Chapter 51:--

458 15 0
                                    

Dlm perjalanan ke villa mummynya tengku jibrail, handphonenya berbunyi beberapa kali menandakan ada mesej masuk.

Dilihat di notifikasi..

{ Future husband }

- baby, daddy lepas kerja straight ke london sebab ada outstation kat sana 2  ke 3 hari...

Okay...yg dia pelik, sejak bila nombor contact tengku jibrail bertukar future husband ni? Lambat lagilah! Sabtu ni baru weddingnya.

{ Future little wifey }
-ye...hati² okay? Tapi..sempat ke daddy balik malaysia? Kerja daddy tu mana pernah nk siap

N

k tergelak tengku jibrail melihat mesej itu. Perli dia eh? Memang tk dinafikan kerjanya mana pernah siap. Entah² terlewat nk ke majlisnya nanti. Jadi dia akan sebaik mungkin untuk mempercepatkan masalahnya yg timbul akhir² ini. Masalah ( S ) pun tk terselesaikan. Apatahlagi musuhnya michael sudah keluar jail. Entah suap rasuah.

{ Future Husband }

- okay, i'll short it if i can..because my work it's really many to do.

- bye baby, daddy dh kena off telefon ni, last chat on me

Itulah last chatnya. Huh..beginilah nasib bila dpt bakal suami yg memang busy 24 jam. Yg dia tahu, pertunangan, nikah dengan sanding disekalikan dan itu memenatkan dirinya! Yelah...semua busy so terpaksalah sekalikan jer.

Handphonenya diselupkan dipoket hoodie yg terpaling besar setelah sampai ke villa. Dh nampak kereta siapa, sudah tentu mertuanya! Tapi dia berkerut dahi, dh kenapa abang niall berlari desup keluar kerana dikejar mummy dengan batang penyapu.Hairan juga...

Pintu dibuka oleh bodyguards tengku jibrail dan qaisar keluar , secara tiba² niall berlari kearahnya dn bersembunyi disebalik tubuh kecil itu. Okay...dia tk faham satu habuk pun!

"Abang niall? Kenapa?" Soalnya pelik dan hairan. Bibir itu tercebik manja. Erh...aneh. mummy yg melihat menepuk dahinya. Ni kalau si jibrail nampak, memang smackdown terus!

"Mummy tu....marah abang niall sebab makan chips tadi..humm.." adunya manja. Eh²! Ingat, tu bakal kakak ipar kau! Bukan adik engkau!!

" Niall !! Jangan nk usik² bakal akak ipar kamu tu! Kalau along kamu tahu, memang dikerjakan cukup² ! Dh pergi simpan balik chips tu semula, mummy tknk kamu masuk ward lagi sebab usus kamu tu manja sangat tk boleh proses makanan pedas." Bebel mummy. Dia balik je tadi, anak bongsunya duk masuk tandas, lepastu keluar masuk balik. Sah pergi makan pedas!

Niall akur, perlahan² dia masuk kembali ke dlm rumah dan menyimpan chipsnya dlm luggagenya lalu naik ke biliknya.sempat lagi papa ejeknya. Orang dh kata, tk mau dengar.dari dulu lagi memang tk mau dengar cakap parents. Jangan makan pedas nanti sakit, perut pula tk boleh nk berkompromi dengan kepedasan.

" Haa qai? Macam mana? Okay tk dress tadi?" Soal mummy lembut. Aik? Mana sifat singa betina tadi? Hilang? Rasanya dia tahu darimana sifat yg dimiliki oleh tengku jibrail, rupanya dari mummy! Bukan papa! Biasanya  anak lelaki  mahupun banyak diwarisi daripada bapa mereka, yg ni daripada mummy!

"Okay dah...tu dekat bodyguards daddy...cantik tau!" Puji qaisara. Ya..dia tertawan setelah  melihat hasil rekaan aunty suhhana itu. Memang kemas, malah dia diberikan beberapa heels cantik dan berbutir² permata berkilat serta crowd untuk diletakkan diatas kepalanya nanti.

Mummy hanya tersenyum melihatnya. Dia melihat bodyguards anak terunanya mengangkut dress² yg dibeli tadi serta baju tunang tengku jibrail. Anaknya itu bukan nk melebih sangat. Simpel sangat, last² baju kerja juga yg dipakainya. Tahu sangat  dh perangai itu. Selagi masih okay, akan dipakai sampailah rosak betul baru beli baru.

"Jom masuk , panas ni..nanti kamu demam pula..jom..kita bincang sambil tu tunggu jayden dan diana serta baby hafiy sampai sini dulu, dh otw tadi.."ucap mummynya smbil mencampak penyapu ke atas lantai dan menarik qaisara ikut dengannya.

Mereka duduk di ruang tamu sambil  menunggu jayden, isterinya dan baby hafiy yg sangat dirindui oleh qaisara. Baru beberapa hari pergi dh rindu. Haiyo...beginilah kalau dh suka.

Dlm beberapa jam..

Kedengaran bunyi kereta lamborghini avantador milik jayden di depan pintu utama, tapi jayden dulu keluar sebab bininya masih marahkan dia. Erhh...nanti citer...

"我沒醉可攻四 ! "( jayden ! )

Nama jayden disebut kuat dlm bahasa pertuturan keluarganya. Boleh pula si suaminya pergi patahkan lipsticknya tadi! Angkara tk bagi buat anak. Marah kot..last² dia yg marah jayden!

" 月滿門卻 ,喔那吃乾煎喔我也!!" ( Maaf , isteriku!!) Serba sedikit dia meminta maaf dlm. Bahas china. Itupun diajar oleh adiknya diana. Walaupun pelat tahap kronik, tapi dia mencuba, kalau mendengar mengumpat si diana atau marah ke, memang bahasa china dituturkan!  Kelu dia mahu memahami apa yg dituturkan.

"Heh...dh kenapa tu diana, jayden?" Marah mummy pula. Diana berlari kearah mummy serta hafiy dlm dukungannya.

"Jayden tu my..pergi patahkan lipstick kesayangan diana! Sebab tk bagi buat anak ke-2." Adu diana. Mummy melompong. Qaisara hanya memandang. Namun, melihat adanya hafiy dia tersenyum. baby Hafiy adalah!

"Jayden!!! Anak kamu tu baru 1 bulan! Tunggu anak tu besar dulu dlm 3 ke 4 tahun, bukan sekarang! Tk kesian ke kat diana? lepastu kenapa Pergi patahkan lipstick bini kamu dh kenapa?" Bebel mummy sambil memulas telinga jayden. Jayden mengaduh sakit. Aduhhh...menyesal pula!!

"My! Sakitlah!!! " Decitnya kesakitan. Telinganya ibarat mahu terputus je dari sisi kepalanya. Sakit! Tangan mumnynya memang pengepit ketam!

"Tahu pun sakit! Kamu nk rasa ke alahan mengandung yg dh seksa, badan tk bermaya, menunggu satu bulan habis pun tk daya dh apatahlagi melahirkan!" Mulalah ceramah diberi ke sang anak. Papa pula segera mendekati, jayden ingatkan mahu membelanya, tapi meleset! Rupanya mahu mengiringi menantunya dan cucu dlm dukungan diana diambil dan didukung oleh papa.

" Ha...sekarang kamu pula yg dengar ceramah pukul 3 petang ye? Papa dh serik, kamulah pula merasa.."perli papa. Dia tahus siapa yg mengajar papanya itu, si bocah kematian , daniall!! Tu budak memang cari pasal! Papanya tu pula memang mengikut saja. Memang double shot kena!

"Dah pergi beli yg baru untuk diana, Now! " Arah mummynya. Jayden membantah.

"My! Jay penatlah..bagilah rehat! Badan dh penat ni." rengek jayden, tapi rengekannya mati setelah melihat jelingan tajam sang mummy, segera dia berlari masuk dan memecut laju untuk membeli lipstick dior untuk si diana. Kalau boleh, satu kotak dia beli! Biar puas si bininya!

"Haa...alang² dh ada diana, kita bincang tentang hiasan pelamin tunang dulu, nikah nanti Hotel AirRoyals milik tengku jibrail. Well...anaknya yg sulung itu dh berpuluh² hotel yg dibangun sendiri hasil duit si anak sulungnya tanpa duit mummy atau papa. Katanya nk berdikari, ni malah melebihi parentsnya!

AirRoyals itu salah satu cawangan hotel 5 bintang kerana keluasannya yg setanding kalau mengabungkan 4 padang bola dan disatukan. Tk lagi ketinggiannya! Dlm 99 tingkat! 10 tingkat teratas adalah suithigh class untuk vvip sahaja.Dan itu adalah hotel kegemarannya juga!

Diana mengangguk tanda faham, mulalah perbincangan dari pelamin yg direquestkan tema biru muda bercampur warna putih dan pink  oleh qaisara. Yeah..dipaksa geys!

(Maaf korang kalau bahasa china tu pelik sebab author main letak saja...kalau faham tu, jangan nk spam author pula ye? Saja nk tambah. )

GADIS KECIL MILIK SUGARDADDYWhere stories live. Discover now