakangnya. Biasanya bodyguardsnya itu yg dia bawak sekarang ni memang jenis pendiam. Ni kenapa bunyi suara...yuxin?
Dia segera menoleh dan betul apa yg dia fikirkan. Yuxin! Dan dibelakang yuxin ada seorang gadis? Oh! Isteri yuxin ke?
"Oh...yuxin...how are you? Congractulation for you both..." Ucap tengku jibrail biasa. Yuxin hanya mengangguk.
Yuxin tahu yg lambat laun tengku jibrail akan tahu juga.jadi buat apa dia nak sorok? But...Dia tk berani nk pandang wajah itu. Seram!!!
"Why you don't looking at me yuxin?? Did you scared if i mad of you because get problems??hum.."tekaan tengku jibrail sangat tepat. Yuxin hanya diam saja bersama² isterinya yg terketar². Gadis itu pun sudah tahu perwatakan boss suaminya. Kejam dan dingin saja.
"M...maaf tengku! Saya tahu ni salah saya! Saya tahu juga yg tengku anggap saya sebagai adik tengku!"balas yuxin. Ya...tengku jibrail anggap yg yuxin ni adik jejaka itu sebab semua yg bekerja dengan tengku jibrail adalah familynya. Jadi susah senang sama² tolong. Jangan nk pendam masalah sorang².
"So? Kalau dh tahu yg kau sebagai adik beradik kita...jangan nk simpan masalah tu sampaikan orang lain yg terpaksa cakap kalau aku tk paksa!"marah tengku jibrail ditengah² pusat membeli belah itu.nasib dia low kan voicenya kalau tk... boleh viral!
"S...saya tahu ni salah saya...saya tak tahu pulak kena macam tu...and tak sangka saya masuk perangkap....this is so fast than i know tengku..." Jujur yuxin. Dia ada perasanlah...dia minta bilik 201 tapi dpt bilik 206 kot...entahlah dan tiba² je kena tangkap khalwat. That is all sudden! Dia masa tu pun keliru!
"Dhlh...malas aku nk memekak kat sini... And...kau nak bermalam kan kat mansion mummy?" Saja tengku jibrail ubah topik.sian pula tengok wajah pucat itu. Gadis dibelakang yuxin pon dh terketar². Takut sangat tu...
"Haah..tengku...mummy mesti gembira bawak balik menantu." Balas yuxin lembut. Tengku jibrail hanya meng'oh'kan saja. Tiba²....
"Ermphhhhh...emm...nyum...nyumm.." terdengar bunyi qaisara mengumam kecil. Mulut itu tk henti² mengisap puting bayi yg dia sumbat tadi. Entah kenapa tadi dia pergi beli benda alah itu kt kedai barangan baby. Pelik jugak dia. Mereng dohh..biasalah dh berumur ye kan ? Tahun depan dh masuk 32 tahun dh...sabor sajalah....
Dh tk sabar nk zuriatnya tapi masalahnya qaisara masih kecil! Dia tahu kalau dh baligh ni biasanya boleh kawen muda tapi kena ada pendapatan tinggilah...
Tengku jibrail semua okey dh..kaya? Tittle tengku...billionaires juga. Kerja? CEO satu...mafia leaders juga...dh kat situ berjuta² duit masyuk dlm akaun bank dia.
Well...dia bukan study di malaysia namun di amsterdam, london. Lepastu sambung lagi di universiti oxford. Lulus semua subject.So...dia banyak peluang. Jadi dia masa muda tu tk kalutlah cari mas kawen dah...calon dah ade...ehek! Tinggal persetujuan parents mertuanya..eh? Ehekmm...qaisara juga kena setuju.kalau tak setuju memang dia akan kurung qaisara! Sampai gadis kecil molek itu setuju dengannya.
Qaisara membuka matanya untuk melihat sekeliling.terkedip² saja mata itu memandang. Tengku jibrail membetulkan puting bayi itu dimulut gadis itu supaya tk terjatuh dan diambil pengepit hujung puting bayi itu dikepit di kolar baju pink cair milik
qaisara."Err....t..tengku...tu siapa?"soal yuxin.isterinya yg mendengar soalan si suami turut menampakkan sedikit wajahnya . Nak tahu juga!
"My future wifey..." Bisik tengku jibrail. Yuxin membulatkan matanya. For real?!!! Asal dia tk tahu?! Kau duduk gunung kot ataupun bawah tempurung macam katak kat cerita upin ipin.
Maisara berkerut dahinya.macam dengar² sipi je suara garau itu menjawab. Future wifey? Well...jangan masuk campur urusan lelaki.seratus peratus kau akan blur dengar cerita lelaki.
Macam author...rapat dengan member lelaki and dengar cerita diaorang sekor² dan entah tk mula lagi dh gelak. Author pon apa lagi? Ikut gelak jugaaa...
Okey sambung!
Mereka berjalan² di sekitar pusat membeli belah tapi qaisara cemberut saja sepanjang jalan. Tengku jibrail kata diana balik sebab hafiey menangis gara² bapaknya buat ulah!!
Ceh...baru nak jalan² dengan akak diana!! Humph!
Tangan kecilnya digenggam erat oleh tengku jibrail.kalau boleh sampai patah pon tak apa:) biar qaisara cacat ha...tak nk terus kat gadis itu! Tapi....cinta tengku jibrail tetap pada qaisaraaa..
Yg bertakhta di hati jejaka itu cuma ada qaisara saja! Tempat istimewa untuk bakal wifeyy!
"Babygirl...why you pouting like that? Did u want something? Tell me..." Tiba² suara garau itu menyoal. Qaisara segera menoleh kearah tengku jibrail.
Lantas dia menggeleng."humm...so why you act like that? Did something wrong???" Teka tengku jibrail lagi. Dia keliru.sepanjang jalan tadi wajah comel itu tk henti² mencebik.kadang itu puting bayi digigit saja. Macam menahan sesuatu. Bibir itu digigit sedikit sebelum bersuara.
"T..tangan qai sakit....jangan pegang kuat² !!!"suara comel itu bersuara sedikit kuat. Terkedu tengku jibrail.segera dia menoleh kebawah dan ya! Dia memegang tangan itu erat! Segera dilonggarkan genggaman itu. Memerah sedikit tangan itu gara² dia. Rasa bersalah juga...
Ialah...Tangannya sangat besar dan berurat melainkan qaisara cuma kecil dan tidak kelihatan urat². Bezalahhh...kang patah tangan anak dara orang...tanggung kau!
(Short scene)
Bila orang yg benci kau expecially pembully kaulah kan...tk habis² berdendam dengan kau..kejap mengata kau...ejek kau...tapi kau nak marah but...dlm hati kau wajah ekspresimu be like:...
YOU ARE READING
GADIS KECIL MILIK SUGARDADDY
Romance(FAZUWA QAISARA) GADIS POLOS YANG HIDUP SEDERHANA DI KAMPUNG NENEKNYA.PARENTS QAISARA MEMINTA NENEKNYA UNTUK MENJAGA QAISARA SEMASA MEREKA KE LUAR NEGARA UNTUK BEKERJA. QAISARA YANG MASIH BERUMUR 17 TAHUN ITU TAHU APA? DENGAN CHILDISH DAN KEPOLOSANN...