pov: hud. (berdasarkan bab yang saya tulis diatas.
-----
ㅤㅤ Malam itu, selepas selesai saja kerja aku, aku terus membawa motor ninjaku dengan laju. suasana di jalan raya lengang, hanya ada bunyi angin yang menderu di telinga.
ㅤㅤ Aku memacu motor ninja besar aku dengan laju, deruman enjinnya bergema di sepanjang lebuh raya yang sunyi.
ㅤㅤ Langit gelap tanpa bintang, mencerminkan rasa yang berkecamuk dalam hati. Wajah aku serius, mata fokus pada jalan di depan, tapi fikiran melayang kepada panggilan yang aku terima dari Zean petang tadi.
ㅤㅤ helmet fullface aku dipakai dan sarung tangan hitam untuk keselamatan. kemeja putih aku sedikit beterbangan kerana angin yang tiup.
ㅤㅤ Jari-jemari aku menggenggam kuat pada pemegang motor. Aku tahu apa yang bakal berlaku malam ini. Zean, lelaki yang aku anggap sebagai musuh, sudah mula menunjukkan belangnya.ㅤㅤ Ada yang tak kena sejak insiden perempuan yang muncul di ruang tamu rumah aku tempoh hari. Haura... wajahnya terbayang di benak fikiran aku, penuh dengan kekecewaan.
ㅤㅤ Dia layak tahu kebenaran, tapi sebelum itu, aku perlu selesaikan hal ini dengan Zean.
ㅤㅤ aku rindu haura, tidak sabar untuk peluk dia sampai lemas.
ㅤㅤ Akhirnya, aku sampai di kafe yang dimaksudkan. Suasana di situ sepi, sunyi seolah-olah tiada seorang pun yang sudi singgah.
ㅤㅤ Lampu malap di dalam kafe hanya menambah rasa misteri. Aku melangkah masuk, mencari sosok Zean di dalam.
ㅤㅤ Di sudut paling hujung, Zean duduk dengan gaya santai, namun wajahnya jauh dari ramah.
ㅤㅤ Matanya penuh dengan kebencian yang tertahan. Aku menghampirinya dengan langkah berat, dan terus duduk berhadapan dengannya tanpa berkata apa-apa.
ㅤㅤ "Why do you want to see me?" Suara aku dingin, sepadan dengan kebencian yang aku simpan dalam dada.
ㅤㅤ Zean tersenyum tipis, senyum yang penuh dengan sindiran.
ㅤㅤ "Kau tahu kenapa. Kau mesti dah dapat rasa sesuatu tak kena, kan?"
ㅤㅤ Aku hanya memandangnya tajam, menunggu dia meneruskan. Zean mengambil masa, seolah-olah sedang menikmati saat ini, saat di mana dia bakal membuka segala rahsia.
ㅤㅤ Tangan aku sudah mula mengepal, bersedia untuk sebarang kemungkinan.
ㅤㅤ “Perempuan yang tidur di sebelah kau hari tu,” Zean memulakan dengan nada perlahan.
ㅤㅤ “Dia bukan kebetulan. Aku yang upah dia."
Tangan aku mengepal lebih erat. Darah aku mula mendidih, dan rahang aku mengecut menahan marah. Mata aku tak berkelip, fokus pada wajah Zean yang penuh dengan kebencian itu.
ㅤㅤ “what?” Aku berdesis, suara aku perlahan tapi penuh dengan amarah yang memuncak.
ㅤㅤ Zean terus tersenyum, senyum yang sangat menyakitkan hati.
ㅤㅤ “Ya, Hud. Aku upah dia untuk rosakkan rumah tangga kau. Sebab kau tak layak untuk Haura. tapi tak sangka korang masih bahagia. Maybe I need to do it worse” dia ketawa jahat.
ㅤㅤ Kata-katanya itu membuatkan aku hampir bangun dari kerusi, tapi aku tahan diri. Perasaan marah yang membuak-buak membuatkan tangan aku bergetar, namun aku masih memaksa diri untuk tenang, walau sukar.
ㅤㅤ “Kau memang tak ada otak, Zean. Kenapa? Apa sebab kau sanggup buat benda macam ni?” Aku berkata dengan gigi yang hampir berlaga, menahan diri daripada melepaskan amarah aku secara fizikal.
ㅤㅤ Zean mendengus, matanya membara dengan rasa benci.
ㅤㅤ “Sebab aku cintakan Haura sejak dulu. Tapi dia... dia tak pernah pandang aku. Dari dulu sampai sekarang, hati dia cuma untuk kau. Dan aku tak boleh terima benda tu, bro.”
ㅤㅤ Aku ketawa sinis, tak percaya apa yang aku dengar.
ㅤㅤ “Kau sanggup buat semua ni sebab kau tak dapat apa yang kau nak? Macam budak kecil tak dapat gula-gula?”
ㅤㅤ Zean menumbuk meja, suaranya semakin tinggi.
ㅤㅤ “Jangan pandang rendah kat aku! Kau tahu tak macam mana rasanya tengok perempuan yang kau cintai, hidup bahagia dengan lelaki lain? Aku tengok kau dan Haura setiap hari, bahagia... sedangkan aku ni tak pernah dapat peluang.”
ㅤㅤ Aku berdiri perlahan, tak tahan lagi duduk di hadapan Zean.
ㅤㅤ “you sick, Zean. Kau sanggup rosakkan hidup aku dan bini aku sebab dendam tak masuk akal. Kau tak layak cintakan dia.”
ㅤㅤ Zean berdiri juga, wajahnya semakin merah.
ㅤㅤ “Aku akan buat apa saja, Hud. Apa saja. Kalau aku tak boleh dapat Haura, kau pun tak patut ada dia.”
ㅤㅤ Amarah aku akhirnya meletup. Tanpa fikir panjang, aku tolak kerusi di hadapan aku dengan kuat, bunyinya berderak menghentak lantai kafe yang sunyi. Tangan aku sudah menggenggam kolar baju Zean, menarik dia ke arah aku.
ㅤㅤ “listen to me, Zean,” aku berkata dengan suara yang rendah tapi penuh amaran.
ㅤㅤ “Aku tak peduli apa yang kau buat. Aku tak peduli apa yang kau rancang. Tapi satu perkara kau kena tahu. Haura is my wife, she belongs to me. bukan kau, dan aku akan pertahankan dia sampai bila-bila.”
ㅤㅤ Zean hanya memandang aku dengan mata penuh kebencian, tapi dia tidak berkata apa-apa. Nafas aku naik turun, dada aku berombak dengan amarah yang sukar dikawal.
ㅤㅤ Aku lepaskan cengkaman pada kolar Zean dan menolak dia ke belakang.
ㅤㅤ “Jangan kau dekat lagi dengan isteri aku. Kalau aku dapat tahu kau cuba buat apa-apa lagi, aku takkan teragak-agak untuk buat sesuatu yang kau takkan suka, Zean.”
ㅤㅤ Tanpa menunggu reaksi daripada Zean, aku terus berpusing dan keluar dari kafe. Angin malam yang sejuk menyambut aku, tapi tidak sedikit pun menghilangkan rasa panas dalam dada aku.
ㅤㅤ Aku melangkah ke arah motor besar aku, dan tanpa berlengah lagi, aku menghidupkan enjin dan memecut laju meninggalkan kafe itu.
ㅤㅤ Fikiran aku masih berputar dengan semua yang baru aku dengar. Zean. Lelaki yang aku anggap musuh, yang sentiasa ada di sekeliling aku dan Haura. Dia sanggup lakukan semua ini hanya kerana cintanya yang tak terbalas?
ㅤㅤ Aku tidak boleh biarkan ini berterusan. Aku perlu beritahu Haura segalanya. Dia perlu tahu apa yang sedang berlaku.
ㅤㅤ Di fikiran aku hanya ada satu perkara. aku tak akan biarkan sesiapa pun menghancurkan rumah tangga aku, lebih-lebih lagi seseorang seperti Zean.
ㅤㅤ Haura milik aku, dan aku akan lakukan apa saja untuk pastikan dia bahagia.
YOU ARE READING
C l DISEBALIK AL A'RAF
Romance𝅄 ֺ ⤹ 𝐇𝐔𝐃 𝐀𝐋 𝐀'𝐑𝐀𝐅 𝐥 𝐇𝐀𝐔𝐑𝐀 𝐒𝐎𝐏𝐇𝐈𝐀[ 2nd story ] "rambut dah la karat, baju lusuh. miskin eh?" - Hud Al A'raf Haura, seorang gadis kampung yang hidup dalam kesederhanaan, tidak pernah menyangka pertemuannya dengan Hud Al-A'raf d...