Följ mig på twitter: @Darbom12
Följ mig på insta: majaroulette
Följ den officiella sidan för novellen: ourmomentswe
*:* *:* *:* *:* *:* *:* *:*
Låtar till detta kapitel;
Nikci Minaj- Marilyn Monroe
3 Doors Down- Here Without You
5SOS- Amnesia
Evanescene- My Immortal
*:* *:* *:* *:* *:* *:* *:*
Majas pov
Det hade gått en vecka sedan vi typ gjort slut, jag hade inte gjort så mycket. Bara setat hemma och kollat på netflix.
Jag hade precis packat klart mina sista kläder. Niall skulle vara hemma om drygt en timme, och jag ville inte vara hemma när han kom. Jag ville inte prata med han. Jag vill inte prata med någon.
Jag hade ringt Lia, hon skulle hämta mig och jag skulle få bo hos henne tills jag fixat reda på egna saker.
Jag tog mina väskor och sedan gick jag ner. Jag ställde väskorna vid dörren och så gick jag runt i huset en sista gång.
- Jaha, hej då då, sa jag och kollade på sängen. Det fanns så många minnen härifrån.
:*^:*^:*^:*^:*^:*^:
Jag kände hur sängen rörde på sig och hur någon kröp in under täcket. Jag kände två starka armar slingra sig runt min midja under mina bröst. Jag smålog och kände hur han drog in min lukt. Jag kände ett par läppar pressas mot min axel och lämna en puss. Mina ben drogs ihop och la sig i mellan hans och jag la min hand över hans. Sen andades jag ut och drogs sakta in i sömn igen.
:*^:*^:*^:*^:*^:*^:
Jag bröts från mitt dagdrömmande av en tut. Jag hoppade till lite och sedan gick jag ner. Jag öppnade dörren och drog ut mina väskor.
- Hej, hur är det? frågade Lia. Jag suckade.
- Okej, jag menar det är inte bra, alls, sa jag och kände tårarna rinna nerför mmin kind. Lia kramade om mig.
- Det kommer bli bättre ska du se! V tre kommer ha jättekul, du ska få träffa resten av killarna och vi kommer chilla och göra roliga saker. Du kommer få tankarna på annat. Jag vet att du älskar Niall och att du inte vill såra honom men det här blir nog bra. Att ta en paus, sa Lia.
- Jag vet inte om det här bara är en paus, sa jag. Lia startade bilen och körde iväg.
- SOm sagt, det kommer bli bättre, killarna är på pizzerian här, så vi drar dit, hoppas du inte har ätit, sa Lia.
- Nej, jag är utsvulten! sa jag och skrattade. Jag tog upp mobilen och skickade ett sms till Niall:
"Hej, Niall, ehm, jag har packat väskorna nu och jag har åkt, jag vill bara säga förlåt om du blev besviken men jag tror att vi båda behöver detta. Ehm, jag aldrig sluta älska dig, du kommer ju alltid att vara en del av mitt liv, vi klarade oss i tre och ett halvt år drygt, och jag är oerhört tacksam för det. Jag hoppas att du kryar på dig snabbt och att du går ut och har ett bra liv, jag menar inte att vi aldrig mer kommer träffas, för jag hoppas att vi fortfarande kommer vara vänner. Det har varit en ära att få vara en del av ditt liv och att fått följa med dig på alla äventyr vi varit på, jag tackar för alla grejer du har köpt mig och jag hoppas grejerna jag köpt dig inte har varit så dåliga också. Mina grejer som är kvar kan du ta, jag tog bara min gitarr, min kamera och mina kläder. Resten kan du få, det är ju inte direkt en skillsmässa vi går igenom! Men aa, kom ihåg, jag kommer alltid att älska dig Niall! Kram Maja<3<3"
BẠN ĐANG ĐỌC
Niall Horan- Our Moment (Svensk)
FanfictionDu får det att se magiskt ut, din röst får mig att rysa, din kärlek får mig att koka. Dina ögon får mitt hjärta att bulta. Varje gång du tittar på mig blir jag darrig och knäsvag. Din kärlek är min drog. Maja och Niall har aldrig varit ett vanligt...