Miran ağadan okuyak mi bee
Bence okumalıyız
Hala doğru düzgün Türkçe bilmiyor SelimBunu unutmayın
________________________________&______
Yorucu bir haftanın sonunda pazar gecesi her zaman olduğu gibi can dostum olan sazımı elime almış dile getiremediklerimi türkülerde bulmuştum..
Bir an olsun kapatsam gözlerimi ansızın düşüyordu önüme o yeşil ela gözleri bana o efsunlu bakışları ile utangac utangaç bakıyordu ...
Hele kasimi yardigi zaman o mahçup bakmalari yok mu rüyama girip duruyordu.. kalbime yük olanlar türkülerimle özgürlüğüne kavuşurken.. ciğerim yanıyordu..
( Bence Miran Ağa'nın sesi Şahe Bedo ya benzer olur )
Gula çiya ax gula çiya
Te ez helandim ax gula çiya
Rengê te çima tarî bû
Wî ez bimrim ax gula çiyaGul vebûne bi rengê te
Kesk û sor zer bû xemla te
Dile min ax û nalîn e
Gel dinalim ji bona teDağ gülü ah dağ gülü
Erittin beni ah dağ gülü
Neden rengin karanlık oldu
Hey ben öleyim ah dağ gülüGüller açmış senin renginde
Yeşil, kırmızı ve sarı süsün olmuştur
Yüreğim ahlı ve inlemelidir
İnlemelerim hep senin içindir( Bir kısmının Türkçesi bu)
Konak kapısınin sertçe çalınmasıyla sazı köşeye bırakıp aşsagiya inmiştim korumalar kapıyı açmadan önce bana baktıklarında başımı salladım.. Askerlerse sıkıntı vardı kasetleri geri toprağa gömmemiştim daha
Kürtçe türkülerin bulunduğu kasetlerdi ama onlardan dolayı hapse giren çoktu yapacak birşey yok...
Jandarmalari ve arkasında gördüğüm ahaliyle gerilirken anlam veremedim.. Jandarma ve bu ahali ne alakaydi .
- Buyrun komtanim, birşey mi vardı ki bu saatte sanki bir suçlunun evine girer gibi kapıma vurdunuz ?
Jandarma komutanı bana sert bakışlarla bakarken bende ondan geri kalmiyordun . Ben Miran Karan dim bir suçum yoktu Kürt olmaktan başka ...
- Miran ağa bir doğurgani kaçırıp alı koymuşsun , doğurgan nerde ?
Ne doğurgani doğurgan falan yoktu ki konağımda anlamazca kaşlarımı çatarken " Komutan burda doğurgan yoktur adamlarımin hepsi tek cinsiyetlidir " bir tek Selim vardı yabancı olarak eğer o doğurgansa ayrı tabi.
- Selim Tuna senin konağında değil mi be adam hatta anası jandarmaya gelip şikayet etmesin diye darp edip konağına getirtmişsin köylü öyle der .
Ettikleri iftiraya mi şaşırsam yoksa Selim'in doğurgan olduğunu saklamasina mi bilemezken jandarmanın arkasında ki muhtarı gördüm yanında benden kısa bir gençle duruyordu.
- Komutan evet Selim burdadir ama ondan dinle bı bana güvenmiyorsan , o bana sığındı ben onu kaçırmadım. Hilal Selim ve anasını çağırın hele !
Komtuna döndüğümde bana inanmadığı belliydi eğer karakola gitmem gerekirse Selime nolurdu bilmiyorum..
Selim gelirken askerleri görmesiyle geri adım attı doğru ya Türkçesi hala iyi değildi..
- Komutan bu çocuğunda anasınında Türkçesi yoktur hem benim haberim bile yoktu onun doğurgan olduğundan yardım istedi yardım ettim . Başka birşey yok yani
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sevsen Ya Beni (BXB)
Fantasyköyünün tek doğurgani olan Selim Ve onun baş belası Miran ağa ağa kurgusudur Sevme beni kitabımın karakterlerinden Miran Karan ağa ile biriciği Selim ağa nin sevdalanma hikayesidir Kitap 1980' lerde geçiyor O zamanın kültürel ve sosyal olayların...