At mansion luiz....
Qaisara tertidur pulas di atas permaidani bersama² dengan maisarah. Nah...dua² ada perangai childish memang sekapal lah dua budak tu.
Masing² pegang patunglah. Yuxin hanya membiarkan saja. Dia pon awalnya terkejut bila maisara guna blackcardnya buat beli patung!!
Manakala tengku jibrail menyibukkan diri dengan kerja² nya di ruang tamu. Mummy pula ikut daddy outstation kat london seminggu so rumah merekalah yg jaga..kalau kerja adalah bodyguards and anak buah tengku jaga.
Tengku jazreen ikut bini balik china sebab mertuanya rindukan cucu sulung mereka. Ceh..aku? Dulu punyalah sayang aku masa awal² kawen tu...lahir je si budak bambam tu...hancus punah!
Yuxin memandang ke arah tengku jibrail yg sibuk dengan dunianya sendiri. Dia bangun dari duduknya lalu melangkah ke arah tengku jibrail.
Kadang muka itu biasa saja..terus berkerut dahi.biasalah..kerja kan? Mana ada yg seratus peratus tk salah.pasti ada kesalahan sekecil gula pasir.
Dia duduk bersebelahan tengku jibrail.jejaka itu langsung tidak berpaling ke arahnya. Fokus amat sih!!
Dia berdehem sedikit. Dia dtng sini pon atas arahan tengku harriez. Sepupu jejaka itu kata keselamatan qaisara sekarang dlm bahaya kerana musuh² mereka dh tahu yg tengku jibrail berhubungan dengan seorang gadis. Iaitu qaisara....
Tertoleh tengku jibrail. Terangkat kening jejaka itu.
"Tengku...saya nk ckp ni...tengku jangan marah atau menjerit, okay?"soal yuxin biasa.Tengku jibrail cuma membalas sebelum menoleh ke arah laptopnya kembali" go on...i' ll listen every words you say..."
Sambil jarinya mengetik² di atas papan keyboards.Dia berdehem lagi supaya tk tergagap"t..tengku...saya rasa lebih baik tengku awasi pergerakan cik muda qaisara....s..sebab m...musuh t..tengku dh tahu tentang cik muda qaisara...t-" tk sempat menyambung ayatnya...tiba²...
PRANGG!!
Bunyi cawan kaca jatuh berderai setelah dibaling ke dinding oleh tengku jibrail dengan wajah tak usah dikatakan. Kejam dan seram!!
We'll see a devil lions has wake up from the hell...
Bibik² lari tergopoh² ke ruang tamu setelah bunyi kaca pecah. Mereka tahu dh perangai tengku jibrail kalau marah. Tak manusia..barang jadi mangsa.
Mereka lekas membersihkan sisa kaca itu lalu meninggalkan ruang tamu.
Qaisara dan maisarah terkejut dlm tidur mereka.dh pehal??qaisara perlahan² bangun diikuti maisarah ke sofa yg diduduki dua jejaka itu.masih half mengantuk sih...
Qaisara memandang wajah marah itu.' kenapa wajah daddy macam tu? Kena reject eh?' soalnya dlm hati. Maisarah dh peluk suaminya.seram!!
Kaki kecilnya melangkah ke arah tengku jibrail. Yuxin mahu menahan namun tk sempat sebab badannya dipeluk erat oleh bini keciknya.kuat amat.macamlah aku nk lari kawen 4! Eh?
Lengan sasa itu dipegangnya.tengku jibrail menoleh ke bawah.al maklumlah bakal wifey kita pendek.
"Daddy kenapa??? Ada masalah eh? " Polos qaisara menyoal sambil tangannya bermain dengan jari² kasar milik tengku jibrail.
Jejaka itu hanya membiarkan dan diam saja.dia tk tahu nak ckp.yelah...musuh² nya dh tahu.. pasti tengku harriz sudah beritahu kat yuxin sebab dua mangkuk tu sahabat sejati!
Jadi maklumat dia lambat sikit sampai. Haih...dia pon naik hamun! Nk marah buat perangai loyar! Entah kenapa! Tk patut dibuat calon suami.
Tengku harriez ni ada anak buahnya juga...dan mereka ditugaskan untuk menyamar sebagai clone² musuh itu supaya tahu perkembangan semasa.
Dan apa yg dikatakan oleh yuxin itu bermakna anak buah tengku harriez dh tahu plan diaorang.very dangerous but
Got many information..."Nothing....just yuxin dia pergi jerit macam hantu kak limah sebab ada lipas kat atas bahu dia.."kelentong tengku jibrail. Yuxin dh terngangga. Lain sangat tu bunyinya.. tu bunyi kaca bukan jerit dodol!!
But...Asal babitkan aku?!! Aku just ckp benda yg betul okey?!! Dh itu yg tengku harriez suruh ckp dengan segera! Supaya dpt cegah! Itu je...
Bukan pergi kata...musuh otw ke afrika selatan sebab nak tengok zirafah leher panjang tu.
Just ckp keselamatan!! Keselamatan je!!! Itu pun nk baling cawan ke?! Cawan satu set mahal yg digunakan dirumah ni pon rm 200 lebih! Yes...kualiti on top! But mudah pecah.jadi kepada readers² diluar sana...pandai² lah memilih barangan yg berkualiti....
Sekiannn...terima kasihh... Tataa...jumpa nantii...sy cuti mengetik sebab kawad bomba real punya...jangan risau..esok kalau free...sy update ehh...byee...
YOU ARE READING
GADIS KECIL MILIK SUGARDADDY
Romantizm(FAZUWA QAISARA) GADIS POLOS YANG HIDUP SEDERHANA DI KAMPUNG NENEKNYA.PARENTS QAISARA MEMINTA NENEKNYA UNTUK MENJAGA QAISARA SEMASA MEREKA KE LUAR NEGARA UNTUK BEKERJA. QAISARA YANG MASIH BERUMUR 17 TAHUN ITU TAHU APA? DENGAN CHILDISH DAN KEPOLOSANN...