Flyga...

3K 37 7
                                    

Niall och jag satt på flyget och skulle just spänna fast oss. Niall åkte ett vanligt plan och inge speciellt pln. Jag kände mig taskig, som inte betalade men Niall vägrade låta mig betala. Gulligt fast jag fick dåligt samvete.
- Det ska bli kul att träffa dina föreldrar, sa jag.
- mm, sa Niall. Han drog sina händer på knäna och han vrkade nervös.
- Vad är det? frågade jag och kollade på Niall.
- Jag illar inte att flytga, sa ha och tog et djupt andeta.
. Men här, sa jag och tog ut mina tabletter. Lugnande flygtabletter grejs.
- De är mammas men du beöver de ust nu, sa jag och Niall svalde en ablett.
- Tack, sa Niall och tog tag i min hand. Sen blundade han och efter en stund så sombnade han. Jag tog uppmin iPod och satt i lurarna och satt på Dear Dalin', min favoritlåt. Efter en stund sa en tjej:
- Vi kommer landa om två timmar. Vi vill be er att ni är vänliga att spänna ev er bälterna och använda mobiler och elektroni, ha en trevlig resa!
Jag lutade mig mot Niall och han la sitt hvud på mitt huvud.
Efter en timme av att ha lyssnat på Royals och Dear Darling endast så tröttnade jag på musik och stängde av. Niall sov och alla andra hade egna saker för sig.
- Önskas det något? frågade en kvinna i tidigt trettio. Hon hde en vagn med en massa olika saker.
- En sprite, tack! sa jag och log mot henne.
- Är ie det där han som spelar i One Directin? frågade kvinnan ov pekade på Niall.
- Jo, Niallm, sa jag och gav henne tjugo kronor.
- Min dotter är ett stort fan av dem, sa kvinnan.
- Hmm, coolt, sa jag och kollade å en tidnig.
- Jag har sett dig och Niall i en tidning, sa kvinnan. Är det många papparazzis? frågade hob.
- J, rätt så, sa jag och to upp tidningen. Den här också, sa jag icg gavhenne tjugo kr tull.
- Tack, sa hon och gick vidare.
Jag kollade på tidningen och på framsidan var det bilder på Kim Kardashian och på Harryy och Niall. Sen var det en till bild på mi och Niall. Varför måste de överdriva. Ja, vi dejtar! so?Vadf spelar det för roll?!?! Jag slog upp sidan med Harry och Niall. Det var en bild på mig och Niall nör vi stog vid starbucks, och en bild p mig och Harry när vi kramades och skrattade?? Vänrta, jag har aldrig kramat Harry!?? Den är ju photodhoppad! På en gul stor bild stog det: One Direction i trianeldrama!
VÄNTA VA='??? TRIANGELDRM.
- Niall, Nisall kolla! puttade jag på Niall och an vaknade. Han läste ocg kollade på mig.
-Maja, vad är det här? frågade Niall efte att han läst klart artikeln.
- Det är inte sant!!
- Ja, jag tror dig, men varför skulle de skriva såhär? man brukar liksom örvärra inte ljuga, det här har aldrig hänt mina ex förut, sa Niall.
- Ja- sa jag men blev abruten av flygvärdinan:
- Kära passagerare, vi kommer landa om tio minuter,n så jag vill be er att stänga ev eleiktronit och spänna fast er. Om ni kollar ut genom fönstret så ser ni de gröna Irland, tackj för att ni reser med Norweigan! Hoppas ni haft en trevlig rresa, sa hon och alla spände fast sig och fortsatt sedan att prata. Jag var den ända som kollade ut. Alla här var visst irländare och brydde sig inte...
- Vad vackert!! stönade jag.
- Mmm... sa Niall och twittrade, sen stängde han av mobilen och i skulle nu landa. G-kraften!!

Vi kom ut och skulle gå in i terminalen för att hämta väskorna. Niall hade inga bodyguards och fansen blev galna. Alla skrek och kutade mot oss. Niall tog skosnlre från sin sko och knöt fast mig i min handled och den andra änden i hans handled.
-Lätt att tappa bort varandra, sa han och fansen knuffade oss hit och dit. Man märkte att Niiall blev stressad och han hde ingen lust att stanna. Vi röck oss förbi och det tog över en halvtimme att komma fram till väskorna. Vi så de inte och vi tröck oss fram mot receptionen (eller vad det heter). Vi sa att Niiall kom från One Direction oc det förklarade fansen och att våra väskor iunte kom. Hon skickade in oss i ett privat rum och de tog oss till kvarglömda och borttappade v'skor. Vi hittade våra och tog dem. Sen fick vi gå ut i en privatterminaol och kom till en taxi Niall hade bokat innan vi åkte. Sen körde de oss till Nialls hus. Det tog unefär en timme att åka. Vi kom fram till ett hus när Niall sa:
- Stanna här. Vi klev ur och tog våra v'skor. Sen gick vi en stund tills Nisll stannade och sa:
- Hem ljuva hem.
Han gick upp till ett vitt hus med fina f-nster. Niall knackade på och en äldre kvinna öppnade dörren.
- Niall, min älskling!! sa hon och kramae kvinnan.
- Hej mamma! sa han och de kramades en lång stund.
- Bobby! Greg! Niall är här! sa kvinnan. Och! Hej! Vad heter du? sa hon och tog min hand.
- Ehm, Maja, hej! sa jag och skakade den.
- jag är Nialls mamma Maura och det här är Greg, Nialls bror, och Bobby Nialls pappa, sa hon och jag presenterade mig för de.
- Niall du har inte berättat, sa Maura och kollade finurligt på mig och Niall.
- Ehm, okej, hörni, det här är min flickvän, Maja, sa Nial oh drog mig närmre honom. Jag kände mig speciell.

Niall Horan- Our Moment (Svensk)Onde histórias criam vida. Descubra agora