HEEEJ! Jag tänkte att jag kanske ska göra en "uppföljare" till Now Or Never, min Louuis fan fic. Aja, ni får skriva om ni tycker att jag ska göra det eller inte!<3<3
Ok ge förslag på fan fics!!! För jag vill skriva en till men jag vet inte vad den ska handla om...
- /|/| A J A
| | | | | | | | | | | | | | | | |
Majas pov
Jag vaknade av ljudet att det plaskade. Jag kollade runt i rummet som jag inte kände igen. Sen kom jag på att jag låg i Nialls rum, i hans hus. Jag kollade ut genom glasdörrarna och såg en solig fin dag och en Niall simma runt i poolen. Jag vände mig om och gick upp. Jag gick till, eller snarare sagt in i garderoben och hämtade ett par shorts och ett linne. Idag skulle vi nog chilla ute. Jag gick ut till köket och tog fram en vattenflaska ur kylen. Nialls hus var verkligen ett drömhus. Jag skulle gärna kunna bo i ett spnt här hus. Jag kollade runt och gick tillbaka till sovrummet. Jag tog fram mina Ray-Bans som låg på bordet. Sen öppnade jag glasdörrarna och gick ut. Jag fällde upp miniparrasollet och satt mig vid stolen. Sen kollade jag under bänken och kunde urskilja några oljer, solkräm och handkräm. Jag tog sol krämen och kletade på lite överallt. Sen hörde kag steg och såg att Niall kom gående med en handduk i handen. Jag kollade på honom och log.
- Har du äntligen vaknat? sa han och satt sig ner brevid mig. Jag skrattde lite med honom och tog upp mobilen. Klockan var bara elva.
- Vad ska vi göra idag? frågade jag.
- Jag vet inte, vad vill du göra? frågade Niall och vände sig om menande att jag skulle smörja in hand rygg.
- Jag vill veta mer om dig, sa jag och tog lite kräm i handen och smörjde in ryggen.
- Som typ vad? frågade han.
- Jamen, typ, var du gick i skolan och sånt, sa jag och han ställde sig upp och satt dig på den andra stolen/bänken. Vad det nu heter.
- Jaha, det kan vi väl göra, sa han och kliade sig under ögat. Jag ställde mig om och gick in en stund. Jag gick till köket och tog fram saker ma kunde äta tilll frukost. Jag kollade runt en stund och hittade några saker att äta.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- Kommer du eller? ropade Niall från hallen. Jag kollade mig en sista gång i spegeln och gick sedan ut. jag hade en ljusrosa blomtygad klänning med ett svrtmidje skärp, (Länk till outfit i kommentarerna) Jag hade mitt hår utsläppt och jag hade sminkat mig smokey eye och så. Jag tog min sarta väska och gick ut till hallen. När Niall såg mig tappade han nästan hakan.
- Du behöver inte vara skitsnygg för att kolla på mitt gamla jag, sa Niall och jag skrattade lite, sen tog jag påp mig conversen och vi gick ut. Det var som ett Miami väder. Fast i Irland, jag älskade hur solen värmde i mitt ansikte. Vi åkte en stund in mot en gammal by typ. Det var inte långt ifrån Maura och Bobby. Vi åkte in på en liten grusväg tills vi kom fram till en skolgård och en stor byggnad. Den var röd i tegel och den var rätt gammal men fin. Jag klev ur bilen och kollade en lång stund på skolan. Det var ju helg så inga var där. Vi gick in på skolgården och jag kollade runt. Det fanns gungor, rutcshkanor (stavning) och en massa andra saker. Bland annat en stor gunga som var rund. Den hängde i en stor grön ek. Jag kollade på Niall med stora ögon oh ett brett leende, sen sprang jjag dit. En stund senare kom han också dit och satt sig brevid mig. Vi gungade en lång stund och kollade upp mot ekens löv. Det v ar en riktigt fin skola för att vara en gammal. Jag kolade på Niall och han kollade på mig. Sen så böjde han sig fram för att kyssa mig så sprang jag iväg. Jag sprang över hela skolgården och jag hörde hans fotsteg efter mig.
- Ta mig då, slapptrask!! skrek jag och jag hörde hans skratt. Jag sprang till tvärs över en fotbollsplan och kom till en kulle där det var fullt med gräs. Jag stannade upp och kollade ut över kullen. Det vr jättefint. Jag kände två armar runt mina axlar och sen låg jag på marken. Jag kollade på Niall och vi började asgarva. Vi låg där en stund och pratade om när Niall var liten och hur han hade det i skolan och så. Det var skönt att ha en vanlig dag med honom än att ha en massa fans springandes och skrikandes runt en. Niall kändes så annorlunda nu.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Jag kolade på klockan och den var halv tre. Jag hörde min mage kurra och jag såg på molnen att det började bli lite mulet. Vi ställde oss upp och hoppade in i bilen. Sen åkte Niall till et gammalt cafe som han brukade åka till varje Söndag när han var liten. Vi fikade en stund och pratade om allt möjligt.
Jag kollade ut och såg att några tjejer pekade mot oss två.
- Niall, sa jag och kollade mot tjejerna igen. Han kollade och såg att en tjej skrev något.
- Vi borde nog åka, sa han och självklart skulle han betala. Vi gick ut och de tre tjejerna kom fram till oss.
- Ehm, kan vi få ta en bild med er? frågade en tjej, som såg ut att vara runt 12-13-14.
- Självklart, sa Niall och ställde sig vid dem. De tog några bilder och sen åkte vi hem. Vi kollade på film och mös framför TV:n. Imorgon visste jag inte vad vi skulle göra. Antagligen slappa.
- - - - - - - -
Oke, så dåligt, kort, kapitel... Jag vet, men ni MÅSTE ge förslag på fan fics, för det skulle bara bli så bra! Och skriv gärna om ni vill ha en egen!!! <3<3<3<3
ESTÁS LEYENDO
Niall Horan- Our Moment (Svensk)
FanficDu får det att se magiskt ut, din röst får mig att rysa, din kärlek får mig att koka. Dina ögon får mitt hjärta att bulta. Varje gång du tittar på mig blir jag darrig och knäsvag. Din kärlek är min drog. Maja och Niall har aldrig varit ett vanligt...