Chapter 57:--

496 18 2
                                    


Keesokannya....

Qaisara menahan marah yg semakin membuak² kerana start semalam dia tk cukup rehat mengalahkan orang sakit! Yelah,tengku jibrail ibarat koala yg duk berkepit je dengan dia. Nk buat kerja pun tk jadilah!

Mummy dh tergeleng² melihat tingkah lucu itu.pagi² lagi dh buat kerenah anak terunanya itu. Biasanya daniell, ni lain pula. Yg sulung pula buat hal. Dia dh tahu anak sulungnya itu sakit sebab perasan ada coolfever yg ditempek didahi tengku jibrail. Lucu pula gambar di coolfever itu. Pikachu! Mungkin rembat hafiy punya sebab tadi dia tengok bakal menantunya meminta kat diana.

"Daddy...duduk diam² jelah kat bilik tu, qai nk gubah bunga² pelamin lah.." rugut qaisara. Tengku jibrail hanya buat tak tahu saja. Hiraukan amarah qaisara. Dia mencuit² pipi qaisara tk ubah seperti budak umur 1 tahun nk adik! Qaisara beristigfar . Ya allah...tolonglahh!

" Daddy,please bagi qai nk siapkan kerja ni dulu.." rayu qaisara. Dia penat ni nk layan kerenah tk tahu malu! Ditanya mahu apa, diam saja. Macam manalah nk tahu apa yg jejaka itu mahu!

" Taknak...baby tk sayang daddy dh ke??" Rengek tengku jibrail. Well..lelaki kan? Tk sah kalau tk manja² time sakit. Bila luka accident ke..makin gagah pula, time sakit..perghh! Kalah perempuan time period!

Qaisara mengeluh kasar. Dia memandang diana yg turut memandangnya juga. Diana tersenyum saja. Faham tatapan bahasa alien masing², qaisara berhenti mengubah bunga dan bangun. Tengku jibrail turut bangun. Dh macam anak-mummy je. Kesana sini pasti ada.

Tengku jibrail memeluknya erat bagai tk mahu lepas.qaisara naik ke tingkat 2 dan masuk ke bilik tengku jibrail. Jejaka itu berfikir yg qaisara mahu meninggalkannya tapi tidak! Qaisara menolaknya lembut untuk duduk diatas katil dan membaringkannya. Saat gadis kesayangannya hendak pergi, terus dia menahan.

"Where did you go? Did you want to leave me alone?" Soalnya sedikit serak basah sebab batuk. Hari ini dia half- day sebab sakit dan companyny diuruskan oleh jayden. Baby hafiy turut dibawa sebab nkkn daddynyalah.

Qaisara menggeleng tanda tidak." Qai nk ambil ubat kejap, dady duduk sini diam² ye? Jangan nk kemana..." Ucapnya sebelum pergi keluar untuk mengambil ubat demam. Tadi dia dh minta bibik masakkan bubur ayam. Entah masih panas ke tidak.

Tengku jibrail mengeluh kecil. Ingatkan nk tinggalkan dia tadi. Jejaka itu memandang syiling putih dan memikirkan kerja² di syarikat. Entah jayden boleh handle ke tidak. Syarikatnya sedikit berbeza, risau jikalau jayden merugut sebab pening stylenya yg terlebih  susah untuk difahami. 

Tk selang beberapa berfikir, iphonenya tetiba berbunyi menandakan ada yg memanggil. Ditiliknya dan terkekeh kecil. Betul sangkaannya! Jayden menelefonnya. Diangkat dan diswap ke kanan untuk menjawab. Hanya terdengar bunyi baby hafiy menepuk meja kerjanya.

" Jay...kau ke-" tk sempat nk menyambung, tiba² katanya dicantas oleh jayden. Dengusan kasar saja yg terdengar.

"Asal pelik sangat kau punya style kerja ni?  Pening aku nk buat kerjanya!" Rugutnya.

"Apa yg peliknya?" Soalnya menahan tawanya. Pasti jayden pening dimana mahu mula. Nk mula yg bahagian pengimport barangan senjata api, ataupun kerja² syarikat.

"Kau biasanya mula yg mana ha? Yg senjata api ke  yg syarikat punya?" Soal jayden tk puas hati. Dia pun tk adalah pening  macam ni kat syarikatnya! Tahulah otak si abang sulungnya terlebih power! Start dari kecil lagi dh pandai, tk ke dewasa?

" Ohh...settlekan yg senjata jer, easy? Senarai aku dh buat tinggal print and hantar kat lucas. Budak tu yg tolong listkan dan import kat mana² negara yg perlukan." Ucapnya panjang lebar.  Jayden mengeluh lagi. Mana foldernya? Nk print kena ada itu!

" Folder kau mana? Dh berjam² aku mencari folder kau tahu!" Dengusnya. Baby hafiy tergelak kerana melihat tingkah daddynya seperti menjaga 10 orang anak! Kusut saja rambut perang itu.

" Ada, tu yg tertulis ' The weapon's. Ada je kat laman utama skrin tu. " Ucapnya lagi.  Matanya mengkerling pintu yg sedikit terbuka itu.Mana qaisara ni? Lama pula nk mengambil ubat. Ni ambil ubat ke beli ubat?

Jayden mencari dan betul! Ada je depan matanya! Anak perempuannya duk sentuh skrin yg foldernya tertulis the weapon's tadi. Patutlah duk macam syak je . Rupanya sangkaanya betul!

"Okey, dh jumpa. Aku off dulu, samlekom!" Ucap jayden sebelum menutup panggilan.
Tengku jibrail turut mengucapkan sebab dh taubat? Ye dok?

Tk lama setelah dia bertelefon tadi, qaisara datang dengan membawa dulang berisi mangkuk bubur dan air susu serta ubat demam. Yg last memang dia akan lemah sikit! Makan ubat demam 3 kali! Derita itu! Sape suruh sakit??
Dulang berisi semua itu diletakkan diatas meja konsul ditepi kepala katil dan mangkuk bubur dicapai oleh qaisara. Sesudu bubur dicedok qaisara dan disuakan ke tengku jibrail.

"Jangan risau, qai tk letak  racun pun dlm tu." Balas qaisara selamba. Orang penat ditambahkan cramps periodnya masih tk hilang² juga. Jadi emosi pula tk stabil. Lepastu jejaka itu pula buat hal! Mana tk bertambah penatnya?! Tk hilang² pun lelahnya dari malam semalam lagi!

Tengku jibrail mula memakan bubur ayam suam  itu sikit demi sikit sehinggalah habis lalu air susu turut dihabiskan sampai licin. Yg last mungkin akan lambat sikit.

"Daddy, macam semalam. 3 ye? Lepas makan tidur." Ucapnya sebelum menuangkan cecair ubat demam perisa oren pula. Biar makin merana! Ubat semalam pun tk sampai 1  jam dh muntah semula. Alasan, perut tk terima! Mengarut! Ni taknya ubat oren? Mahu ICU kut?

" Jangan takutlah daddy, yg ni manis punya! " Ujarnya. Dia nk cepat² sebab nk siapkan semua itu. Mummy dh bercerita kat dia dan berbincang pasalnya dengan tengku jibrail. Majlis tunang disekalikan terus sebab parentsnya itu akan bertolak balik ke luar negara. Abangnya pula akan ke china sebab mahu melanjutkan pelajarannya sebagai seorang doktor psikologi antarabangsa. Dia je macam ubi keledek tk tumbuh². Jadi sekalikan senanglah. Tk yah ulang alik keluar beli barang² dah.

Yah...pada akhirnya tengku jibrail habis makan ubat demam. Tertipu juga! Kata manis, ni asal pahit?! Qaisara kata : mummy suruh makan ubat demam  yg pahit ni sebab bagi cepat sihat. Haha..sihat ke? Dia kalau demam pun dlm seminggu. So, sekali demam terus kirim salam! Darah O kan? Betul ke? Hmmm...

( Harap okeylah ye? Hehe..demam tengku jibrail masih tk hilang² lagi sebab seminggu juga baru sembuh dan jayden mungkin akan masuk hospital sakit jiwa sebab terlampau stress😂)

GADIS KECIL MILIK SUGARDADDYWhere stories live. Discover now