Selam
Hadi biraz kafa keselim
Aklımda öyle güzel canlandı ki inşallah yansitabilirim..Kafa kesmeyi değil canım Miran nin o davranışları o gücü falan...
________________Miran Karan dan
Selim odaya girdiğinde dediklerini idrak etmemle gülmem bir olmuştu bu çocuk ah bu çocuk aklımı başımdan alıyordu... Böyle bir günde bile beni güldürmeyi başarması gerçekten büyük bir meziyetti.
Onu dediklerine gülmeye devam ederken yanıma gelen Baranla gülüşüm yavaş yavaş durdu bugün pek bir destekciydi " Gerçekten iyi bir eş bulmuşsun abi kendine,babamızın ölümünden beri seni hiç böyle görmemiştik hele ki kan akitacagin bir günde " doğruydu Selim geldi geleli son on yildir gulmedigim kadar çok gülüyor yaşıyormuş gibi hissediyorum..
- İnsan kendine yeni bir yaşam sebebi bulunca böyle oluyormuş oğlum, demekki benimde yaşamak için bu hayatı Selimi bulmam gerekiyormuş
Düşünceli bir biçimde başını sallayıp onayladı beni " Öyle görünüyor abi sen buldun sevdalini ancak onun için herşey zor olacak " Selim' in duymaması için fısıldayarak söylemişti cümlenin kalanını zeki çocuktu Baran bana birşey olsa başa hiç tereddüt etmeden geçireceğim biriydi.
Onu kolumun altına alıp omzunu patpatlayarak şark odasına doğru yürümeye başladık " Öyle ama bugün yaptığın şey hoşuma gitmedi değil Baran aferin ,enişten kıymetlimdir ona nasıl davranırsanız bende size öyle davranırım " biz konuşurken yanımıza gelen kahya ile durduk .
- Ağam ağalar sizinle konuşmak için gelmiştir
Birde bunlar vardı yine sorgulayacaklardi dağ meselesini geri kafalı adamlara nasıl anlaticaktim ki..
- Gelsinler bakalım musaitlik varmı yok mu sormadan gelecek kadar yürek yemişler
Bizim odaya girmemizle kardeşlerim ve diğerleri baş selamı verdi , Yasir ve Serhatla tokalaştıktan sonra yerim oturup onlarında oturmasını işaret ettim .
Hepsinin birbirine bakışlarından söyleyecekleri şeyin beni sinir edeceğini iyice anlamış oldum bu hadsizler yatak odama kadar laf edecekti anlaşılan..
- Ağalar derdiniz neyse söyleyin işlerim vardir yoksa sizde kesilenlerin asilanlarin başında mi olmak istersiniz ?
Yasir ve Serhat onların kivranmasina bıyık altından gülerken Halim ağa söze girdi.
- Ağam duyduk ki bir doğurgani bir köylüyü ağa diye bu yüce konağa getirmişsin hatta onun yüzünden karakolda kalmışsin bir hafta doğrumudur ?
Halim orta düzeyde bir aşiretin en büyük oğluydu gerizekalınin tekiydi pis işleri çoktu .
- Doğrudur bir oğlana vuruldum hatta onun için mapusta yattım bir kaç gün. Karanlarin doğurgan ağası olacaktır yakında nişan keseceğiz
Sözümü bitirmemle itirazlar yükselirken bunu bekliyordum bazılarının kardeşleri belki ben isterim diye hala evlenmemişti şimdide ben gitmiş bir doğurgana tutulmuştum.
Kardeşlerim napicagimi bekliyordu belli ki ama onların bu telaşı komik gelmişti kendi kendilerine yesinler derken " Bildiğim kadarıyla o doğurgan namussuzdur muhtarin oğluyla olmuş derler a- " belimdeki hançeri anlinin ortasına salladığımda sesi kesilmişti.
- Ola ki bir daha benim olana dil uzatirsaniz bu kadar kolay öldürmem beyler Selim Tuna benimdir laf edeni yaşatmam ! Anladınız ?!
Ağaların dilleri lal olurken adamlarım cesedi almaları için aşiretine haber yollamıştı.
Kimse benle kan davasina giremezdi ben Miran Karandim namusum ve şerefim herşeyden daha önemliydi. Bu gece çok ana ağlayacak çok kan akacakti .
Yasir cesede bakıp bana döndü " En doğrusunu yaptınız ağam namus herşeyden önemlidir sizin adınızı kanınızi taşıyacak olana laf ettirmemek gerekir .
Ağalar gidin o kocamış kardeşlerinizi evlendirin Miran Karan nin tek bir eşi olacak oda Doğurgan ağa Selim Tunadir " can dostum olan Yasir yine ne yapması gerektiğini bildi .
Boran ağa : Ağam kabulumuzdur Allah bir yastıkta kocatsin da bu gece kimleri infaz edeceksiniz onu merak ederim ben
Sakalıma attığım elimle onu süzüp aklıma gelenlerle ayağa kalktım " Boran ağa kimleri biliyon mu şu daha isemeyi bilmeyen çocuklarin eline tüfek tutusturup dağdakilere verenleri " ağaların yutkunma sesi kulağıma geldiğinde sinirim yine tepeme çıkmışti.
Kaç kere aynı şeyleri anlatmama rağmen dağdakilerin korkularından veriyorlardı çocukları.
- Kaçınız yaptı beyler ? Yine kaç tane çocuk yollandı size ben demedim mi oraya sadece ölsünler diye yollandigini söylemedim mi !O çocuklar daha gencecik yaşta eğitimli askerlerin karşısında ne yapabilir ha ! Ne istiyorsunuz soyumuz mu kurusun derdiniz bu mudur?
Halim ağa 'nin önünde durduğumda korkudan titriyordu hepsinden uzun ve cüsseli oluşumdan dolayı daha bir korkarlardi benden asiretimin nüfuzuna deginmiyorum bile .
Halim: Ağam tehdit edildik napsaydik geçen sene olduğu gibi mahsullerimiz yakılırdı..
Sağ elim başıma giderken sol elimin tersiyle ağzının ortasına çarptım bir tane gerizekalınin önde gideniydi bu aptal!
- Lan boşuna mı var o kadar adamın köşelerde kızları oğlanları sıkıştıracaklarına gitsinler arazileri korusunlar benim niye arazilerim yakılmıyorda sizinki yakılıyor he amina koduklarim deyin hele
O çocukların yeri okul bunu bilin hatta ne biliyor musunuz kimseyi dağa yollamaycaksiniz eğer bu 10 aşiretin içinden tek bir adam dahi dağa çıkarsa hepinizi köprüde sallandiririm !
Boran ağa : Ağam ama ya bize yaptıkları zulme karşı ne yapacağız sesimizi çıkarmazsak direnmezsek kanımızda soyumuzda dilimizde yok olmaz mı !
Diğer ağalarda bu sorunun cevabını bekler gibi bakarken " Ağalar romi askerleri eğitimi koordinasyonu yönetimi olan disiplinli askerlerdir görmezmisiniz her gün birini indirirler.
Dışarı devletlerinin derdi bizim özgürlüğümüzde dilimizde değildir onların derdi Mezopotamya ve burdaki su kaynaklarıdır .
Biz dilimizi ve soyumuzu savaşla koruyamayiz bunu ancak ve ancak hukuken yapabiliriz. Diyarbakır' da sözümüz geçse de batıda bize dağ insanları ,medeniyetten yoksun halk derler ilim irfan yok derler .
Haklılarda bizi o kadar çok kanımızla yordular ki onu koruyalım derken geride kaldık . Bize doğuda olduğu gibi batıda ne ekmek vardır ne su vardır, eğitim şarttır .
Kürtçeyi kanımızı savunmak istiyorsak bunu eski usulle yapamayiz dönem ilmin ve bilimin dönemidir." Sözüm bittiğinde büyük bir sessizlik olmuş ardından onay miriltilari odayı kaplamıştı.
Biliyorum yine bir ay sonra dediklerimi unutacaklardi ama ben elimden geldiğince o çocukları koruyacaktim ...
- Yeter bu kadar sohbet tavtava dökecek kanlarim asılacak başlarım var infaz gecesi baslasin!
O gece çok kan döküldü çok baş asıldı Diyarbak'ır in köprülerine, Miran ağa nasıl biri olduğunu dağlarada taşlarada kazıdı...
Askerler sessiz kaldı olana bitene hiçbirsey olmamış gibi uyudular o gece..
_&____________________&___________
Miran ağa böyle biri işte
Hukuka ve bilme inanan biri
Ki bende öyle biriyim
Umuyorum ki beni ve düşünce bicimimi çözdünüz
Güzel bir bölüm olduğuna inanıyorum
Hepinize bolca öpücükler yolluyorum..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sevsen Ya Beni (BXB)
Fantasyköyünün tek doğurgani olan Selim Ve onun baş belası Miran ağa ağa kurgusudur Sevme beni kitabımın karakterlerinden Miran Karan ağa ile biriciği Selim ağa nin sevdalanma hikayesidir Kitap 1980' lerde geçiyor O zamanın kültürel ve sosyal olayların...