Şimdi düğün günü ve gecesi olarak iki kısım var
İkinci kısımda sizin için bir sürpriz olabilir
Daha önce yapmadım çünkü.
Hadi başlayalımmm
________________________________________
Günler geceler geçti ne kavgalar tartışmalar oldu iki buçuk ay içinde..
Evet iki buçuk ay geçmişti bile sayılı gün çabuk geçer demelerinin bir sebebi varmış meğer büyüklerin, cidden hem çok yorucu hemde çok hızlı geçmişti..
Miran nin kıskançlıkları başlamışti son zamanlarda çarşıya çıktığımizda beni kendine çekip öyle alışveriş yapıyorduk..
Yaş meselesi mesela tekrar açılmıştı bana onu yaşlı bulup bulamadığımi sormuştu bende tabiki, bulmadığimi söyledim dinç ve genç bir erkek olduğunu benim erkeğim olduğunu söyledim.. Etkilenmişe benziyordu son lafimla ama takmaya devam etti...
Bak gerçekten bazen kıskançlığına hak veriyorum çünkü bende kıskanıyorum insanlar sizin olana rahat rahat böyle ağzından salyalarini akıta akıta bakınca delirmek normal..
Onlar öyle bakınca ya Miran kendini tutamayıp adamın üzerine atliyor yada beni darlayip duruyordu...
Herneyseee şükür ki bitmişti bu dönem bugün babam in evinden namusum ve şerefimle çıkacaktım..
Babamın evi diyorum çünkü Miran üç gün önceki dinî nikâhımizda burayı bana vermişti bende babamlara vermiştim..
Bana verdiği tek şey burası değildi tabi dört konak daha benim üzerime geçirilmişti o akşam hemen resmi nikâhımizdan sonra gidip işlemleri halletmişti Miran..
İki nikâhımizda düğünden üç gün önce iki saat arayla olmuştu ben Miran'ın hem dini hemde resmi dogurganiydim..
Ben resmen Selim Karandim.
Ve bugün damat ağası olduğum konaga gitnek üzere kocamın düğün konvoyunu bekliyordum uzaktan gelen korna sesleriyle perdeyi çekip dışarı baktığımda araç görünmüyordu ama belli ki yakınlardaydi...
Kapının açılmasıyla birlikte dışarıya bakmayı bırakıp dönmüştüm annem koyu yeşil pullu bir elbisesiyle girdiğinde büyülenmiştim resmen çok güzeldi..
- Ana bune güzellik babam kalpten gidecek
- Diyene bak adamı ilk geceden mezara mi sokacaksin ha
İkimizde atışmamiza gülüp yatağa oturmuştuk sanırım günün duygusal konuşması zamanına gelmiştik ha..
- Haaa vakit ne kadarda hızlı geçiyor daha dün kundakta bebeydin... Şimdi Karan aşiretinin doğurgan ağasısin haaaa
Elini dizime koyup yaşlı gözleriyle gözlerime baktığında içimde yükselen ağlama istediğini bastırmaya çalıştım..
- Oğlum Selim mim bilirim ağa sana karşı daha sabırlı daha altan alan biridir amma bunlara güvenipta ağanın kalbini kıracak onun ağaliğını sorgulatacak şeyler yapmayasin...
O senin artık kocandir eğer yaptığı birşey senin istemediğin birşeyse o an insanların içinde deme diyeceksen usul usul yaklaşıp fısılda kulağına.
Söylediklerini pür dikkat dinlerken başımla onayladım bu iki buçuk ayda gördüğüm net birşey varsa oda Miran nin kararlarınin sorgulanmasindan hoşlanmadığıydi..
-Bilirim ana ağam bana kiyamasada insanların içinde ona karşı çıkmamdan hoşlanmaz zaten
- Eyi eyi oğlum saygını eksik etme kocandan önce onun bir ağa olduğunu unutma oda sana saygısını eksik etmez zaten belli ediyor davranışlarından..
Naz niyaz yapmayı bil herşeyi karşı çıkarak halledemezsin, erkeklerin beyni naz niyazla sarhoş gibi oluyor zaten güzelce aklını al ve onayınıda al . Ki sen zaten maşallah nazi işveyi cilveyi nasıl yapacağını çözmüşsün..
Kızaran yüzümle bakışlarımı kaçırdığımda bana gülmüştü.. Off insanın annesinden böyle şeyler duyması çok utanç verici...
- Neyse kızarma hele oğlum yalan mı biliyorsun işte kaç kavganiz senin bu cilveli hallerin sayesinde duruldu.
Ehhh vardı katkısı tabi.. Anam birşey daha diyecekken dışardan gelen korna sesleriyle ayaklanip camdan dışarı baktığımda Miran'ın kara gözleriyle buluştu gözlerim... Derin bakışlarıyla utanirken geri çekildim..
- Geldiler ana! Kalbim çok hızlı atıyor ana napcam
Ayaklanip yanaklarımı avcunun içine aldığında derin nefesler alıp vermeye çalıştim... Sakin ol sakin..
Kapının tiklanmasiyla sakinleşmeye başlayan kalbim tekrar son sürat hızla atmaya başlarken babam annemin gir demesiyle kapıyı açmıştı ama içeri adım atamayip öylece kalmıştı orda...
Ona sarılma isteği kalbimi ağrıtirken kapıda donmuş haldeki ona sarıldım boynuna sardığım kollarımla ayilip belime sarılmıştı..
- Ne kadarda hızlı büyüdün böyle Selim ah Selim nasılda babanı bırakıp gidersin o ağa bozuntusuna .
Burun çekme sesiyle kollarının arasında geri çekilip ona baktım gözlerinden birbir akan yaşlarla kendimi tutamayıp ağlamaya başladım bende...
Babam anlima öpücüğünü kondurup yaşlarımı silmeye çalışırken ben daha da fazla ağlamaya başlamıştım...
- Bey aşağıda beklerler ayıptır hadi oğlunun yaşlarını silde inelim..
Ne kadar yakında olsa ne kadar istediğim zaman onları görebilecekte olsam farklıydı işte bu veda... Sanki onlara değilde başka birşeye veda ediyormuş gibiydim ne olduğunu anlamasamda..
Kendimi sakinleştirmeye çalışıp babamin koluna girdim birlikte aşağı inerken annem ardımızdan geliyordu..
Girişte Miran ve ardında kardeşleri bize bakarken merdivenden inmek gerçekten çok gericiydi..
Onlara yaklaştigimizda babam hafifçe kolunu çekmişti benden Miran a vermek üzereydi ellerimi..
- Miran ağa Selim'im önce Allah'a sonra sana emanettir ancak unutmayasin ben yaşadığım müddetçe Selim i üzdüğün tek bir anda oğlumu senden alırım..
Miran ciddiyetle onu dinlerken cümlesinin sonu ile sırıtarak " Vallahi onu üzersem sadece Selim'i değil başımıda al benden Devran bey."
Bana dönüp kolunu uzattığında eğilip babamın elini öpüp başıma koydum arindan Miran'ın koluna girerek evden çıktım.
-Ağladın mi sen Selim ?
Arabaya doğru yürürken sorduğu soruyla " Himhim biraz duygusallastikta " cevabımla tebessüm edip önce beni arabaya bindirdi ardından kendi bindi konvoy yola çıkarken kulağıma eğildi..
- Bu saatten sonra göz yaşların zevkten dökülecek yavrum
Fısıltıyla söylediklerinin ardından boynuma ufledigi nefesiyle titremiştim..
________________________________________
Baba evinden çıkma olayı çok garip geliyor bana
Hiç yasamadigim içinde merak ettiğim şeylerden biri
Aranızda evli olanlariniz varsa ki bildiklerim var bize o anı anlatirsaniz çok mutlu olurum...
Umarım güzel bir bölümdü
Ben duyguya baya girdim şahsen yazarken..
Sonra görüşürüz
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sevsen Ya Beni (BXB)
Fantasyköyünün tek doğurgani olan Selim Ve onun baş belası Miran ağa ağa kurgusudur Sevme beni kitabımın karakterlerinden Miran Karan ağa ile biriciği Selim ağa nin sevdalanma hikayesidir Kitap 1980' lerde geçiyor O zamanın kültürel ve sosyal olayların...