Chapter 41:--

542 17 3
                                    

____________________________________

" Huhm...huhuhm..." Gumam qaisara sambil dia meneroka ruang yg searas dengan opis tengku jibrail. Entah jejaka iceberg itu perasan tidak kehilangannya?

Semua staff yg berada diaras itu hanya tercengang dan keliru. Buat apa cik muda big boss buat kat sini? Tk kena cari ke?

Mereka dh dimaklumkan bahawa gadis yg dibawa sebelum ini ialah cik muda mereka dan perlu dihormati seperti mana mereka menghormati big boss.

Tiba² semua staff disitu terdiam ketika mendengar suara sumbang yg melolong memanggil tengku jibrail. Haih....monyet manalah yg terlepas ni?
Qaisara juga berkerut dahi mendengar nama sugardaddynya disebut² oleh seorang wanita.

Dia menoleh kearah seorang staff lelaki yg berhampiran dengannya yg macam tidak kesah tentang keadaan sekeliling. Hanya sibuk dengan minum air milonya.

"Ermm...encik?" Panggilnya. Nk kata tua tk, muda pun ya. Kalau panggil abang karang mahu kena pancung dengan tengku jibrail.

Tertoleh staff lelaki itu. Mata hazelnya memandang saja gadis kecil dihadapannya tika ini. Oh...gadis big boss rupanya.

" Yes? Ada apa cik muda?" Soalnya biasa dan tiada suara yg nk nakal². Nk kena tembus dengan peluru try lah. Nk tahu juga selamat ke tidok?

" Siapa tu yg panggil² nama daddy? " Soalnya polos. Terbatuk farrel atau nama panjangnya nurfarrel . Haha...nama gegirl lah.

What? Daddy?! Big boss diberi nama panggilan daddy?!! For real?! How?! Tapi dia mengcover suara batuknya. Nasib tk minum air kopi panas.kalau tak, alamatnya singgah rahmatullah jelah.

"Ohh..tu...monyet jiran sebelah...memang macam tu. Kalau boleh setiap hari duk panggil big boss sayanglah, baby lah, darling lah...geli pun ada."suara dijengkelkan. Apalah nasib staff perempuan yg halang dengan monyet itu. Stress memanjang.

Qaisara tercengang. Lelaki dihadapannya boleh cakap monyet kat perempuan itu? How? But...dia jealous bila dengar panggilan itu. Eww! Hanya dia je boleh panggil!!

"Siapa nama perempuan tu?" Suara sedaya upaya tidak berbau cemburu. Siapa je tk cemburu jika sugardaddynya sendiri mahu diculik orang lain?

"Hemm..kejap..tengah pikir. Nama sedap je didengar, tapi orangnya kirim salam jelah...hampeh je tengok." Kutuk farrel . Mulutnya memang tiada insurans. Sejak kedatangan monyet itu, seluruh company ni menghidap stress melampau.

"Ha! Nama monyet tu sofea the first! Eh! Salah... Sofea clara." Saja je tu nk kutuk nama monyet itu.
Eh alih² tuan nama datang menyerang mereka berdua.

"Apa you cakap ha farrel?! Sedap you je nickname i monyet?! You tu yg monyetlah! " Jerkah sofea. Qaisara berlari bersembunyi dibelakang kerusi yg dihuni farrel tika ini. Macam gorrila! Dilihat², badannya sedikit berisi,tapi pakai baju sendat. Ni nk ke neraka ke apa?

"Oh yeah? And, you? Buat apa datang sini? Ke nk cari big boss? Sorry..he's busy. " Ucap farrel sambil minum air milo favoritnya. Dari tengok pakaian yg sakit mata, baik dia minum. Hilang dahaga ha.

"Suka hati i lah! He's mine! Dia tu hak i je, bukan you! " Jerkahnya lagi. Farrel menempuk dahinya. Qaisara yg melihat pertengkara itu terasa dicabar. Sedap je claim daddy miliknya?! Memang cari nahas! Hey, ni fazuwa qaisara lah...nk rasa saiz 3 inci meh lah cuba.

" Kenapa akak nk ambik daddy? Akak siapanya daddy?" Soalnya pelik. Sofea keliru. Siapa budak ni panggil tengku jibrail , daddy?

"Heh, budak! Siapa you panggil tengku jibrail daddy? You anak dia ke? Setahu i , dia duda je. Mana ada anak lagi." Balasnya bersama jelingan tajam. Terasa dicabar juga sebab budak ni walaupun pakaian simpel tapi lebih cantik dan comel dibanding dengannya yg sudah operasi plastik demi nk tambat hati jejaka iceberg itu.



(Hai guys! Esok birthday saya 15 .09.2024 and wish me okay? Thank you very much and saya tambahkan panggilan jejaka iceberg )

GADIS KECIL MILIK SUGARDADDYWhere stories live. Discover now