Evetttt
Hadi Türkçe öğrenelimm
Abicim sevdiniz mi kitabı
O dönemlerde doğuda özellikle okula yollamiyorlarmis benin halam mesela hiç gitmemiş kendi öğrenmiş...
Büyükler işte onların hata yapmasına alıştım
'______&________&&&&&&&&&
Nerdeyse iki saat olmuştu bana Türkçe öğretmeye çalışalı..Yani biraz zor ilerlememiz dışında iyiyiz ya misal ne öğrendim Evet ve hayır misal sonra anne yi falan basit kelimelerdi .
He bide şey yaptık sözlü çalıştirdiktan sonra elime kalem ve üzerinde harflerin olduğu bir defter verdi .
Şimdide saçma sapan yok çizgi çiz yok öyle değil diye diye beynimi yemişti.. Pişman olmaya başladığımı itiraf etmek istiyorum..
( Offf ilk okul , gözüm doldu yeminlen )
- Ağam yeter ya iki saattir yazmayı öğreteceksin diye bekliyorum çizgi çizmekten başka birşey yapmadim..
Başını okuduğu kitaptan kaldırıp bana sırıtarak baktı . Komikmiydi söylediğim sanki " Selim yazmaya başlamadan önce onları yaparak alışman gerek yoksa el yazısı ile yazamazsin bir hafta falan böyle gider sonraki haftada harfleri öğreneceksin gelişimine göre işte."
Oflayip çizmeye devam ederken karşı koltuktan kalkıp yanıma oturdu dizlerimiz birbirine değerken o da deftere eğilip yaptıklarima baktı .
Nefesi boynuma vuruyordu güçlükle yutkunurken geri çekildiğinde rahat bir nefes verdim .
- Olmamış üst satır bak tekrar gösteriyorum aynısını yapmaya çalış
Elimden kalemi alıp tekrar yaptığında surat astım cizgiydi işte çizgi ne vardı yani tamam onunkiler daha düzgün ve yan şekildeydi ama napim .
- Hadi Selim surat asmada yap hadii
Eğlenen sesini duyduğumda yandaki silgiyi ona attım gülüşü dururken ciddi bir ifadeye bürünmesiyle gerçek yüzüme vurdu ağaya silgi atmıştım...
Yüzünü bana doğru eğip elini yanağıma sürttügünde kalbimin atışlarıni yine kontrol edemiyordum tam burnumun dibindeydi ...
- Selim başkalarının yanında sakın böyle davranma tamam mı yoksa sana iki katı daha fazla çizgi cizdiririm
Ciddi birşey beklerken söylediği cümleyle gülme tutmuştu beni o geri çekilirken gülmeye devam etmiştim .
- Hadi hadi devam et bak o sayfayı düzgünce yapmazsan silip tekrar yazacaksın
Oflayip devam ettim biraz daha her çizgiyi özenle onun yaptığı gibi yapmaya çalışıyordum .
Sonunda bitirdiğimde başımı defterden kaldırıp ona baktım gözleri kapalı yanağı yumruk yaptığı eline yaslı bir şekilde uyuyordu ...
Ayağa kalkmami yasakladığı için onu izlemekle yetinirken bana bu denli iyi davranması kalbimde olur olmadık şeylere sebep oluyordu..
Bu yaşıma kadar az adam görmüştüm babamdan başkada bana iyi davranan olmamıştı ya .. şimdi ondan gelen en ufak bir su damlasınin hissiyatı bir tufan gibiydi ..
Esmer yüzünü izlerken yorgunlukla kapanmaya başlayan gözlerime direnemeyip kendimi uykunun kollarına teslim etmiştim .
Sırtımda hissettiğim elle korkuyla uyanip burnumun dibinde olan ağayla geri çekilmeye çalışmış yanlışlikla sargılı ayağımı kenardaki tahtaya çarpmıştım.
Acıyla inlerken ona tutunmamla birlikte dengesini kaybedip üstüme düşmüştü bende tabi altında sere serpe uzanıyordum..
Tam o kalkacakken kapının çalinmadan açılmasıyla telaşla doğrulmaya çalışırken bu seferde ben onun üstüne düşmüştüm.
Altımda hissettiğim sertlikle kendimi kenara ittigimde Miran Ağa'nın kuzeni Serap gözleri dolu bir şekilde bize bakıp odadan kaçarcasina gitmişti.
Ayağımın acısını umursamadan sehpanın köşesine tutunarak oturur pozisyona geldiğimde ağa avcuyla gözünü kapatmış şekilde duruyordu.
Ne utanç verici bir andı öyle hele hissettiğim şey ani bir tepki olabilirdi...
Ağa biraz daha öyle kaldıktan sonra yattığı yerden doğrulup bana döndü gzoleriyle hasar tespit yaparken kan tutmuş olan bandaji gördüğünde ofladi.
- Daha da incittim seni , Selim ben özür dilerim valla yanlışlıkla oldu. İki büklüm uyuduğunu görünce aşağı indirip odana götürmek için kucağıma alacaktim .
Utançtan başımı kaldıramazken eliyle çenemin altından tutup başımı kaldırdı " Utanılacak birşey yok , kazaydi Selim tamam mi .
Serap' ıda umursama aptal aptal odama bir anda girmesini ben ona odetecegim hadi gel aşağı inelimde aptalca düşüncelere daha fazla dalmasinlar " başımı sallayıp onun ayağa kalkmasını izlerdim .
Ayaklandiktan sonra benide kolumdan tutup kaldırmıştı merdivenlere kadar yürüyerek girmiştikki beni yine orda kucağına almıştı.
Koskoca ağa köylü bir oğlana böyle davranıyordu haliyle epey tuhaftı . Aşsagiya indiğimizde ağa beni koltuğa bırakıp hanım ağadan pansuman kutusunu istemişti.
İmayla bakan hanım ağa ile yerin bin kat dibine girmek isterken gelen çalışanin öfke ve kıskançlık dolu gözlerini görmüştüm.
Herkes daha şimdiden benden nefret ediyordu . Ağa bandaji açarken canımın acılmasıyla ufak bir çığlık atmıştım ağa bana bakıp yaraya merhem sürmeye devam etmişti..
- Oğlum nasıl kanattiniz ki bunu Serap birşeyler anlattida anlamadım
- Ana önce o aptal yenine bir daha benim çalışma odama izinsiz girmemesini söyle ben söylersem çok kötü olur ikinci olarakta uyuya kalmıştı çalışırken Selim bende aşsagiya indirmek için uyandiracakken korktu öyle saçma sapan bir şekilde düştüm üzerine olay bu tamamiyle .
Hanım ağa başını sallayıp " tamam oğlum o öyle abartmış demek ki siz sıkmayın canınızı kazadır olmuş. Başınız yarilmamiş şükür ki.." Hanım ağa gelip omzumu öfeleyip odasına çekilirken çalışanlarda ayrılmıştı avludan birtek benim anam kalmıştı.
Ağa bandaji yapıp bitirdiğinde ona iyi geceler diyip anamin yardımıyla odamıza gitmiştik...
Üstümü değiştirip yatağa girdiğimde anam başımın ucuna gelip " oğlum birşey yapmadıniz değil ben sana güvenirim babimin ama namusun hakkında dedikodu çıksın istemem anla benide "
onun yaş dolmuş gözlerinin altını baş parmağımla okşayıp," yok Daye yeminle Ağa'nın dediği gibi oldu. Başka birşey yoktur ama daha fazla dikkat edecem sen tasalanma " başını sallayıp anlimdan öptüğünde gülümsedim.
Babamın yokluğunda bir başımıza kalmışken onun yokluğunu fırsat bilen picler yüzünden şimdi hem sakat hemde bu konaktaydim..
Ah babam şimdi yanımda olsaydın kimseden korkmazdim..
___&&_&&__&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Selim in babası hapishanede ..
Hükümetin dilini yasaklamasına karşı çıktığı için..
Yakın zamanda çıkar belki
Belkide hiç kavuşmazlar bilmiyorum...
Baba dağ olmayı bilince çocuğunun arkasında herşeye çok farklı oluyor..
Neyse..
Bu kitapta anneler babalar kötü değil
Bari onlar iyi olsun dedim..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sevsen Ya Beni (BXB)
Fantasyköyünün tek doğurgani olan Selim Ve onun baş belası Miran ağa ağa kurgusudur Sevme beni kitabımın karakterlerinden Miran Karan ağa ile biriciği Selim ağa nin sevdalanma hikayesidir Kitap 1980' lerde geçiyor O zamanın kültürel ve sosyal olayların...