Bersatu tubuh

578 16 0
                                    

SEDARI tadi Daizy termenung di meja kerja walaupun jam kerja sudah tamat setengah jam yang lalu. Dari kejauhan, ada Muzammil yang sedang memerhati Daizy. Dia tahu benar apa yang sedang mengganggu fikiran wanita itu. Akhirnya, dia pergi mendekati Daizy.

    "Speak your mind," tegur Muzammil sebaik tiba di situ.

    Pantas, Daizy mengangkat kepala dengan wajah yang terpinga-pinga. Terkejut dengan kehadiran Muzammil di situ.

"Tuan tak balik lagi?" Tanya Daizy seraya tegakkan duduk.

"Tak, selagi awak masih duduk dekat sini," kata lelaki itu.

Daizy angguk dengan senyuman kelat. Sedar akan dirinya yang sudah berlama-lama di pejabat sedangkan waktu kerja sudah habis. Sebenarnya, ada sesuatu yang ingin diutarakan kepada Muzammil. Lebih tepatnya dia perlukn pertolongan lelaki itu.

"Tuan," panggil Daizy teragak-agak.

Muzammil memeluk tubuh sambil bersandar di meja Daizy. Sudah bersedia untuk mendengar apa yang wanita itu ingin katakan.

"Kalau saya minta tolong dengan tuan, boleh tak?" Tanya Daizy semakin gugup.

"What?"

Daizy gigit bibir. Serba salah mahu menyatakan hasratnya.

"Daizy, say it," tegur Muzammil sewaktu Daizy diam.

"Sebenarnya, saya nak minta tolong tuan untuk jemput dan hantar saya balik kerja."

Kening Muzammil sudah terjongket sebelah. Hujung bibirnya juga mulai naik sedikit menandakan dia sedang menahan senyuman.

"Tuan jangan salah faham dulu." Daizy lebih dulu menjernihkan keadaan. Tidak mahu sampai Muzammil tersalah erti.

"Macam ni..." Daizy tarik nafas sebelum melanjutkan bicaranya.

"Selagi suami saya masih ada dekat sini, saya nak minta tolong dekat tuan untuk jemput dan hantar saya balik kerja. Saya akan bayar berapa pun yang tuan minta," kata Daizy kedengaran gugup.

"Tapi, janganlah minta bayaran lebih daripada gaji saya." Suara Daizy semakin perlahan sebelum akhirnya tertunduk seketika.

"Awak nak buat suami awak cemburu?" Tanya Muzammil.

"Tak."

"Habis tu?"

"Saya nak... dia lepaskan... saya," kata Daizy terputus-putus. Berat sungguh untuk meluahkan kata-kata itu. Bagaikan tak seiringan dengan hatinya.

"Sampai macam tu sekali?"

"You don't know what I've been through in our marriage," tutur Daizy cuba menahan sebak.

"What do you want me to do? Kick his ass?" Muzammil cuba bergurau.

     "He is stronger than you," balas Daizy seraya mengesat air mata dengan hujung jarinya. Ada senyuman yang terukir di bibir menandakan hatinya terusik dengan gurauan Muzammil.

    "Em, okay." Muzammil angguk seraya tertawa kecil.

    "So, dah nak balik?" Tanya Muzammil seraya menjauhi meja Daizy.

"Yes. I'm all set." Daizy akhirnya berdiri kemudian beredar dari pejabat bersama-sama Muzammil. Sebelum pulang, mereka sempat singgah mengisi perut di sebuah restoran.

BARU sahaja turun dari kereta, Daizy terhenti seketika sewaktu melihat suaminya sedang menunggu di hadapan tangga sambil berbual bersama Zila.

Mereka berdua kelihatan begitu rancak berbual sambil tertawa. Kedua-dua mereka bertembung sewaktu Zila ingin ke tempat kerja dan Levent pula mahu menemui isterinya.

Othello (Morbid Jealousy) COMPLETEDWhere stories live. Discover now