Chapter 52:-- London

561 8 0
                                    

Tengku jibrail sudah tiba di tanah airnya, yes sebab dia lahir dan membesar disini. Duduk malaysia pun sebab mummy duduk sana.

Kelihatan berpuluh² buah kenderaan mewah yg terdiri daripada range rover, aston martin, lamborghin avantador, lamborghini huracan dan BMW i8 disekitar lapangan airport di london.

Ramai anak buahnya yg paling kuat sedang menunggu kepulangan the leader of mafia's  iaitu dia. Mereka dlm diam itu terketar² juga kerana tatapan dan aura kegelapan dari tengku jibrail. Ni kalau khianati ni, kirim salam ke nenek kau!

"WELCOME BACK, JEOVANO MAESTRO!"( Tuan muda ) Semua tertunduk hormat untuk menyapa majikannya.  Tengku jibrail hanya mengumam kecil.

"Hmm..." Well...singkat dan ringkas.

"So...when i'm not here, what you do? Did you training hard or smooth?" Soalan kedengaran biasa namun bergetar seribu amaran yg membuatkan semuanya terketar².

" HARD! we do it for you , jeovano maestro!!" Ucap semua anak buahnya. Tengku jibrail tersenyum sinis. Oh? Really?

"Okay..good! Now...let's straight to undergrounds and training you all more.."sinis balasannya mengundang ketakutan anak buahnya. Well...siapa yg berlatih dengan tengku jibrail memang tk sampai satu minit pun dh angkat bendera putih kecuali senior² black eagle . Senior² itu sudah berlatih bertahun² dengan tengku jibrail dan hanya 20 orang saja yg dpt menguasai teknik yg diajar oleh tengku jibrail. Satu teknik dlm 1 bulan, ha...kiralah kalau beberapa bulan lagi.

"O-okay jeovano maestro!" Semua menunduk kembali dan bangun untuk bergerak ke undergrounds yg hanya mereka saja tahu. Manakala ketika di public, mereka ada yg  menyamar dan beberapa mengenali mereka kerana aura dan cara mereka berjalan memang tegap dan gagah. Tk kisah lelaki ke perempuan, semua tough! Dan tatapan mereka bukan biasa, macam mata helang. Tajam mencari mangsa .

Mereka menyelusuri hutan² lebat tetapi ada beberapa tiang lampu namun berisi CCTV sekiranya dapat tahu ada yg melalui kawasan larangan ini tanpa izin kecuali mereka. Tengku jibrail hanya memandang sekelilingnya. Masih sama seperti sebelum ni.

"Lucas, macam mana hal michael tu? Kau dh jumpa data dia dan  macam mana boleh keluar dari jail?" Soalnya sekian lama menyepi. Rindu bakal wifey..humm...

"Setakat ni, polis interpol antarabangsa bahagian penjenayah I dah memaklumkan bahawa memang betul, ada yg menyuap rasuah dan diugut bunuh ahli keluarga sekiranya menolak idea tersebut." Ujar lucas. Dia melihat data² dan fail kes makhamah michael dan teruk juga masalahnya. Semua jenayah yg dilakukan sangat teruk dan keji. Tk lagi kes pedofilia! Dh berjuta² budak tk kira usia dijual di pasaran gelap,diseksa mahupun diperkosa. Gila! Tk ada hati nurani! Well...kau pun membunuh tapi itu okeylah daripada melakukan perbuatan yg melibatkan kanak² yg tk bersalah.

"Hmm...nanti kau inform kat aku cepat², aku tknk benda ni tertangguh . Besok dh start meeting semua ketua mafia, jadi nk kena handle sekaligus bukan senang" ucap tengku jibrail sambil mengeluarkan iphone mahalnya. Skrin iphonenya ditenung bagai mahu tembus.

Gambar qaisara memakai dress princess yg diambilnya secara diam². Entah bila pun tk ingat, yg pastinya itu adalah kenangan yg berharga buatnya. Tersenyum manis saja qaisara dlm gambar itu sambil memegang bunga tulip yg akan diberi kepadanya.
Lucas yg melihat cuma mampu tersengih kerang busuk 3 bulan tk buka dlm tong, hanya menahan tawanya. Tenung bakal wifey lah majikan kiter. Tulah...kerja tk ingat masa and berlambak pula yg tk bersiap kerana terlebih spend time dengan qaisara.

"Kau dh kenapa tenung aku? Aku straight okay?" Soalan geli dilontarkan ke lucas yg memandangnya dari tadi.

"Lah...tengku kot ya pun, saya pun straightlah! Ingat saya ada masa ke nk tenung tengku ? Tk dapat apa² pun!" Soalan itu dibuang jauh². Gila ke? Aku straight dikata bengkok. Aku pergi campak dlm gaung juga kang!

"Cakap je..bengkok eh kau?" Sinis saja soalannya. Lucas mengucap. Astagfirullah!! Baru ingat tuhan ye, lucas?

"Tengku!! Saya islam!! Tk ada masa lah saya nk jadi gay!"tegas lucas. Woah...baru cuit sikit, dh marah. Rawrr...abg suka. Eh?!

"Chill²...aku test je...kutlah kau bengkok betul..." Menambah perisa lagi tu! . Driver yg dari tadi diam, menahan tawanya, walaupun dia tk faham bahasa pertuturan malaysia, tapi dia tahu, itu adalah pergaduhan kecil² saja. Biasalah...majikan dan pekerja nk gaduh² sikit.


Mereka menerusi perjalanan mereka melalui terowong yg diterangi cahaya lampu yg bergantungan di setiap dinding terowong itu. Kereta yg dipandu oleh driver itu laju untuk sampai ke luar. Yg lain pun mengikuti sebab dh redha kena training habis- habisan. Hanya mampu merenung saja.

Setelah keluar dari terowongan yg cukup panjang itu, mereka akhirnya tiba di undergrounds yg menjadi tempat markas utama . Memang sangat besar ,megah dan mewah. Setiap dinding pagar itu diterangi cahaya lampu yg berbentuk naga berkepala tiga.
mulut naga itu memegang bola lampu yg dihasilkan oleh tengku jibrail sendiri. Tak lagi, robot² yg berterbangan di udara untuk mengawasi sekitar luar undergrounds . Dlm beribu² juga. Itupun dihasilkan olehnya.  Anak buahnya yg berjaga di pintu pagar besar yg berwarna emas berjaga² untuk mengawasi dari bawah.

Lucas yg first time pergi pun tk terkata. Well..dia sibuk ajar juniornya kat malaysia tau. Sakit dan lenguh badan i...humm...hampeh .Dinding yg panjang di kiri pintu pagar besar yg berwarna emas itu ada perkataannya.

____________________________________

[{| UNDERGROUNDS BLACK EAGLE LIONS|}]

____________________________________

Pintu pagar utama itu dibuka automatik dan semua kenderaan masuk dan ditutup kembali. Kereta BMW i8 yg dinaiki oleh tengku jibrail dan lucas berhenti tepat² berhadapan dengan bangunan mewah dan gah itu. Okay..warna hitam dan kelabu saja. Tkde warna lain ke?! Asyik warna tu je! Habis? Nk warna pink? Mcm hello kitty? Dipersilakan ke nerakalah! Mafia kot! Memang itulah warna utamanya!

Tengku jibrail membuka Pintu belah kanannya dan keluar. Lucas juga turut ikut keluar lalu ditutup kembali. Semua anak buahnya yg berlatih menggunakan senjata api tiba² berhenti untuk menyapa kedatangan tengku jibrail. Yg lain berlatih tentang drone, bom, sniper kecuali hackers sebab mereka berada dlm bangunan itu. Jadi tk tahu yg majikannya yg boleh dikatakan jarang datang ke sini atas sebab faktor kesibukan. Dlm menyapa, tengku jibrail menyoal soalan al- maut kepada anak buahnya.

"Did you guys okay without me handle it? "Semua terdiam. Tanpa tengku jibrail, semua mulai goyah . Mereka tahu soalan itu sengaja dilontarkan sebab mereka tahu yg mereka masih tk cukup kuat untuk berlawan sekiranya tengku jibrail tiada di sisi mereka dlm keadaan darurat. Semua menggeleng tanda tidak dapat mengendalikan tanpa bantuan tengku jibrail.

"So...let's start it to train your weakness body..."sinis soalannya mengundangkan anak buahnya terngangga semuanya. Tk campur lagi yg kat luar pagar itu. Kena juga! Hackers pun terkena tempias sekali. Buat jaga² kalau darurat ye kan??..

GADIS KECIL MILIK SUGARDADDYWhere stories live. Discover now