ㅤㅤ Aku hampir rebah kelantai apabila difitnah bertubi tubi bahawa aku telah melakukan zina, tapi badanku terasa ada seseorang yang menyambut ku. aku menoleh, naila inara.
ㅤㅤ wanita yang datang kerumah ku memberi bantuan itu.
ㅤㅤ "haura.. bangun sayang." terus aku bangun walaupun lututku lemah, dibantu naila inara untuk membantuku duduk diatas sofa.
ㅤㅤ kelihatan kelibat anaqi, rian dan dayyan menghalang hud yang sedang marah seperti dirasuki.
ㅤㅤ "we wont let you go! " tempik anaqi apabila orang tua bersama pembantunya berlari keluar. jantung aku hampir meletup dibuatnya.
ㅤㅤ "apa do.. suka hati je fitnah orang.. muka dah bengkak kena belasah dengan abe hud" ujar rian. ayatnya sedikit ada nada bergurau.
ㅤㅤ "damn! that shit!". naik satu oktaf suara hud. dengan perlahan aku menyeka air mata. masih takut.
ㅤㅤ "saya nak balik hud." rayuku bersama wajah yang sudah sembab.
ㅤㅤ "no."
"please... let me take care of it myselft. biar saya terus terang dari mulut saya sendiri" pinta ku lagi.
ㅤㅤ aku nak aku yang uruskan sendiri walaupun jauh dilubuk hati aku takut ibu dan kak hasya marah dan tidak percaya padaku.
ㅤㅤ "i said no haura! listen to me! aku lelaki aku yang kena tanggungjawap." jerkahnya, tangan kanannya mula menumbuk dinding rumah sehingga luka berdarah.
ㅤㅤ "godness hud!". anaqi mula menarik baju t-shirt hitam milik hud dari belakang. kemudian aku dapat melihat anaqi yang mula mengelap darah yang keluar daripada penumbuk hud.
ㅤㅤ aku terkesima, kemudian aku sedikit menunduk. kenapa? kenapa hud. hud seperti tidak dapat mengawal amarahnya. aku mula rasa takut apabila anaqi mula menjeling tajam kearahku.
ㅤㅤ terus aku mengalihkan pandangan kearah inara. "if hud in angry...please don't fight him, he can't control his emotions"
ㅤㅤ aku hanya mengangguk apabila mendengar huraian daripada inara. terus aku menunduk kebawah, melihat kedua telapak tanganku yang menggeletar. panic attack
ㅤㅤ aku tak tahu, maafkan aku hud. pak arab. figura ibu dan kak hasya mula berlegar legar difikiran aku. aku telah mengecewakan mereka.
ㅤㅤ "im sorry haura, i don't mean to raise my voice to you.."
ㅤㅤ gwencana..
ㅤㅤ suara hud mula tenang, tetapi aku masih dapat melihat air mukanya masih berang, uratnya jelas timbul di lehernya.
ㅤㅤ aku menggeleng seraya tersenyum kelat
ㅤㅤ "tak apa... saya faham. keep searching for space."
ㅤㅤ "tengok berita kau orang berdua dah tersebar.. cepat betul buat kerja eh.. " ujar dayyan seraya menunjukkan skrin layarnya tentang berita tangkap khalwat aku dan hud.
ㅤㅤ mulut aku tidak berhenti mengucap, hanya Allah sahaja yang tahu bahawa aku sangat takut, ini kali pertama aku dikenakan tangkap khalwat. aku dah agak, sebelum aku masuk kedalam rumah hud, jiran jiran sudah pandang aneh padaku, sah! iri dengki!
ㅤㅤ dan aku pastikan, ini kali pertama dan kali terakhir. mata aku dan mata tajam hud bertembung, kelihatan rahangnya bergerap gerak membuatkan aku melarikan pandangan.
YOU ARE READING
C l DISEBALIK AL A'RAF
Romance𝅄 ֺ ⤹ 𝐇𝐔𝐃 𝐀𝐋 𝐀'𝐑𝐀𝐅 𝐥 𝐇𝐀𝐔𝐑𝐀 𝐒𝐎𝐏𝐇𝐈𝐀[ 2nd story ] "rambut dah la karat, baju lusuh. miskin eh?" - Hud Al A'raf Haura, seorang gadis kampung yang hidup dalam kesederhanaan, tidak pernah menyangka pertemuannya dengan Hud Al-A'raf d...