Jävla Hockey.

484 14 6
                                    

Bild är på Alfons. (Observera att Majas käraste bror inte ser ut sådär på riktigt😊)

(En månad efter att Maja varit i skåne)

Låttips till detta kapitel, gamla men passar bra till det här💘💘
My immortal- Evanessence💘
Grand Piano- Nicki Minaj😍
Human- Christina Perri
All of me- John Legend.
Impossible- James Arthur😍
Skinny Love- Birdy
Who Knew- Pink
Fools's gold- One Direction😍
Wherever you are- 5sos😍😍

-Majas pov-

Idag när jag vaknade fick jag ett samtal. Från mamma. Det var om Alfons.
- Igår, så spelade de en match mot Finland, och Alfons kom emellan två spelare, mamma pratade sakta och jag förstog att något allvarligt hade hänt. Jag satt mig upp fort ur sängen och jag kände Niall sätta sig upp han med bakom mig. Jag bet på naglarna medans jag lyssnade på mammas intensiva ord.

- På något sätt så fick de av honom hjälmen och det kom en spelare bakifrån och drog ner honom i isen, fortsatt mamma. Jag fruktade det värsta och kände hur tårarna trängde fram. Jag fick en bild i huvudet på hur Alfons hade tänkt sära på finnen och sin medspelare, men hur en annan kommit bakifrån. Jag började gråta.
- Maja, kom till Ottawa, han- mamma slutade och jag hörde henne gråta.
- mamma? Sa jag och krävde ett svar.
- Han ligger i Koma, det blev tyst. Jag kände att jag blev helt yr. Jag tog min vänstra handen för pannan. Sen ställde jag mig upp och gick ut till köket.
- När, hur kan jag se matchen? Jag slog upp datorn och gick in på Aftonbladet för att förhoppningsvis se något där.
- Gumman, du vill inte se, snälla kolla inte, sa mamma.
- Jag ringer dig snart, sa jag och la på.

Mycket riktigt det första som kom upp var: "Sverige förlorade målvakt i andra period" det var en bild på Alfons som stog upptryckt mellan två personer. Jag klickade på artikeln och läste. Niall kom ut.

- Vad har hänt? Frågade han och kollade på mig. Jag läste högt.
- Den avgörande semi-finalen avslutades med blodbad. Det var i andra perioden som Magnus Åkesson och Larsa Sekiionen kom i bråk. Den svenske målvakten Alfons Grahn försökte förtära bråket men slutades med att han slog i isen. Det var nummer 28, Sigurd Peitä som hoppade på Grahn bakifrån och fick av honom hjälmen samtidigt som han drog ner Grahn i marken. Grahn slog främst i bakhuvudet och fick en rejäl smäll på armbågen. Matchen stoppades och man försökte stoppa det forsande blodet i Grahns bakhuvud. Känsliga tittare varnas för videon och starka bilder. Vidare information kommer att visas men i nuläget ligger Alfons Grahn på ett sjukhus i Ottawa. Exakt var kommer inte utdelas önskat av anhöriga. Niall gapade sen la han en arm på min rygg. Jag vände mig snabbt och kramade honom. Han slöt båda sin armar runt mig och kramade mig hårt.
- Jag måste åka till Kanada, grät jag. Niall la sin arm på mitt huvud.
- Vi måste åka till Kanada, han pussade min panna och jag vände mig mot datorn. Sen klickade jag på videon. Det tog femton sekunder innan videon startade. Sagt som gjort så såg man hur Alfons offrade ett mål för att stoppa bråket. Bakifrån såg man hur nummer 28, pungsnille eii sa peitä åkte mot honom och i stort sett hoppade på honom. Sen kunde man se att domaren blåste av och det började samlas spelare runt de. Jag såg att nummer 28 drog tag i Alfons huvud och hans nacke böjdes bakåt, vilket gjorde stt hjälmen åkte av. Nummer 28 slängde iväg hjälmen och tog ett strypgrepp på honom vilket fick honom att ramla baklänges. Jag drog igen datorn och gick in till sovrummet. Sen slängde jag fram min väska och gick in i garderoben. Jag hörde hur Niall kom in och han tog tag i mig.
- Maja! Gå och lägg dig, jag fixar det här! Sa Niall och tog klädern jag höll i. Jag nickade och gick ut till köket, tog ett glas och fyllde det med vatten. Jag gick tillbaka till sovrummet och satt mig ner på Nialls sida. Niall tog fram kläder.
- Hur länge stannar vi? Frågade Niall.
- Jag vet inte, sa jag och kände hur min hjärna släppte fokus till världen. Vissa kanske bara blir rädda och ledsna men det här kändes verkligen som att det var slutet. Alfons var min bror som jag stog närmst. Jag kollade på Niall och han gav mig ett medlidande leende.
- Det kommer bli bra, hjärtat, sa han och la ner alla olika kläder.

Niall Horan- Our Moment (Svensk)Where stories live. Discover now