7

788 55 25
                                    

Hadi devam edelim

Bunların serüveni birazz karakolda geçecek tabi

Bazı yerleri abartıyor olabilirim sonuçta bunları yaşamadım şahsen bana anlatıldığıni  yazmaya çalışıyorum

Eğer ki siz benden daha iyi biliyorsanız yanlışlarimi söyleyebilirsiniz ki bu beni çok mutlu eder hikayenin akışına çok girmediğiniz sürece
_________________________________&&&

Saatlerdir oturup kaldığım lojman denen yerde hem çok acıkmıştim hemde ağami merak ediyordum.

Dayanamarak kapıyı açıp çıktığımda askerlerin koşu yaptığını gördüm onların dikkatini dağıtmadan ana binaya girmek için sakin adımlarla ilerliyordum ki kolumun tutulmasıyla durdum . Beni tutan kişinin Yusuf komtan olduğunu görünce gülümsedim bana iyi davranıyordu.

- Nereye kaçak oğlan

Yine ne dediğini anlamasamda tahmin yürüterek " Açım yemek " benim konuşmama gülüp kolunun altına aldı ana binaya girdiğimizde diğer askerler garip garip bakiyordu..

- Kesin lan bakmayı birinizin bile bu çocuğa kötü davrandığını görim sicarim ağzınıza .

Artık ne dediyse hepsi bir anda önüne dönmüştü askerlerden birini çağırıp" bize iki porsiyon kebap söyle birde kahve beynim patlıyor " kelimeler arasından kebabi duyunca midem guruldamişti neyseki o kadar gürültülü bir yerdi ki duyulmasi pek mümkün değildi..

Odalardan birine girip masa başına geçerken ben ayakta bekliyordum fark etmiş gibi " otur Selim ayakta durma " el hareketi ile sanırım oturmami istemişti.Siyah deri tekli koltuğa oturup ellerimle oynarken Yusuf komutan evraklarla uğraşıyordu ..

- korkuyormusun Selim

Kürtçe konuşmasıyla ona baktığımda kaşlarım şaşkınlıkla kalktı komtan Kürtçe biliyordu . Benim yüzüme bakıp kahkaha attı .

- Ne o şaşırdın mi ? Yani pek iyi olmasada biliyorum işte eee aksanim iyi mi?

- Siz nasıl biliyorsunuz ki Kürtçeyi ve yani idare eder tabi

-  Nerden ha nerden hiç birini sevdin mi Selim? Uğruna tüm bildiklerinden inandıklarından vazgeçecek kadar .  Ben sevdim hemde çok sevdim onunla birlikte dilinide sevdim soyunuda ama yar değil yara oldu işte

Söyledikleri içime otururken gözlerimin önünde Miran Ağa'nın yüzü belirdi benim yüzümden mapusta olan adam ...

- Bilmiyorum komutanım o şekilde sevmek ve sevilmek nasıl hissettir hiç bilmem

-Diyorsun Selim halbuki yüzünün aldığı ifadeden sevdalandigini görüyorum ben

Utançla kızarmaya başladığımda kahkaha atmıştı yine Miran ağaya sevdalımiydim ben yani .. 

Kapının çalmasıyla yerimde doğruldum. Komtanlardan birimi gelmişti.. Elinde yemek poşeti olan bir asker önce selam verdi ardından poşeti bırakıp gitti.

- Acıkmışım ha valla Selim et yersin herhalde değil mi ?

- Yerimde gerek yok ben aç değilim

- Karnının gurultusu hiç öyle demiyordu Selim saçma sapan utangaçlıklar yapmada şu kebapin tadına bak mükemmel birşey

Benim için kağıdını yırtıp verdiginde bir ısırık aldım kebabin gerçekten çok lezzetliydi .

10 dakikanın ardından ikimizde dürümlerimizi bitirmistik feci doymuştum ... Ya ağa o ne yemişti acaba belkide aç bırakmışlardi ...

- Şey komutanım acaba Miran ağaya yemek verdiniz mi diye sormam yalniş olur mu?

- Sordun bile ve hayır ona yemek verilmeyecek jandarma komutanı ona biraz uyuz olmuş yasakladi..

Gözlerim dolarken önüme döndüm bildiğin aç kalmıştı saatlerdir gecede midesini üşütmüştü daha beter olmuştur  şimdi..

- Komutanım onu göremezmiyim peki halini çok merak ediyorum

Dolu gözlerle ona baktığımda yutkunup baktı bir süre düşünüyordu belliydi ..

- Ama sende o gözleri kullanırsan ben napicam , oğlum olmaz yasak yasak göremezsin anla benide yapamam

Başımı kapı tarafına çevirip biriken yaşları özgür bıraktığımda ıslanan yanaklarımla durdum bir süre öyle...O da haklıydı sonuçta kötü olmak istemezdi komtaniyla ..

Kapı tekrar çalınıp komutanın gir demesiyle  asker girdiğinde başımı kaldırmadim . Bir kişi daha görmesindi yaşlarımi ...

Kapı sesini tekrar duyduğumda kafami kaldırıp baktım ne getirmişti ki asker , komutan benim meraklı bakışlarımi görünce sırıtarak elindekini havaya kaldırdı.

Bu bir yazı defteriydi bana mı almıştı yoksa  sandalyeden kalkıp yanıma oturduğunda dikkatle ona bakıyordum .

- Şimdi kaçak oğlan seni mecbur misafir edeceğiz bari işin aksamasin caninda sıkılmasın ben dosyalarla ilgilenirken sende yazı çalışmasi yapmaya çalış

Elime defteri kalemi tutusturup omzuna vurup geri masasına geçmişti .. normalde Z harfindeydim bitmişti aslında ama hala yazmam iyi sayılmazdi  ...

Baştan başlayıp A 'yi tek tek yazmaya hatırladığım kadarıyla agamin yazım şekilini tutturmaya çalışıyordum ..

Saatler geçerken bir kere karakolun mutfağından gelen yemeği yemek dışında ikimizde yaptığımız şeye devam etmiştik...

Elim tutulmuştu artık kalemi bırakıp olduğum yerde gerildigimde komtanin dikkati bana kaymışti..

- Ne o yoruldun mu kaçak oğlan..

- Sıkıldım

- Sıkıldın bide yani o zaman ağa ölsün yani sıkıntıdan

Doğru Miran ağa nasıldı acaba ....

- Komtanim ağa mi göremezmiyim

- Off başladı benim mesai hayır Selim göremezsin

- Neden ya görücem sadece yemiycem herhalde adamı .

- Yavrum istersen ye bizebe bundan ama yasak hem sen ağayı yemek mi istiyorsun haa

Bana imalı imalı baktığında kollarımı göğsümde bağlayıp ona arkamı döndüm...

Küsmüştüm işte ne vardı ağami görseydim .. Ne haldedir acaba ağam  benim yüzümden koskoca ağanın düştüğü hale bak ..

- Selim yapamam diyorsam yapamam!
Komtanin size iyice sinir olmasını mı istiyorsun ? Korkma yakında herşey açıklığa kavuşur sende görürsün agani artık sonsuza kadar

İç çekip başımı salladım o korkutucu komutanı sinirlendirmek istemiyorum..

Elime kalemi geri alıp çalışmaya devam ederken komtanin bakışlarını üzerimde hissetsemde dönüp bakmamıştim..

Saatler geçmişti defteri bitirmiştim bile normalde ben yazı işimi bitirdiğimde ağam bana okuduğu kitabı anlatırdı..

Düne kadar Vadideki zambağı konuşurduk şimdi o mapushanede ben burdayım..

________&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Normalde yazdigimdan daha kısa bir bölüm ama olsun

İyi bir geçiş bölümü olduğunu düşünüyorum 

Vadideki Zambak kitabını çokça öneririm güzel bir klasiktir

Yaşlara karar verdim

Miran Karan 32 yaşında

Selim 19 yaşında

Sevsen Ya Beni (BXB)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin