Chapter 43: --

576 17 0
                                    

____________________________________

Tengku jibrail pov:

" Baby....can you take me an water?" Ucap tengku jibrail. Namun....

KRIKK...KRIKK...

Tiada sahutan dari sugarbabynya. Lantas dia menoleh. Kosong. Matanya meliar ke segenap ruangan ofisnya. Haih...mana pulak budak ni?

Dia meletakkan ipadnya dan bangun untuk keluar dan saat dia buka pintu, terpampang wajah sakit qaisara. Terus dia sauk ke dlm pelukannya. Kenapa ada kesan darah? Dan pergelangan tangan gadisnya lebam biru².

"Hey...what's wrong? Why your lips is....bleed and your wrist too? Tell me! " Gesa tengku jibrail sambil diaengesat darah dibibir gadis itu. Mana farrel?
Bukan dia suruh jaga qaisara ke?!
Matanya memandang luar opisnya dan tiada kelibat farrel.

" FARREL?! HAIYKHAL NURFARREL! mana kau?! " Jeritnya. Bergema suaranya kerana memanggil nama mamat tu.

Qaisara memandang tengku jibrail yg wajahnya berubah bengis.uihh...seremm!! Dia meneguk liurnya. Rasanya dia kena bela farrel. Farrel dh tolong dia tadi. Patutnya awal² tadi mereka usir saja monyet itu. Tklh jadi macam tadi.

" Daddy? " Panggilnya comel. Tengku jibrail memandangnya tajam. Rasanya dia kena soal siasat tentang apa yg dh jadi.

" Tell me...N.O.W " perkataan last diucap satu persatu. Qaisara ni kalau ada masalah ada je nk coverline.
Qaisara meneguk liurnya serupa menelan pasir kasar.

" Qai...err...emmm.....encik farrel tolong qai tadi daripada kena lempang buat kali ketiga...." Ucapnya separuh.padahal kalau boleh mahu dia luahkan tadi.

" And? Just that? Shortly?... I want it full like i get full marks..." Tegasnya. Suka sangat singkatkan ayat. Nk dibiar gantung gitu aje. Geram nk gomol bibir gadis itu. Biar lemas.

"Tapi...qai okey je...sebab encik farrel siap tancapkan pisau kat bahu dia! Sebab nk selamatkan qai dari kena lempang dengan...emm..sepak kat perut..." usai itu dia meleraikan pelukan itu.


Terkejut tengku jibrail. Terus dia menyelak hujung blouse bagian atas yg dipakai oleh qaisara namun ditahan oleh qaisara.

" Daddy gila ke?! Tengah² ni nk selai pakaian qai? " Marahnya pula. Tadi jejaka iceberg itu. Sekarang dia pula!

" Fine...i'm sorry...look at me...who did this to you? I'll make them suffer..."balasnya penuh amaran. Bagi makan lionnya sedap ni.

" Takpe...qai okey dh ni... Nanti sapu je ubat angin, okeylah. " Lembut qaisara menjawab.

" Tell me who...please?" Gesanya lagi.sesekali dia usap perut qaisara. Dhlh gadisnya itu masih dlm period lagi. Entah merana sebab kena sepak. Siapa yg buat memang dia potong cincang²

" Monyet " singkat.padat dan ringkas jawapannya membuatkan tengku jibrail terngangga seketika. Monyet? Monyet mana yg terlepas ni?

" Monyet??" Soalnya keliru. Tengku jibrail tk terkata². Monyet mana? Staff dia mana pelihara binatang tu. Sebelum ni pun salamender je. Itupun dh buat dia mengeliat kecil.

" Alah...senang cerita  akak kelabu asap. " Kutuknya pula. Memang ajaran farrel lah. Tengku jibrail tergelak besar. Hilang amarahnya, kalau tk terpancing sekali leon nanti.

Tapi dia pelik dan keliru .
Mana perginya sifat polos gadisnya? Tapi dia hiraukan saja. Mungkin kerana perubahan angin monsun tropika qaisara? Haha.

" Mana farrel, baby? " Soalnya. Qaisara mengetuk dagunya. Tadi monyet itu dihurung keluar. Ha!

" Encik farrel pergi bawak akak kelabu asap tu keluar sebab encik farrel serang dia. " Balas qaisara biasa.

Tengku jibrail hanya menghela nafas lemah. Farrel bukan boleh dipercaya sangat dengan wajah soft
spokennya. Nanti dia nk tahu siapa. Geram pulak.

Tapi dia merasa peliklh. Dari tadi dia pelik sebab qaisara panggil farrel encik. Patutnya uncle! Ceh..tahulah member tu dh nk mencecah angka 40 an walaupun bentuk tubuh fizikalnya masih kelihatan muda.

Duda juga tuh. Samalah macam kau jibrail. Tapi dia simpan saja. Tk baik mengata member tua. Haha!

Farrel pov:

Sofea dihurung oleh security dan dihantar ke rumah asalnya sofea. Pandai² lah uruskan, siap selipkan not 50 ringgit dlm beg sling wanita itu. Harap cukuplah. Pisau yg tertancap dibahu gadis itu dilapnya. Tepat sasaran dia.

(Heh....macam tk kena jer..takpelah...sehari satu chapter yer? Hehe...maaf semuaa...)

GADIS KECIL MILIK SUGARDADDYWhere stories live. Discover now