Kelihatan seorang lelaki asing memasuki sebuah club mewah di Italy. Semua memandang kearahnya terutama yg paling mengenalinya, akan terketar². Itu adalah... Leonardo michael. Lelaki jahat yg merupakan musuh utama tengku jibrail. michael duduk ditempat vvip sambil dilayan bak raja. Well...itu tempatnya." Holla! What's up , ghost?" Sapa rakannya yg menolongnya melepaskan diri daripada penjara. Yossan rafaell. Dialah yg merasuah polis yg bertugas untuk mengawalinya si michael itu. Well...ugut and bagi rewards. Easy?
" Yeah, so...how is the plan?" Soal michael sambil meminum air arak yg dituangkan oleh gadis² yg melayaninya. Yossan turut melabuhkan punggungnya dan duduk ditepi michael.
" Just what i got, that devil have a girl .. like the S said...she will help us for revenge.." sinis yossan. Rupanya tengku jibrail sudah berpunya dan tk tahu lagi perkembangan seterusnya. Mungkin sebab tengku jibrail dah tahu plan mereka yg mahu menyerang qaisara untuk melemahkan si tengku jibrail. Patutlah masa yossan suruh yg lain pergi culik qaisara, gadis itu sudah tiada disekolah. Rasanya dh berminggu tidak hadir. Pasti tengku jibrail sudah tahu dan cekap saja menghalang mereka.
" Just that? " Tegang suara michael. Bukan itu je yg dia nk! Yg kes penyerangan yg dibantu oleh S itu takkan tk berhasil?
Yossan meneguk liurnya kesat. Erh...salah ke aku sebut?" Y-yes...just that..", gagap yossan menjawab. Michael mencapai gelas araknya lalu...
PRANGG!!
Semua seisi penghuni di dlm club itu terdiam. Gadis² yg melayani michael berlari takut diapa- apakan. Melihat wajah michael membuatkan yossan berpeluh.
" How about the case that S handle it for us?" Soalnya keras. Yossan terdiam. Ni kalau dia kata gagal juga. Memang pecah kepalanya!
" Err....f-fail...Tengku jibrail has got many spare's of his own army..S said, she just can do that for a while..since tengku jibrail will know her real identity." Balas yossan. Walaupun dia ni rakan michael, dia tetap hanya tk kurang dari bawahan saja. Seperti yg lain.
" Huh! So..where is she?" Soal michael acuh tak acuh. Yossan mengeluh. Lupa ke yg S itu jarang terlihat? Dia hanya akan muncul masa kejadian saja.
" She is everywhere, in the world but we can't found her before the real wars is coming."ucap yossan sambil mengelap sisa peluhnya. Duduk disebelah michael pun tk larat. Ketua mafia kedua itu, Namun sudah menjadi 'bekas' kerana kedudukannya diambil oleh tengku jibrail yg masa itu masih seusia kanak²! Gila! Kalah dengan budak masa tu! Mungkin itu sebabnya. Atau yg lain?
selepas itu diikuti oleh yuxin, zack, jayden. Dan ada bakal ketua mafia, iaitu daniell. Mungkin dia akan target qaisara dan daniell. Qaisara sebab mahu menjatuhkan tengku jibrail kerana dendam dan kelemahan jejaka itu. Manakala daniell, sebab akan menjadi ketua mafia nanti. Tengok je daniell itu macam pondan,tapi dlm bab bertarung. Jangan sangka air yg tenang tiada buaya. Tapi michael tak tahu lagi. Yelah, dh terperap dlm penjara dlm 7 tahun. Mana tahu apa², yg dia tahu, yossan tolong keluarkan dia dari penjara.
"Hm...if got any information about that stupid guy, send to me." Arahnya kepada yossan lalu bangun dan meninggalkan club itu. Yossan hanya mengangguk. Rasa menyesal juga lepaskan michael. Tapi sebab S suruh, nk buat macam mana? Dh si S tu yg tolong handlekan organisasi si michael itu. Dia hanya ikut arahan saja.
POV'S Tengku jibrail....
Semua ahli² mafia berada di markas meeting yg diadakan cukup awal. Kelihatan tengku jibrail baru masuk kerana agak jauh juga ke sini dan Sikit sesat, si lucas tu , tak tahu jalannya.jadi masa tengku jibrail melelapkan matanya, lucas menjerit kerana salah masuk simpang! Ingatkan jumpa the nun tadi. Rupanya sesat.
" Sorry if i'm little late." Ucap tengku jibrail lalu duduk dikerusi nya. Yg lain berwajah tegang dan serius. Itu adalah tatatertib dlm organisasi mafia jika berjumpa dlm meeting mafia.
Ahli² mafia yg lain cuma menjawab tidak mengapa. Jadi memandangkan semua dh ada, meeting yg serius itu bermula."Who help's michael go out from jail?" Soalnya. Dia dh tahu, tapi saja nk tengok jika mereka semua dh mengkaji dan menyelidiki macam mana michale boleh terlepas penjara padahal michael dipenjara seumur hidup?
Salah seorang bangun dan menjawab dengan penuh tegas dan hormat kepada ketuanya." Yossan rafaell, geovano maestro!"ucapnya lalu duduk. Terangkat kening tengku jibrail mendengar jawapan ahli² mafianya.yossan? Bukan bekas pekerjanya dulu ke? Tapi berhenti sebab mahu belajar. Memang ya yossan belajar, tapi bila dia cari maklumat tentang itu, yossan baru je berhenti belajar dan tiada khabar terus. Lesap.
"Oh. Okay..so it's my turn now to explain our plan it to chase michael back and settle the mysterious S that make one of my buldings got brokes into the pieces.." tegasnya. Semua terdiam. Ya..mereka dh tahu salah satu markas tengku jibrail separuh hancus. Tapi mereka mendapat tahu markas itu dlm pembaikian semula.
After 3 hours...
Semua bangun untuk bersurai setelah selesai meetingnya. Lucas masih murung sebab kena bebel dengan tengku jibrail. Dia pergi bawak kereta mercedens benz hitam tengku jibrail kat kubur kristian lama dan ada satu gereja yg sudah buruk dan tk berpenghuni. Ni kalau malam, histeria lucas nanti. Nasib dia ni dh tahu jalan pulang.
" Dah² lah kau merajuk lucas, macam budak²..macam manalah awek nk melekat kalau macam tu?" Sindirnya.lucas mencebik. Tk habis² nk sindirnya tk ada awek.
"Kau tu semua ada, duit? Banyak je aku bagi gaji kau sebulan rm 20,000 sebulan. Muka handsome je, tapi tkkn awek satu pun tk melekat?" Ucap tengku jibrail sambil minum air putih kosong yg diberikan oleh lucas tadi.
" Saya ni tk pandai nk bersweet² macam tengku dengan cik muda qai, and the other's too.." jujur lucas. Tengku jibrail buat muka mimik kegelian. Tiba² dia mendapat idea. Dia ada adik sepupunya, bernama e
Engku ian tristian."Aku boleh tolong kau lucas, Orangnya pun tengah stress mengsingle." Balasnya bersama sengihan nakal. Lucas pelik. Lain macam je.
"Siapa?"soalnya hairan.
" Aku ada adik sepupu perempuan, namanya Engku ian tristian. Cantik dan comel juga. Tengah single lagi. Chance untuk kau rembat hatinya." Jawab tengku jibrail lalu meninggalkan lucas yg tampak kebingungan.
"Tengku tengah game aku ke?" Kepalanya digaru saja.
( Hai readers² sekaliannn...harap okeylah. Maaf author tk pandai nk custom perkataan italy sebab masih pemula🙇🙆)
YOU ARE READING
GADIS KECIL MILIK SUGARDADDY
Romance(FAZUWA QAISARA) GADIS POLOS YANG HIDUP SEDERHANA DI KAMPUNG NENEKNYA.PARENTS QAISARA MEMINTA NENEKNYA UNTUK MENJAGA QAISARA SEMASA MEREKA KE LUAR NEGARA UNTUK BEKERJA. QAISARA YANG MASIH BERUMUR 17 TAHUN ITU TAHU APA? DENGAN CHILDISH DAN KEPOLOSANN...