Chapter 31:--

685 17 0
                                    

___________________________________

___________________________________

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

___________________________________

      -  { You just only mine, amore}. -    

Qaisara terus disauk dlm pelukannya dan diangkat menuju ke katil. Dia rasa tk dapat kawal sisi lainnya. Ya...tengku jibrail ada sisi lainnya yg amat kejam.

Guess what? Yes...siapa yg tahu dan kenal dia rapat² akan tahu personalitinya yg satu ini dan memang dia tutup rapat² walaupun tk mampu buat masa yg lama. Singkat.

The side of tengku jibrail is....' leon '
Leon ni hanya muncul saat merasa terganggu dan tk dapat kawal kesabaran dan emosinya yg melampaui batas. Contohnya tadi...cawan kaca kan? Itu tanda leon mula merasa terganggu dengan sesuatu perkara.

So...tengku jibrail sedaya upaya menahan dirinya daripada dikawal oleh leon. Namun ..dia dh terlalu penat dan dengan mudah leon mengambil alih tubuhnya.

Leon ni...sebenarnya terjadi dan muncul pada satu peristiwa yg amat menyakitkan dan keperitan, mahupun derita.

Ya...tengku jibrail sebelum dia bercerai dengan bekas bininya, senang cerita kirana. Kirana ni dh mengandung anak dia and lahirlah budak tu yg diberi nama tengku afran luiz.

Tapi......

Beberapa tahun yg lepas..

"MATI KAU BUDAK SIAL!!" Jerkah kirana yg baru beberapa minggu berpantang dan dia tk tahan nak menanggung dan menjaga anak mereka. bising!!

Muka bayi afran itu ditekup menggunakan bantal putih. Bayi afran menangis kuat² kerana kesakitan dan sesak nafas.
Kirana ibarat hilang kewarasan mahu dan sanggup bunuh anak sendiri kerana stress.

Tengku jibrail pula ada meeting dengan client penting dan tk sabar nak pulang ke rumah untuk melihat babynya yg baru beberapa minggu lahir ke dunia ini.

Dia tak tahu yg anaknya berada di ambang kematian akibat ulah isterinya itu dirumah tika ini.

Kirana menekup lebih kuat sehingga tiada bunyi menangis baby afran. Dia menarik nafas lega kerana dia merasa bangga bunuh anak sendiri.
Dia campak bantal putih itu ke atas lantai dan melihat wajah pucat baby afran yg kebiruan itu.

Tersenyum sinis saja kirana. Sah dh gila!! Tiba²....

"KIRANA!!?!!! WHAT HAVE YOU DONE TO OUR SON'S?!!!" tengking tengku jibrail berlari mendapatkan anaknya yg sudah kehilangan nyawa akibat dibunuh ibunya sendiri.

Tangannya terketar² serta suaranya seperti tk mahu keluar. Dia melihat baby afran yg tidak bernyawa itu sehingga setitis air mata jantan milik tengku jibrail menitis di wajah baby afran. Tak..tak mungkin!!!

"What?? Budak sial tu bising sangat and you dah kenapa tengking² i? Biarlah budak tu mati pun..bukan hilang duit pun kan??" Sinis kirana. Mendengar saja jawapan kirana membuatkan darahnya menyirap tinggi . Bising? Wajarlah! Baby kot!

"Bising?? Eh...kalau i tanya mama you macam mana you waktu baby dulu...menangis jugak kan?!! Samalah macam our son!!" Jerkah tengku jibrail. Terkedu kirana. Tapi setelah itu senyuman sinis terlakar di mulut kirana. Dia lupa nk cerita satu perkara ni.

"Relaxlah...you kalau nak tahu..tu bukan anak you pun..darah daging you pun tk...tu anak luar nikah i dengan skandal i..puas??" Jujur kirana dan dia tergelak melihat wajah tegang itu bertukar pucat.


"Hahah!! You percaya ke selama ni anak yg i kandungkan anak you? I just ambil harta you je...acts like i loveee you... But eww...kenapa i nak stay dengan you yg dh nk jatuh muflis?? Meranalah i kan??" Sinis kirana lagi.

Terketap rahang tengku jibrail. Memang dia hampir muflis but itu syarikat biasa saja. Yg sebenarnya ada saja di merata² dunia.

Tapi dia tk percaya...how...kenapa kirana sanggup bunuh anak sendiri walaupun anak luar nikah? Darah daging sendiri!

Baby itu dipandang penuh kesian.  Cepat² dia call rakannya. Walaupun dia tahu dia dh terlambat.

Setelah itu dia berlari keluar untuk ke hospital Royal milik rakannya itu.
Nanti² saja dia uruskan perempuan gila itu!

Sesampainya di Hospital royal...

Baby afran dh disahkan meninggal dunia. Tengku jibrail meraup mukanya. Dia masih tk tahan dan dia merasa dia seperti kehilangan darah dagingnya sendiri.

Rakan tengku jibrail yg dikenali sebagai marcell cuma memujuk si tengku jibrail. Ditipu bini sendiri, masih tk percaya itu anak luar nikah dan bukan anaknya.

"Sabar bro...aku tahu macam mana perasaan kau. Tapi redha jelah..ini dh ketentuan tuhan kita yg maha esa...aku tahu..kalau aku jadi macam kau pun...sama je..kau kena terima semua ni...kau jangan putus asa..." Ujar marcell panjang lebar. Dia pun terkejut pada awalnya yg baby afran bukan anak kandung tengku jibrail.

Tiba² nurse perempuan datang menyapa mereka berdua " doctor marcell....doctor ade patient baru dan memerlukan doctor sekarang juga." Jawab nurse itu. Marcell cuma mengangguk.

"Bro..aku gerak dulu..pape roger...nanti aku datang kalau sempatlah dlm majlis tu..buat simple² je..." Bahu lebar tengku jibrail ditepuk marcell sebelum jejaka itu beredar pergi.

Mummy, daddy serta ahli keluarga yg lain merasa marah dan sedih atas pemergian baby afran yg tak sampai sebulan pun lagi usianya. Tapi nak buat macam mana? Takdir bukan atas kita.

Beberapa minggu setelah itu..

Tengku jibrail dan kirana disahkan cerai pada umur 25 dan 20 tahun. kirana dimasukkan dlm penjara dan disahkan menghidap penyakit mental. Ambik kau! Tuhan bayar cash!

Tengku jibrail mengurungkan dirinya dlm bilik setelah penceraiannya. Dia terperap saja dlm bilik dan tiada selera makan. Makin lama...tengku jibrail seolah berada di dunianya sendiri.

Dan disitu leon muncul. Leon mengambil alih tubuh tengku jibrail dan hadirnya leon, hidup tengku jibrail kembali cerah seperti biasa namun.. sebaliknya tengku jibrail kena menahan barannya leon dan tk dpt dikawal sekiranya emosi leon terlalu susah untuk dikawal.

Sering marah² tk kisah ke sesiapa tapi kadang² saja bila tk dpt kawal emosi dan perasaan marahnya.

End flashback..

Leon menekan tubuh kecil itu ditengah² nya dan melakarkan senyuman smirksnya. Not bad taste jibrail eh...cute.


(Guys...ni sebab jibrail cerai dengan ex wifenya. Harap fahamlahh😌😑)

GADIS KECIL MILIK SUGARDADDYWhere stories live. Discover now