7:00a.m..
Qaisara mula bersiap untuk majlis pertunangan pada pukul 8 tepat nanti. Diana tukang make up si qaisara atas permintaan dari si gadis itu. Hasil tangan diana tk pernah salah. Request make up natural pun cantik. Apalagi yg menonjol? Dh boss planner wedding..mestilah pandai make up kan?
Dlm beberapa minit, siap juga make up kan bakal pengantin kita nihh..qaisara terngangga, ni macam make up douyin je! Persis! Diana tergelak melihat wajah terkejut qaisara. Biasa je bagi dia. Rambut soft panjang milik qaisara diikat dan disanggul bun lalu dicucuk perhiasan sanggul dan akhir diletakkan veils. Ni baru tunang, tk lagi kahwin? Mahu pengsan! Dlm tengah memperbetulkan dress tunangnya, pintu bilik tengku adrean diketuk oleh seseorang.
Lantas dibuka oleh bibik yg turut berada di dlm bilik tersebut.Rupanya mamanya qaisara, datin dr. Nurkhadijah shuhaila. Qaisara tersenyum. Dia bangun dari duduknya dan memeluk erat mamanya. Pelukan dibalas.
Ubun² nya dicium oleh si mama."Mama! Lamanya mama tk balik sini...rinduu!" Ucap qaisara manja. Tubuh tua si mamanya dipeluk erat bagaikan tk mahu lepas je. Mama tergelak.
"Lah...of course sweety...i with my husband is very lately busy with our works...sorry for not hanging out with you..."balas si mamanya dlm bahasa inggeris. dh kerja sana..so..bahasa pun terikut samalah...
"Iyelah..abang Qadrin mana, mama?" Soal qaisara sambil melepaskan pelukan itu. Mama hanya tersenyum saja.
"Abang kamu? Hmm..he's now teaching his brother in law at garden.." mama tergelak selepas menuturkan percakapannya. Habislahh!! Abangnya itu over-protective dengannya. Yelah..satu²nya adik perempuan tersayang. Of courselah ambil berat.
"Kenapa mama tk halangg??" Resah dibuatnya. Kalau dh dua² panas baran..mula lah nk perang! Diana pula hanya tergeleng² saja. Make up sudah di touch - up . So..kerjanya dh settle. Tunggu arahan je untuk turun.
"Alah...mana mama tahu...ingatkan nk berkenalan." Polos mama menjawab. Qaisara terngangga. Dahinya ditepuk perlahan. Ah sudah...
"Papa? " Soalnya pula.
"Ohh...papa kamu tu..biasalah...dh jumpa kawan..mengalahkan makcik² bawang. Duk berborak dengan bakal mentua kamu tu.."keluh si mama. Risau sampai besok asyik duk pok pek aje..
Tiba² mummy datang dan tersenyum bahagia. Cantiknya bakal menantu dia!! Like angel! Tubuh kecil itu dipeluk erat. Qaisara membalas pelukan itu.
"Cantiknya kamu, qai! Rasanya jibrail tk habis tenung bakal tunang dia hari ni!" Puji mummy. Qaisara tersipu malu. Mama pula tergelak kecil. Padahal dlm hati.. rasanya bila dh nikah nanti, entah dikurung dia!
"Mana ada mummy ni...qai biasa² jer..."nafi qaisara. Mummy menepuk tangannya lembut.
"Kamu cantik qai..mummy bersyukur dapat bakal menantu secantik bidadari macam kamu ni." Puji mummy lagi.Qaisara hanya mampu tersenyum saja. Entah ayatnya tk mahu keluar disaat ini.
"Dah jom, tetamu dh sampai....tk sabar diaorang nk tengok kamu. "Ucap si mummy. Qaisara mengangguk. Mama pula meminta izin sekejap kerana ada panggilan dari peguamnya di london.
Qaisara berjalan bersama diiringi mummy turun menggunakan tangga. Biar elegant! Semua mata memandang kearahnya tk lagi jurufoto yg mengambil gambarnya untuk diletakkan di dlm album dn kenangan. Ramai berbisik² dan mengatakan bakal menantu keluarga ternama itu sungguh cantik!
Mummy mengiringi qaisara untuk duduk dipelaminan yg sangat cantik dan indah mata memandang. Mata qaisara melilau ke sana-sini. Mencari kelibat sang bakal tunangnya. Mana tengku jibrail? Tkkn lari? Ah! Tak mungkin! Pasti sedang sibuk diceramahi oleh abangnya tapi si abangnya ada saja di tepi dinding sedang bersandar. Mulalah nk gelisah.
Mummy tersenyum saja. Cari bakal tunanglah tuu. Tengku jibrail ni kadang² suka buat orang sakit hati dan risau. Ni cik tunang sendiri dh macam kucing jantan nk beranak 9! Tk duduk diam saja. Tangan kecil qaisara digenggam saja.
"Tenang, qaisara..anak teruna mummy tkkn mengecewakan kamu..trust him, okay?" Pujuk mummy. Tetamu dh mula berbisik² kerana bakal tunang si gadis itu masih tk kunjung datang. qaisara hanya menghiraukan saja. Papa dan daddy hanya tersenyum saja. Entah kenapa. Yg pasti, si jejaka itu membisikkan sesuatu.
Tiba².....
"Sorry i'm little late..i buy something for my precious future fiance.." celah satu suara garau yg tiba² muncul dimuka pintu. Alangkah terkejut mereka, saat melihat apa yg dibeli oleh sang jejaka itu! Sejambak bunga pink-white tulip yg digabungkan dengan rm not 100 penuh disekeliling buket itu berserta enam orang lelaki bersuit hitam yg memegang dulang yg berisi barangan mewah, antaranya pandora, channel, balleciaga dan dan yg tiga lagi iaitu satu kunci BMW i8 , kunci lamborghini avantador dan kunci lamborghini huracan. Ke-enam² lelaki bersuit hitam itu melangkah dan meletakkan kesemua dulang itu dan tengku jibrail mendekati sang bakal tunangnya dan menghulurkan sejambak bunga itu. Qaisara teragak² mengambilnya kerana masih speechless!! Disaat itu masih sempat membeli?!
"Ehekmm!! Dah² tu jibrail....tetamu dh menunggu ni.."celah papa. Ni bila nk mula majlis kalau semua masih terngangga. Bakal menantunya itu suka sangat buat orang terkejut. Semua tetamu tergelak. Qadrin mengangguk saja. Syabas anak muda! Eh salah! Anak tua! Beta tk salah mengajar kamu.ANG ANG ANG!
Tengku jibrail sempat melayangkan flying kiss kepada qaisara dan disambut comel oleh si gadis kesayangannya. Arghh!! Mummy! Jib nk terus ke akad nikah jelah!! Padahal boleh je..tapi mummy kata masa malam nanti saja. Sebab rakan² parentsnya tk lagi semua kerabat diraja belah suaminya bakal tiba dan mengemparkan seisi satu malaysia! Rasanya flight tiket habis ke mereka saja.
"Semua dah ada? Baiklah..kita teruskan ye majlis pertunangan pada hari ini." Ucap si lucas sebagai emcee tk bertauliah pada hari itu. Jayden dh bersabar dh tu, kenapa masa sebelum ni pun si lucas? Tk ada orang lain ke?! Asyik dia aja. Mana si yuxin? Hak tu memang dh bucin dengan bini. Zack dengan babydollnya kejap lagi sampai.
Setelah berbincang...
"Jadi mengikut syarat² yg disyariatkan, kamu berdua sudah boleh sah bertunang..."ucap papa diikuti daddy. semua saksi juga mengangguk tanda setuju diikuti ustaz².
(Author tk tahu tunang tu mcm mana, so..harap fahamlahh..)
Borang² bertunang ditandatangani oleh kedua belah pihak. Qaisara masih perlu memahami sebab dia mana tahu erti hubungan sah. Terketar² tangannya menandatangani kalau tengku jibrail tk tolong. Member dh berpengalaman kot. Tkkn tk tahu?sekali sign..hushh...terikatt.
Setelah menandatanggani borang² bertunang, mula acara menyarungkan cincin tunang. Bermula dari tengku jibrail yg disarungkan oleh qaisara. Dia tugasnya cuma sarungkan saja.semua diuruskan oleh mummy,daddy dan parentsnya.
tiba² Tangan kecilnya ditarik lembut dan disarungkan oleh sang tunang. Terus pemberian barang kemas dari belah mummy dan parentsnya. Dia ni..mana kaki kikis. Kalau bagi free, beratur panjang terus!mula sesi Acara bergambar dari kedua belah pihak.tengku jibrail sudah mula nk buat perangai tk tahu malu dia! Duk peluk cik tunang lalu ubun² si gadis kesayangannya dicium lembut mendapat gelakkan tawa dari tetamu. Haih...lepas kahwin buatlah apanya. Sabar dululahh.
"Daddy!! Behaveee!!" Bisik qaisara lalu peha tengku jibrail dicubit kuat. Mengaduh sakit dibuatnya. Memuncung saja bibir si jejaka itu. Siapa yg buat perangai ni ha? Mulalah nk clingy. Duk cium² pipi si tunang,cuit² tangan kecil itu.
"I don't want...Nanti tk boleh jumpa..malam pula baru boleh."ucap si tengku jibrail tk puas hati bila tadi diceramahi berdouble² dari abang ipar. Member tk kahwin lagi power dari dia. Terkejut mak lampir dia!
"Ha..pastu? Macam qai kisah??" Balas qaisara selamba. Membulat mata si tengku jibrail.
"Amboii...dh mula berkasar dengan daddy ye? Tunggulah malam nanti, conform katil patah!"bisiknya mengoda ditepi telinga qaisara. Memerah muka cik tunang. Ditolak tubuh kekar itu menjauh dan bangun untuk menenangkan hati cik jantung yg berdup dap! Tergelak besar tengku jibrail.
(Haaa...harap okeylah yer? Tk faham sangat tunang macam mana so..author just create kosong² jer🤧😅)
YOU ARE READING
GADIS KECIL MILIK SUGARDADDY
Storie d'amore(FAZUWA QAISARA) GADIS POLOS YANG HIDUP SEDERHANA DI KAMPUNG NENEKNYA.PARENTS QAISARA MEMINTA NENEKNYA UNTUK MENJAGA QAISARA SEMASA MEREKA KE LUAR NEGARA UNTUK BEKERJA. QAISARA YANG MASIH BERUMUR 17 TAHUN ITU TAHU APA? DENGAN CHILDISH DAN KEPOLOSANN...