15 jam kemudian....
Tengku jibrail sudah sampai dichalet hotel mewahnya yang berada di terengganu.bah...lama juga! Tertiba hadap jem yng lama...alih ii gerak pukul 3 petang.... Sampai? 1 pagi!
Dia macam nak meletop saja tapi dia tahan...kang ada yang kena sound sebab main redah aja...we need to smooth...
Masalahnya si tengku jibrail main kasar! No no smooth...but agressiveee!
{HOTEL CHALET AIRLINES}Keretanya elok terparking di depan pintu utama chalet itu.biarlah...dia punya jugak! Dia lantas keluar setelah mematikan enjin kereta kesayangannya .
Terlihat ramai anak buahnya menanti kepulangannya setelah 2 bulan tidak bersua muka atas sebab faktor kesibukkan masing ii.ingat anak buah tak busy ke??
Tolong awasi markaslah....settelkan mana yang hutang dan ada yang kawen jugak!!yang tu tak boleh blah!
MEANWHILE YANG KAWEN TIME MAJIKAN TAKDE BELIKE:--
They sometimes play with fire! Dah tahu majikan jenis panas baran and kalau tahu pergi kawen mahu kena halau! Kenapa? Tak ajak!!
"Welcome back , geovano maestro( tuan muda)"sapa hormat semua anak buahnya sambil menunduk. Tanda hormat.
Tengku jibrail hanya mengangguk.kek mereka denger?! Ank buah kau bersuara dan menunduk hormat kau? Hanya mengangguk? Macamlah diaorang nampak!
Mata kelabu hijaunya memandang semua anak buahnya.masih ramai tapi yng ni bahagian untuk mengurus chalet ini dan mengawasi sekiranya terdapat konco ii yng senyap ii serang hendap.
Baru perasan sorang takde...yuxin..mana budak tu?
"Lucas....where is yuxin? That boy..."soal tengku jibrail dingin.Terkedu semua.kalau tahu yng kawen tu yuxin memang kenalah! Dahlah yuxin ketua ni. Dialah yang mengurus anak buah tengku jibrail kat chalet ni..tapi....
"Err....tuan yuxin....errr...."kata kata yang ingin keluar tersangkut dikerongkong.aihhhh!!! Yuxin pi dating dengan bini!!
Lucas yang disoal mengigit bibirnya .dia berdehem sedikit dan memandang muka tengku jibrail yang menunggu jawapan darinya.
Kecut perut dia melihat tatapan helang itu."tu...tuan yuxin...d..dia pergi dating...d..dengan bini dia..."tergagap -gagap lucas menjawab. Kalau dia kena sound dengan tengku jibrail memang dia akan bakar rumah mewah yuxin.
Membulat mata tengku jibrail mendengar ayat yang keluar dari mulut lucas.bini? That's mean yuxin its married now? When?!!
"What?!! Did when?!!"
jerkahnya.tertunduk semula mereka mendengar suara yng bergema itu.nasib pelanggan yang menginap sedang berjalan ii di sekitar kawasan yng luas itu.klau tak memang dapat tayangan free je."Err...masa tengku kat singapore and time tu...tuan yuxin dah kawen..."balas adam menolong lucas.member tu tak tahu pangkal cerita.tahu ii je yuxin dah kawen. Memanglah blur semacam budak tu.
Terketap rahangnya mendengar jawapan itu.memang nak kena...aku suruh kerja...tapi pi kawen?!!
"Sebab?? Mesti ade sebab kan?? He doesn't attractive to women....but how?? Adam....you are his cousin...you must know right??"soal tengku jibrail to the point.
(Menyesal jadi cousin mamat tu!!!) Desisnya dlm hati. Hatinya dh menyumpah seranah.kalau tahu member kena tangkap basah kes...
"Answer me adam..you must know...you both living at one kondominium that i gave to you both..am i right??"ya...sebab si yuxin time tu birthday dan adam at the same times juga tengku jibrail hadiahkan sebuah kondominium mewah . Senang nak ulang alik balik kerja.
"Ehekhmm....tuan yuxin.....married sebab kena tangkap basah kat satu hotel di selangor....sebab masa tu dia dh otw balik sanalah and...terjumpalah sorang gadis ni...basah kuyup. Bawaklah ke hotel tu...masa tengah tunggu gadis tu bangun tiba ii pejabat agama terjah masuk bagi ceramah...eh!! Salah!! tangkap diaorang kes tulah... Dh kata just tolong but pejabat agama still taknak dengar..."ujarnya panjang lebar.macam bagi speeking bahasa melayu pun ade.
Tengku jibrail memahami bait - bait perkataan itu.ohh...salah faham jelah...
"Sapa nama bini budak tu??" Soalnya lagi.adam mengingati nama tu sebab hnya mereka saja yang tahu.
"Maisara zairasha...ha tu nama bini dia..."nasib ingat.nama unik.
Tengku jibrail hanya mengeluh.pasaipa tak cerita?"And?? Tak bagi bukti?? Cctv kan ade kat hotel tu.....takkan tak bagi bukti kot..."bertubi ii soalan itu dilontarkan kepada adam.
"Masalahnya tengku...cctv kat hotel tu rosak..kata staff hotel tulah...kami time tu tengah siasat macam ada yang tak kena...macam yuxin ni kena perangkap...bila kami cari latar belakang si maisara ni dia dari anak panti asuhan..so takde kaitanlah.."jujur adam.mereka satu squad membantu cari bukti yang mengatakan yuxin ni tak bersalah.
budak tu pun mana nak mengorat anak dara orang just hati dia tu jenis tisu..tengok orang makan tepi jalan sebab kerusi and meja tak cukup pun dia kasi rm not 1o ringgit.ha...amacam??
Tengku jibrail yang mendengar dan memproses hasil itu tersenyum sinis.well...dia rasanya tahu...that one little b*itch...
Mereke yang melihat senyuman sinis itu berkerut dahi.dah pehal?tersenyum seram...aihhh...
"Tengku syak siapa???"soal lucas pula.dia dah faham.tadi blur semacam sekarang serius.sapa yang cari pasal dengan bestot dia?! Meh by one!! Siap tabik hormat!!
"Well...did you know arianna? That one girl who got reject in 100 by yuxin because she crazy??""soalnya.
Semua terngangga.what the fish?!! Betina gila tu?!!! Omo omo!!
"Seriously?!!! "Terkejut semua.mak ai!patutnya si gila tu di tempat si maisara...but kenapa dapat ke orang lain??
"Jap...kami pelik....klau si gila tu nak si yuxin..mesti dia yng duduk kat tempat sebagai maisara kan? Tapi Kenapa bukan dia??"
"Well...kau tahukan latar belakang arriana tu? Mesti dia lupa plan yng dia buat...and dia mesti silap masuk..."
Jawapan yang dicakap oleh tengku jibrail membuatkan semua terkekeh."Mungkin macam tu..."balas tengku jibrail.maybe kek gitu sih ...
YOU ARE READING
GADIS KECIL MILIK SUGARDADDY
Romance(FAZUWA QAISARA) GADIS POLOS YANG HIDUP SEDERHANA DI KAMPUNG NENEKNYA.PARENTS QAISARA MEMINTA NENEKNYA UNTUK MENJAGA QAISARA SEMASA MEREKA KE LUAR NEGARA UNTUK BEKERJA. QAISARA YANG MASIH BERUMUR 17 TAHUN ITU TAHU APA? DENGAN CHILDISH DAN KEPOLOSANN...