Sista Veckan

2.6K 36 4
                                    

Jag vet att förra kapitlet vart hemskt, det var ointressant och rent ut sagt sjkittråkigt, jag hoppas att det här kapitlet kommer bli längre och att ni kommer gilla det! Skulle bli jätteglad om ni gick in och läste mina andra noveller!!<3<3

Och det skulle betyda jättemkt om ni kunde lämna en kommentar där nere om vad ni tyckte om kapitlet!! Och kommentera vad jag ska skriva om i nästa kapitel, heheh!!! Så en kommentar-fråga: Vad tycker ni om den här novellen?

Dålig fråga, no hate, men aja. Hoppas som sagt att ni kommer gilla det här kapitlet!!<3<3<3<3<3

- MAJA

¤ ¤¤ ¤ ¤¤ ¤ ¤¤ ¤ ¤¤ ¤ ¤¤ ¤

Majas pov.

- Maja, du måste börja packa! sa mamma. Jag suckade och kollade mot min resväska med kläderna som låg lite överallt. Jag ville inte åka hem. Det skulle bli så hemskt. Vara utan Niall i hela tiden, vara utan Raquelle som jag hade varit med mycket nu den sista veckan. Vi skulle åka hem i övermorgon. Och imorgon skulle Niall åka till USA. För de skulle planera upp touren. Imorgon... Ordet imorgon hade jag börjat hatat sen jag insåg att de skulle åka IMORGON!!! Jag ville bara träffa Niall nu och bara sova med honom och att han skulle ha mig i sina armar i resten av våra liv. Jag ville inte lämna honom. Tio månader utan honom. Eller åtta då, men sen skulle ju de åka vidare två dagar senare. Jag ville så gärna träffa Niall hela tiden och att bara ha tanken att inte se honom på tio månader var bara det värsta jag kunde tänka mig. Jag hoppade upp från sängen och mamma gick ut. Jag gick in i badrummet och gjorde i ordning mig. Jag kollade i spegeln några gånger tills jag gick ut. Jag bestämde mig för att ha en grön mönstrig klänning med bar rygg. Jag gick ut och valde mina vita låga converse. Sen tog jag min väska och gick ut. Jag smsade mamma att jag gick ut och hon frågade om hon kunde följa med. Men jag kunde ju självklart inte ta med mamma när jag skulle träffa kompisar så jag förklarade situationen. Hon gjorde några skrattgubbar men hon förstog. Sen skrev jag till Raquelle att jag var påväg.

Raqulleibesti: Åhh, vad bra!! Jag har en överraskning till dig!!

MajaBebo: OMG, haru? OMG, nu blir jag nervös. Varje png dsu har en överraskning så blir det typ ett träningspass eller nåt, haha.

 

Raquelleibesti: HAHAHA, LOL!! Nej den här överraskningen kommer du älska. Vi möts vid Bar&Burgers fortfarande<3

MajaBebo: OK, YOLO. Jag kommer om fem<3<3

Raquelleibesti: Ok, vi är inte där ön men du kan ju beställa så länge, så syns vi sen!!<3<3

MajaBebo: OK!!! Excited!!!<333

- - -

Jag log vid tanken att få en överraskning, Raquelle var så dålig på överraskningar att hon alltid berättade de efter en stund. Jag kom ut till den mulna men ändå milda London morgonen. Det regnade inte för en gångs skull, -_-.

Jag kollade runt och gick mot Bar&Burgers och gick in. Jag satt mig vid ett bord och det kom fram en kvinna till mig. Hon såg ut att vara i sina sena 50. Hon hade blont hår och gröna ögon som på ett sätt va lite läskiga. Hon hade en skjorta som var vit med en svart slips. Hon hade rosa målade läppar som var fyllda med gud vet cad. Sen hade hon lite för mycket smink och när hon log kun de jag urskilja en guldtand, wtf?

- Hej, vill du beställa? frågade hon med ett leende. Hon var trevlig.

- Nej tack, jag väntar på några kompisar, sa jag med ett leende tillbaka.

Niall Horan- Our Moment (Svensk)Where stories live. Discover now