Vi satt nu på flyget. Det skulle bli härligt att komma bort från Sverige. Det var rätt ljust ute för att vara vid sex på morgonen. Men det var ju sommar så aa. Jag satt bravid Oliver och mamma och Alfons satt framför oss.
- När kommer vi vara framme? frågade Oliver.
- Vi sex, sa jag.
- Men klockan är ju sex? sa Oliver.
- Men, uggh, klockan kommer vara sju i Sverige men sex i London eftersom att de ligger en timme efter oss.
- Jaha, sa Oliver. Jag suckade.
- Du är blond va? flinade jag. Han sträckte ut tungan åt mig. Jag lipade tillbaka. Sen lutade jag mig mot fönstret. Jag la jackan över huvudet och slappnade av.
Jag höjde volymen i lurarna och sedan lät jag mig tröttheten göra sitt jobb.
:¤:¤:¤:¤:¤:¤:¤:¤:
- Maja, Maja vi är framme, sa Alfons och puttade på mig. Jag reste mig upp och klev sakta ur planet. Ovanligt nog möttes jag av en solig London dag! Klockan var halv 8 i Sverige, vilket menade att klockan var halv 7 i London. Vi gick in i Gatwick Airport och vi gick förbi Victoria's Secret och jag köpte en liten vs som jag kunde ha under resan med mig.
Vi gick runt en stund i affärerna och vi åt mat och sedan så bestämde vi oss för att ta tåget till hotellet. Vårat hotell låg lite utanför London, så vi var tvungna att ta tåget och sedan en buss.
Vi kom till hotellet efter ungefär tio minuter från London.
- Hello! sa tjejen i receptionen.
- HI, we've booked in the name Grahn, sa mamma med sin rackliga engelska.
- Okay, yes, you've booked three rooms. one two pair room and the other single room? sa kvinnan.
- Yes, sa mamma.
- Okay, well here's the key, and welcome to Queens Hotel, we hope you'll enjoy it here! sa kvinnan och räckte över paper och två kort.
- Thnak, you sa mamma och fyllde i paprena och sedan tog vi korten och vi tog hissen två våningar upp.
- Okej, Maja får hålla reda på kortet när jag inte gör det, och Maja, ta hand om det, för om du tappar bort kortet kommer ni inte in på hotellrummet, sa hon.
- Jaa, jag kommer ta hand om det! sa jag. Vi öppnade det och jag trodde seriöst inte att det skulle vara så här flott. Det var två dubbelsängar som var i varsitt rum. Jag längde upp min väska på ena sängen och gick runt.
- Jävlar vilket nice rum! sa jag.
- Ja, om vi hade det såhär hemma sa Oliver. Jag skrattade.
- Ja, det hade varit nice, sa jag och öppnade badrummet. Det var en stor dusch med ett badkar.
- Asså, det här måste ha varit fettdyrt, sa jag. Oliver nickade.
- Ja, det kan inte har varit billigt, sa han.
- Det var precis det jag menade, sa jag. Oliver lipade åt mig. Jag lipade tillbaka. Sedan sprang jag ut från rummet och slängde mig på sängen.
- Aa, niice! sa jag och sen somnade jag efter en stund.
:¤:¤:¤:¤:¤:¤:¤:¤:
Jag vet kort kapitel, men det här kapitlet är redigerat för det innan sög ännu mer. Hoppas ni redan gillar den här och jag säger bara till er som är nya: När du har läst runt femton kapitlen så blir den här kinda bra! <3<3
- Maja<3<3
YOU ARE READING
Niall Horan- Our Moment (Svensk)
FanfictionDu får det att se magiskt ut, din röst får mig att rysa, din kärlek får mig att koka. Dina ögon får mitt hjärta att bulta. Varje gång du tittar på mig blir jag darrig och knäsvag. Din kärlek är min drog. Maja och Niall har aldrig varit ett vanligt...