10

761 55 37
                                    

Ayy nolcak hiç bilmiyorum

____________________________₺₺____₺₺₺₺₺

Konak yolunun çeyreğini gitmişken Miran nin erkek kardeşlerinin araç konvoyuda bize katıldi sonradan..

Diyarbakırin tüm sokaklarından korna sesleri yükselirken aşiretin büyükleri bizi konağın kapısında karşıladı..

- Hosgelmişsin ağam yokluğunuzda sizin için çok endişelendik

- Endişeye mahal yoktur Kurtulmuş ağa sevdiğim ile birlikte aklanip evime döndüm çok şükür

Size damat ağanizi tanıtayım Selim Tuna, sizin damat ağaniz ben neysem Selim daha fazlasidir ben onun tersini söylüyor olsam da onun dediği yapılacak anlaşıldı mı ?!

Ağalar şaşkınlıkla bakarken tedirginlikle yerimde kipirdandim birinin kolunu omzuma atmasıyla şokla yan tarafima baktığımda Miran 'nin ortanca kardeşi olduğunu gördüm Baran iyimser biri görünüyordu ..

Baran- Beyler abimin dediğini duymadınız sanırım Selim sizin damat ağaniz yani doğurgan ağaniz eğin lan başınızı!

Gördünüz ve tanıdınız ağanizi yolda gördüğünüzde bir daha dönüp bakmayacak başınızi eğerek selam vereceksiniz o soyumuzu soy yapacak insandir.

Ağalar başını eğerken dönüp baktım ona bana gülümseyerek bakıyordu ona tebessüm ettigimde sesini yükselterek "
İnşallah soyun soyumuzu daha da yüceltir getirdiğin bebeler kanımizi ve soyumuzu hakkıyla taşır en iyi yerlerde duyurur enistecim" beni kabul etmişti sözleri içimi ısıtirken inşallah dedim inşallah .

Miran beni kolunun altına alıp ondan uzaklaştirirken anlimdan öpmüştü herkesin içinde öpmesi utanmama sebep olurken daha fazla girişte kalmayıp avluya geçtiğimizde Miran a odama gitmek istediğimi söyleyip yanlarından ayrıldım.

Odama girdiğimde ağda bezleri hazırlayan anamı görmeyi hiç beklemediğim bir gerçekti beni görünce gülümseyerek ayağa kalkıp sarılmıştı.

- Oğlum Selim mim ağa sana evlilik teklifi etmiş dediler bende senin için hazırlık yapayım dedim he oğlum temiz olasın değil

Gözlerimi belerterek ona bakıp " ana evlilik teklifi nikah kıymadi yani hem ben adetim acır ana sonra yaparız daha babama sormadım hem babaya sormadan onayını almadan evlenmem ağada olsa paşada olsa " bana hak verip

" Eyi o vakit yarın babanı görmeye gidersiniz birlikte bu işler öyle uzatmaya gelmez oğlum nişanlin olan adamla zaten aynı yerdesin laf olur .

En azından bir yüzük takip dini nikah kıyıverin " başımı sallayıp üstümü çıkarttığımda oda bana temiz kıyafet çıkarmak için dolabı karıştırmaya başladı.

O kıyafetlere bakarken kapımızın altından sızan ışığın kesildiğini gördüm biri kapımızı dinliyordu... Sinirlensemde aklıma gelen bir oyunla " Ana versene artık birşey üşüdüm karnimda ağrıyor hem zaten " dolaptan çıkardığı bir kaç parça kıyafeti bana gösterip

" oğlum aralarında en yenisini arıyorum napayım Ağa'nın eşi olacaksın insan içine iyi çıkman gerek "   sahte bir oflamayla elindekileri alip " Ana ağam zaten ne yapılması gerektiğini bilir hem odadan çıkmayı düşünmüyorum karnım ağrıyor yatıp dinlenmek istiyorum "

Üstüme en düzgünü giyip kapıyı açtım açmamla çalışanlardan Çisem in kızı Esma yere kapaklandı .

- Ne o yeni adetmidir kapı dinlemek Esma edebinde mi yoktur ha !

Yerden kalkıp üzerime yürüyeceği sırada arkadan gelen Miran i gördüm olanları görmüş olmalıydı .

- Ağam baksana hele ne kadar da edepli iyi çalışanların var öyle kapı falan dinliyorlar bir varya görmen lazım

- Gördüm yavrum gördüm de üstündeki ince değil mi ?

Üstümdeki inceydi tabi ama bundan daha iyi görünen kıyafetim yoktu " pek ince sayılmaz ağam buraya geldiğimizde pek kıyafet yoktu yanımızda ayağımda yaraliydi alamadım pek birşey kendime"

Hımlayip başını sallarken " O halde çarşıdaki dükkanları kapattirmadan sana üst baş yollamarini söyleyeyim hasta olursun böyle " gülümseyip teşekkür ettiğimde yanımızda öylece duran Esmaya döndü.

- Esma ! Sen kim oluyorsun ki benim nişanlım olan insanın kapısını dinliyorsun ha ! Çisem kadın gel kızını al elimden bir kaza çıkmadan.

Çisem geldiğinde başını eğdi hemen Miran nin öfkesi şimdi ortaya çıkmıştı ona yaklaşıp koluna dokunduğumda bana bakıp geri onlara dönmüştü siniri yatisiyor gibiydi şimdi.

-Bu size son uyarim eğer edebizini takınip işlerinizden başka şeylere bulaşmamayi öğrenmezseniz yemin olsun kovarim sizi başka hiçbir yerde de iş bulmanıza izin vermem !

Çisem ve kızı özür dileyip gittiğinde bende Miranin kolundan elimi çekerken beni tutup kendine çekmişti göğsüne yaslayıp burnunu saçlarıma daldirirken birkaç gündür yikanmadigim gerçeği utanmama sebep olmuştu.

- Ağam yikanmadim pisim

Fısıldayarak söylediğim şeyle geri çekilip yanaklarımi sıkıp bıraktı  " nerde pissin sen pissen ben daha pisim Selim kafamı bozma durduk yere " bu adamın siniriyle napicam ben ya .

- İyi ağam ama nikah yok birşey yok öyle ne öpüyorsun beni avlunun ortasında günah günah millet namusuma laf ederse diğer kaşınıda patlatirim haberin olsun

İçeri kaçıp odanın kapısınıda kapattıgimda Miran nin kahkahasi tüm avluyu inlemisti. Anam sen işini biliyorsun ha dercesine baktığın omuz silkip yataga uzandım napsaydim?  O kadar kolay kavuşmamaliydi bana bir kiymetim vardı sonuçta .

- Deli divane etmişsin ağayı be oğlum

Annemin söylemiyle güldüğümde aklıma yikanmam gerektiği geldi bu adam saçlarıma öpücük bırakmayı çok seviyor yikanmam gerek off.

- Ana yikanmam gerek hatta biliyormusun ne olacağı hiç belli değil en azından önüm olmasada bacaklarımı  kollarımı falan ağda yapalım en iyisi ...

- Doğru valla oğlum düğüne yakın bir zamanda tekrar ağda atarız düzgünce şimdilik idare etsin dur ben yapayım sakız agdasini

Annemin odadan çıkmasıyla birlikte gözlerim kapanırken gülümsedim Miran Ağa'nın sözlüsüydüm...

Yarım saatin ardından anam   demir kapta sıcak agdayla gelmişti yüzünde büyük bir korku vardı " Ana noldu birşey mi oldu ? "

Anam elindeki ağdayi çekmecenin üstüne koyup geldi oturdu yanım oturduğunda " oğul Miran ağa romileri geriye çektirmiş milletede evde kalmalarını emretmiş Karan aşireti infaz gecesi yapacakmış herkes bunu konuşur."

Kaşlarım kalkarken bunu karakolda konuştukları aklıma geldi gerçekten yapacaktı yani ceza kesecekti bu gece...

_______________________________________..
___________________

Evet Miran ağa infaz gecesi yapacak

Belki diğer bölüm orayı anlatirim
Hiç belli değil inanirmisiniz

Bence tatlı güzel bir bölümdü

Miran Ağa'nın düşünce biçimini belki belli değil ama diğer bölümde okursunuz gibime geliyor

Neyse umuyorum ki beğendiniz

Sonra görüşürüz

Sevsen Ya Beni (BXB)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin