Ne olsa acaba
Hadi gidip babamızdan onay alalım
_____________________________________
Dün gece olan infazlardan sonra sessizliğe bürünmüş olan sokaklardan geçip hapishaneye, babama gidiyorduk.
Arabanın camından dışarıyi izlerken bütün dükkanlarin kapalı olması ,dışarda bir tanecik insan olmamasi içimi ürpertirken Miran 'nin bu gücü çokta etkileyiciydi..
Dışarda olan dikkatim elimin tutulmasıyla dağılırken Miran a döndüm o çekici gülümsemesi dudaklarında yerini bulmuştu yine kalbimi nasıl attırdığıni bilmeden fütursuzca gülümsüyordu...
- Selim ben babanı ordan çıkarmak için komtanlarla konuşacağım en yakın zamanda yine dışarda özgür olacak .
Gözlerimden akan yaşların arasında mutlulukla sarıldım Miran 'a gerçekten seviyordu beni, kalbimden geçeni dahi duymuş ben dile getirmeden yerine getiriyordu.
- Teşekkür ederim ağam, beni öyle mutlu ettinki ne diyeceğimi bilemem
- Himm valla ben bildirimde neyse Selim ağam hem ne teşekkürü senin baban bundan sonra benimde babamdir sahi baban kaç yaşında annen baya genç duruyorda
Babam kaç yaşındaydi ki tam olarak kimse yaşını bilmezdi burda...
- Ağam ben pek bilmem ama ben doğduğumda daha delikanlılık zamaniymiş reşitligi yeniymiş sanırım..
Gözleri büyürken öksürmeye başladı ne olmuştu ki ? Onun beline vurup rahatllatmaya çalışsam bir süre öylece öksürmüştü
- İyimisin ağam ?
Sonunda rahat bir nefes aldığında başını sallamışti " Senin babanlar kaç yaşındayken evlenmişler Selim bunu biliyorsundur anan anlatmıştır" gergin bir şekilde sorduğu soruyla " Anam evlendiğinde 13 yaşındaymış babamda 16 sanırım üç sene çocukları olmamış hatta anama kısır bile derlermiş sonrada ben oldum işte "
Başını düşünceli bir şekilde sallarken birşeyler mirildanip duruyordu tam duymadığım için ona sorduğumda önemli birşey olmadığını söylemişti..
Bir buçuk saatlik yolun ardından gri duvarların kulelerin yükseldiği hapishaneye gelmiştik, gerginlikle arabadan inerken Miran gelip elimden tutmuştu.
Demir dövmekten nasırlaşmiş ellerim aklıma geldiğinde utanç duygusu her yanımı sarmıştı..
Ellerim bir doğurgana yakışmazdi ki zaten bende pek doğurgan gibi gözükmüyordum acaba ağam benim neyimi sevmişti..
Görevliler kapıyı açtığında içeri girmiştik üstümüzü aramalarına başta karşı çıksa da benim üstümü arayan kadın olduğu için susmustu..
Aramadan sonra müdürün odasına doğru yol almıştık önümüzdeki görevli bize yol gösterip izin isteyerek içeri almıştı bizi..
Müdür Miran i gördüğü gibi ayaklanip önünü ilikledi " Hoşgeldin Miran ağam nasılsın duydukki gece kan yağmış yağmur diye " tokalaşmak için uzattığı ele bakti Miran sonra oda uzattı.
- Öyle Musa her bir göz yaşı için bir adamin başını aldım bu topraklardan
Adam yutkunurken Miran izin dahi istemeden beni kendiyle koltuğa oturdu.
- Gücünüzü herkes bilir ağam kim hangi cesaretle size ters yapabilir?
Miran memnun bir ifadeyle ona bakıp " laf kalabalığı yapmada bana de hele Dewran Tuna yi ne zaman bırakırsın? Nişan yapılacak sevdiğim babasını yanında ister yani bende isterim.. Anladı?" Müdür yutkunarak deftere benzeyen ama defter gibi durmayan şeyi karıştirmaya başladi..
- Miran ağa kolay değildir ama zaten üç aydır içerde iki aya çıkartılabilir
Miran nin tek kaşı kalkarken " Sen benle dalga geçecek kadar yüreklenmişsin ha Musa , ne iki ayı düğün değil nişan dedim . iki ay olmaz iki hafta sonra nişan yapılacak nişana bir hafta kala Devran Tunayi salacaksiniz anlamiskir?
Adam korkuyla geriye adım atarken olmayacağını söyledi ama Miran umursamadan " Vallahi sen bilirsin bak bakalım noluyo , çok sevgili komutanlarına bir haber uçurdum mu seni içtiğin suda boğarlar " elimden tutup ayaklandiginda adam başını eğip yapmaya çalışacağını söyledi..
Babamla görüşmek için odadan çıktığımızda bizi görüşme salonuna götürmüşlerdi normalde bugün görüşmeye izin yoktu ama tabi Miran ağa isteyince her kapı bir şekilde açılıyordu...
Büyük salona girdiğimizde köşeden oturan babamı görmemle Miran nin elini bırakıp ona koştum beni görüp ayaklandiginda hızla kucağına atladım...
Babam güçlüydü hemde çok güçlüydü demirciliğinde verdiği bir irilik vardı.
Belimi saran sıcak güçlü kollarıyla güvende hissetmek o kadar başka bir duyguydu ki gözlerim dolmuştu
Bir süre sarildiktan sonra babam benden ayrılıp Miran a dönmüştü..
- Hosgelmişsin ağam namin çok duyulur burda da siz ikiniz neden birlikte geldiniz buraya anlamadim yoksa anana birşey mi oldu oğlum ?
Başımı iki yana sallayıp " Yok birşey baba aslında ben senden bir izin istemek bir onay için gelmiştim otur hele anlatayim " babam sanki neler olduğunu tahmin etmiş gibi beni kendi yanına oturttuğunda Miran karşımiza oturmuştu.
- Sen dur bakalım oğlum ağaya sorayım . Eee Miran ağam kabul oğlumuda alıp gelmişsin eyide etmişsinde niyetin nedir ?
Miran kendinden emin bir şekilde babama bakıp " Niyetim temizdir oğlun Selim'i kendime eş konagima damat ağa olarak isterim " babam bana bakıyordu ama başımı kaldırmadan cevabini bekliyordum..
- Miran ağa senin hakkında çok şey duydum en çokta mertligini merhametini işittim.
Sen kime ne yapılması nasıl davranılması gerekirse öyle davranırsin bilirim evlilik için buraya kadar gelip benim onayımı almak istemen çok güzel bir davranış hoşuma gitmedi diyemem lakin eminde değilim.
Oğlumun üzerine kuma falan getirirmisin bunlar benim için önemlidir . Selim benim mucizemdir mucizemin tek bir göz yaşı dönmesini istemem de bana oğlumu gerçekten seviyor musun yoksa sadece gönlün eğlensin arada kullanacağın biri olarak mı görüyorsun ?
Babamın sorusuyla başımı kaldırırken Miran nin sinirli bakışlarıni gördüm ona böyle bir soru sorulması canını sıkmışti belli ki.
- Beni diğer ağalarla karıştırmayasin oğluna tutuldum başka kimseyide görmez gözüm ben babamdan sevdayı böyle öğrendim bildim.
Babamin dudağının kenarında gördüğüm kıvrılmayla içimde umut yeşerirken " iyi o vakit izin verdim gitti oğlum mutlu olsunda yeter bana " Miran ayaklanip babamın önüne geldiğinde eğildi babam onun niyetini anlayıp elini uzattığında öpüp anlina koydu ..
- Merak etmeyesin nişana kadar burdan çıkartacağız seni nişanda olman için elimdeki tüm kaynakları kullanacagim
Babamın gözlerinin içi gülerken " Allah'a hamdu semalar olsun ki sizin kaderinizi ortak yazmış inşallah mutlu olursunuz "
Bende babamın elini öpüp anlima yaslayacakken babam eğilip anlimdan öpmüştü gözlerim dolarken ona sıkı sıkıya sarıldım..
_______________&________
Size bir matematik sorusu
Miran 32 Selim 19 yaşındaysa
Selim doğduğunda babası 19 yaşındaysa
Miran ile Selim'in babasının arasında ki yaş farkı kaçtır?
Hadi bakalımm
İlk bulani diger bölüme etiketlerim..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sevsen Ya Beni (BXB)
Fantasyköyünün tek doğurgani olan Selim Ve onun baş belası Miran ağa ağa kurgusudur Sevme beni kitabımın karakterlerinden Miran Karan ağa ile biriciği Selim ağa nin sevdalanma hikayesidir Kitap 1980' lerde geçiyor O zamanın kültürel ve sosyal olayların...