Selam
Panomda bu kurgu için bir açıklama attım
Ona bakarsaniz sevinirim
Neyse nerde kalmıştık
Bir kahvalti olayı vardı sankimmnm
__________________________________________
Miran ile el ele avluya indiğimizde halanin haset dolu gözleri birleşik ellerimize kaydı..
Başını kaldırıp bana baktığında başımı daha da diklestirip ona baktım beni ezmesine izin vermek gibi bir niyetim yoktu .
- Bak hele yeni geline yada damat mi denir sana büyüklerinden sonra geliyor sofraya.
Miran nin elini sıkıp bıraktığımda " Sanada günaydın hala az dur hele bismillah demeden başladın ha , çok merak ediyorsan söyleyeyim benden dolayı inemedi yoksa bayadir uyanikti." Büyüklere saygısizlik yapılmazdi benim yerime Miran nin cevap vermesi daha iyiydi yoksa dilimi tutamazdim.
Sofraya oturduğumuzda Miran başa bende onun soluna oturmuştum Delal anayla sohbet ede ede kahvaltımızı yaparken halanin büyük kızının Miran'a olan bakışlarıni gördüm nasılda süzüyordu kocamı.
- Eee Delal ne zaman bakacaksın bir gelin ? Bekleyenler var malum ayrıca bu konağı böyle ne olduğu bilinmeyene nasıl emanet edeceksin bir gelin gerekir .
Halanin laflariyla birlikte ellerim yumruk olurken kızlarında kıkırdayip " Valla anam haklıdır hem ağamizin gönlünü nasıl yeylesin bir doğurgan bir gelin şarttır." Büyük kızının laflariyla elimdeki bardağı masaya vurduğumda herkesin dikkati bana kesilmişti.
" Ne zamandan beri bekar kizlar evlilerin yatak odasını konuşacak kadar utanmaz arlanmaz oldu ha ayrıca Miran ağa yalnız benim kocamdir ve yalnız benim olarak kalacaktır bunu o aklınıza sokun yoksa ben nasıl sokacağımi bilirim!" Hala ağzını açacakken Miran nin gür sesi doldurdu konağı adam bağırmadan bağırma etkisi yapıyordu şaka gibi
Miran : Yeter! Hala misafirliğini bil . Selim benim hem Allah katında hemde devletin gözünde eşimdir başka kimsede olamayacak !
Selim sizin ve aşiretin ağasıdır soyun devam edeceği toprak odur ! Heja bir daha senden öyle terbiyesizce şey duymayacagim.
Bekar kızın yatak odası hakkında konuşması ayıptır hele ağalarının yanında ne utanmazliktir , sen kimsin ki benim yatağım hakkinda konuşuyorsun ha!
Özür dileyin derhal ağanizdan !
Hepsi mırıl mırıl özür dilerken Miran elimi avcunun içine aldı onun arkamda olması kadar önemli hiçbir şey yoktu.
Eğer beni bugün korumazsa yarın daha da kötü bir hale gelecekti...
Onun sofradan kalkmasiyla birlikte bende ceketini alip kapıya kadar ona eşlik etmiştim aslında bugün gitmemeliydi ama odadan çıkmadan önce kablolu telefonumuz aranmışti şirkette sıkıntı olduğunu söylediğinde mecbur kabul ettim ...
İçeriye döndüğümde kadınların asık suratını umursamadan Delal ananın dizinin dibine oturdum biraz midem ağrıyor ve deliğim aciyordu yüzüm buruşurken Delal ana çalışanlara ballı keçi sütü hazırlamalarıni söyledi..
Delal ana : Ah oğlum ben fark etmesem acinla kalacaksın ben anan değil miyim niye derdini demezsin
Yanaklarım kızarırken " Utandım ana.. " çalışan getirip koyarken elindeki siniyi devirmesiyle üzerime dökülen kaynar sütle çığlık atmıştım çayır çayır yanmıştı heryerim!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sevsen Ya Beni (BXB)
Fantasyköyünün tek doğurgani olan Selim Ve onun baş belası Miran ağa ağa kurgusudur Sevme beni kitabımın karakterlerinden Miran Karan ağa ile biriciği Selim ağa nin sevdalanma hikayesidir Kitap 1980' lerde geçiyor O zamanın kültürel ve sosyal olayların...