Should I Be Worried, No?

1.7K 39 19
                                    

:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:

Majas pov

Jag vaknade ovanligt tidigt för att vara mig. Vid åtta, hehe. Det var helg och jag haed inget att göra. Niall låg och sov brevid mig och jag ville inte gå upp. Så jag kröp närmre honom. Täcket hade glidit ner till hans midja och han såg kall ut. Så jag drog täcket över våra axlar och sedan drog jag mina händer runt hans midja. Han var faktiskt lite kall. Jag mös in mot honom och drog in hans lukt i mina lungor.

Han luktade, trygghet. Jag vet inte hur jag ska förklara, men han luktade baar trygghet. Det var ingen speciell lukit, ingen parfym lykt, ingen nyduschad lukt, det luktade baar Niall. Han luktade så och det gick inte att fförklara hans lukt. Niall var bara Niall, och han luktade bara Niall.

Jag tror att Niall inte skulle göra något idag så vi skulle kunna vara hemma hela dagen och mysa.  Vädret ute just nu såg inte roligt ut. Det spöregnade och mullrade lite. Skulle inte förvåna mig om blixten skulle komma när som helst.

Jag låg och lyssnade på      Nialls svaga snarkningar och på mullrandet. Jag undrar vad Niall tänkte första gången han träffade mig.

Jag vet själv inte vad jag tänkter opå, min hjärna stannade i det ögonblicket så jag kom n-stan inte ihåg något. Man burkar komma ihåg den första gången man träffar sin pojkvän, flickvän men jag är lite annorlunda, så aa.

Jag märkte efter en stund hur kissnödig jag var. Jag satt mig upp försiktigt för att inte väcka Niall. Jag jklev ur sängen och märkte att det var väääldigt kallt. Jag gick in till badrummet och satt mig. Jag gjorde det jag skulle göra och när jag skulle torka märkte jag att toalettpapret var slut. Jag öppnade luckan och såg papret, plattången, en necessär, några tidningar, en rakhyvel och Nialls hårprodukter. Jag drog ut papret och ett paket tampogner föll ut på golvet. Jag suckade och plockade ihop de. När jag la in de kom jag att tänka på att jag borde fått det för en vecka sen. Hmm. Den kanske bara var lite, eller vädigt sen. Aja, jag behövde nog inte tänka på det nu.

Jag tvättade händerna och gick sedan in till sovrummet igen. Niall hade vaknat. Han låg med mobilen i handen på rygg. Jag log mot honom när han kollade upp, han log tillbaka. Jag kröp in mot sängen och la mig brevid honom. Han la sin arm om mig och jag kollade på hans mobil. Han hade iMessage uppe, konversation mellan han och Louis.

- Louis ska gå på bio ikväll och han undrade om vi ville följa med, sa Niall och kollade på mig.

- Kan vi väl, kul, sa jag.

- Jag skrev att vi inte skulle, sa han och gjoirde en såndär  oskyldig min.

- Varför då? frågade jag. Han slingrade sina armar runt min midja och kröp närmre mig.

- Men jag vile bara vara med dig idag, sa han och placerade en puss på mitt nyckelben. Jag flinade.

- Du brukar ju alltid vara så upptagenl, sa jag.

- Jag har alltid tid för min ängel, sa Niall och kröp upp högre mot mig. (Ni får tolka det där hur ni vill, för jag kan inte förklara hur han gjorde;)). 

Jag la mig ner så jag faceade Niall. Jag inspekterade varenda detalj av hans ansikte. Hans vattendrag, gropen vid näsan som nästan inte  var synlig, som man bara såg när man var några cm från honom. Hans blåa ögon. Han var verkligen vacker. Och just att han var naturkigt vacker.

- Vad tänkte du på när vi träffades? frågade jag. Niall kollade ut mot sovrummet.

- Jag tänkte på hur snygg du var, sa han.

Niall Horan- Our Moment (Svensk)Where stories live. Discover now