Heej! Jag tänkte börja med fråoroch ni får svara genom att kommentera självklart! Och bara så ni vet så ska jag också började med ett par antal votes till uppdatering! Hoppas ni förstår vad jag menar! Aja, här kommer kapitlet!!
Fortsätt vota och kommentera!
- Maja<3333
/ = / = / = / = / = / = / = / = / = /
Majas pov
Jag vaknade av att klockan tjöt i mina öron. Jag suckade och slog till mobilen. Sen kom jag på att man drog för att det skulle bli tyst. Jag gick upp och satt mig på sängen och sträckte på mig en stund. Sen gick jag bort mot min garderob. Jag kollade runt tills jag valde ett par svarta skinny zip, med gulddragkedja över ena knät. Till det tog jag min chockrosa behå och mitt vita linne som var lite genomskinlig så man kunde se det rosa. Sen gick jag ut till vardagsrummet och möttes av Alfons och två av hans kompisar. De kollade på mig och sen mot TV:n.
- Ehm godmorgon? sa jag och gick ner mot köket. Jag hörde tre mumlingar av god morgon. Ah, tröga idioter. Jag tog fram saker och gjorde min frukost. Det fick bara bli en macka och lite juice. Jag orkade inte bry mig. Jag gick till soffan där Alfons och hans kompisar satt. Jag satt mig i fotöljen och tog en tugga och drack lite. Jag kollade på TV:n. De kollade på något program på Discovery. Ovanligt att de kollar påTV. Jaha, speltidens teknik, inte så konstigt att de kollade på det. Jag sukade och ställde ner glaset och mackan på bordet. Sen ick jag in till badrummet och jag gjorde mig i ordning. Jag och Nike skulle söka jobb. Jag behövde ett bra jpbb til vintern, då vi inte skulle gå i skolan på tremånader! Yes. Vi hade som uppgift av gymnasiet att gå på n riktig jobbintervju. Jag skulle inte börja jobba ordentligt förens om tre år. Fast vi skulle börja med intevrjuver och att söka jobb så vi fick veta hur det var typ. Jag och Nike skulle gå ihop, och vi skulle börja med gallerian i stan. Sen om vi inte fick något där skulle vi åka hm hit och leta vidare. Jag kollade i spegeln några gånger tills jag valde att ha mitt hår i en tofs. Jag gick ut till Alfons och Co. Nu hade Oliver kommit ut också. Han satt på soffan och drack oboy. Han kollade på mig, och sen på TV:n.
- Aja, jag drar nu, sa jag och gick till hallen.
- Vart ska du? frågade Alfons.
- Jag ska med Nike till stan, sa jag och knöt min vänstra sko. Sen tog jag på mig jackan och sa hej då. Jag gick ut från dörren och gick mot busshållplatsen. Det tog drygt tio minuter. När jag såg bussen från några meter tog jag upp kortet ut fickan och kollade mot bussen. Den stannade framfr mig och jag klev på. Jag kollade ut ver platsen och jag såg Nike sitta oh vinka mot mig. Jag gick dit och satt mig brevid henne.
- Fyfaan vad kallt det har blivit, sa jag och knäppte mig jacka. Jag kollade ut och det blåste som jag vet inte vad. Det var ju bara den 29 Augusti så det borde vara varmt. Men det a´hade typ regnat, åskat och blåst den senaste veckan. Vi pratade länge tills vi såg att det var en avfart kvar till vi kom till Högdalen och vidare till Stockholm. Jag fick ett sms. Jag kollade och det var från Niall.
"Hej Älsklingen! Jag ville bara att du skulle få en bra dag och jag hoppas du har det bra! Vi bestämde att börja i Europa så det kommer bli ner draget! Så vi kommer ses om sex månader istället för åtta! Vet att det fortfarande är ett halvår, men det är ju minus åtta månader!<3<3. Jag hoppas du har haft det bra utan mig. Jag kommer inte ha något för mig ikväll så om du vill och har tid så kan vi skypa eller prata !! Få en underbar dag så syns vi om några månader!Puss och kram, din enda!!<3<3<3<3"
Jag fick gåshud av det fina smset. Jag log några gånger och skrattade för mig själv. Sen tänkte jag igenom det bästa svaret och sen svarade jag:
"Åhh, tack, du ger mig tårar i ögonen och gåshud över hela kroppen! Det är ju fortfarande en lång tid, ett halvår... Men det är ju minus två månader, jag hoppas ni har haft det bra och ni får lycka till på era konserter! Hörde att ni skulle åka till Nya Zeeland och ha en konert! Kul att ni ska direkt till Europa nu!! Yeeeeey! Kan inte vänta att träffa dig, du får ha den bästa dagen i världen så skypar vi ikväll! Puss och kram! Jag älskar dig! <3<3<3<3<3<3"
Det tog inte lång tid förens jag fick ett till sms.
" Ja, vi ska ha vår sista konsert där och sen ska vi irekt till Europa. Vi ska börja med Ryssland, Polen och de lämderna. De sista länderna vi tar är Norden! Jag älskar dig också! Du har ingen aning om hur mycket du betyder för mig! Puss"
Jag skickade tre hjärtan och fyra pussgubbar. Nike knuffade på mig,
- Kom nu, vi ska av! sa hon och jag ställde mig upp. Vi gick av bussen och in till den varma gallerian. Vi hade bestämt astt vi skulle leta tills vi blev hungriga och då skulle vi äta på Nancy´s. Vi skull också gå till Starbucks. Vi kollade runt och bestämde oss för MK först.
- Hej! sa tjejn vänligt i kassan.
- Ehm, hej! Ehh, behöver mni jobb? Under vintern nu alltså, sa jag och bet mig nervöst i läppen. Tjejen ställde sig en stund och tänkte.
- Jag vet inte, eftersom att butiken är så stor så kanske vi skulle behöva, men jag kan kollade med butikschefen om ni vill! sa hon.
- Ja, tack! sa vi och hon gick iväg.
- Hoppas de har jobb, sa Nike.
- Ja vi håller tummarna. Vi väntade i ungefär fem minuter tills tjejn kom tillbaka med en kvinna som såg ut att vara runt sextio.
- Hej! sa kvinna och jag skakade hennes utsträckta hand. Hon såg trevlig ut. Hon hade en svart kostym jacka eller vad man skulle säga. Hon hade en svart t-shirt och att par svarta jeans. Till det hade hon svarta ballerinaskor. Henne hår var axelkort page med lugg. Hon ställde sig brevid Nike.
- Så ni söker jobb? sa hon.
- Ja, eller, vi har fått i uppgift på vårat gymnasium att söka jobb under em vecka, och jobba där i drygt tre månader, förklarade jag och hon nickade instämmande.
- Okej, jag nu på vintern brukar det inte vara så personal beroende, det är mest innan sommaren som vi söker som mest. Men eftersom att det är så stor butik så behöver ju vi mycket personal, men ehh, nej jag är ledsen. Vi har nog tillräckligt. Pröva med H&M. Så kanske ni hitta något jobb, sa kvinnan.
- Okej, tack, sa vi och började gå.
- Lycka till, sa hon och vi gick.
- Aaah, vi kommer aldrig hitta jobb, sa Nike efter att vi hade varit i alla butiker i hela galllerian nästan. Vi gick till Nancy´s för vi hade blivit jättehungriga. Idag var det Lördag och inga butiker verkade bahöva personal. Eller så var det stängt. Om jag bara kunde vara med Niall nu på tourbussen.
= / = / = / = / = / = / = / = / = / = / = / = / = / =/
HEEEJ! Tråkigt kapitel jag vet, men inästa kapitel kommer vara Niall´s pov. Hoppas ni gillade det här kapitlet! Aja efter nästa kapitel vill jag ha minst tre votes för att uppdatera till kapitlet efter det!
Fråga: Vad är eran favritmat?! Min är kinamat!<3<3<3
- Maja!!<3<3
BINABASA MO ANG
Niall Horan- Our Moment (Svensk)
FanfictionDu får det att se magiskt ut, din röst får mig att rysa, din kärlek får mig att koka. Dina ögon får mitt hjärta att bulta. Varje gång du tittar på mig blir jag darrig och knäsvag. Din kärlek är min drog. Maja och Niall har aldrig varit ett vanligt...