"Jag vill sova"

1.7K 46 2
                                    

Kolla instagram kontot! ourmomentswe heter det!

Majas pov*

Jag satt en stund och kollade igenom netflix. Det var inget som intresserade mig. Jag kollade på min klocka och sucakde. Tre minuter för senade. Om de skulle komma så skulle de gärna få vara i tid. Aja, det var ju bara tre minuter.

Jag ställde mig upp och gick ut till badrummet. Jag tvättade mitt ansikte och fräschade upp det med mina nya ansiktssaker som jag hade fått av tv- teamet. Sen letade jag fram kläder att sätta på mig. Jag förstog inte varför jag fortfarande hade jeansen på mig?!. Jaag drog av mig de och satt på mina jumpabrallor som var aaaldelles för stora.Sen tog jag på mig min coca cola tjocktröja och satt upp håret i en ny knorre.

Jag tog min dator och gick tillbaka till vardagsrumet. Jg satt mig ner och gick in på facebook. Inget roligt hade hänt, jag gick in på youtube och kollade runt på några youtubare. Jag saknade inte mitt konto så mycket... Jag hade slutat göra youtube videos för snart ett och ett halvt åre sedan. Jag saknade dock mina subscribers, men vissa av de var ju mina "fans" just nu. Det kändes konstigt. Jag menar, jag är i stort sätt känd.

Mina tankar avbröts av jättemånga knackningar. Jag ställde mig upp och knackarna fortsatt. Typiskt killarna. Jag öppnade dörren och de fortsatt att knacka.

- HEEEEJ! Maja!! sa Calum och öppnade sina armar. Jag skrattade och skakde på huvudet och fick sedan en kram av Cal. Killarna gick in i hallen och stängde dörren efter sig. Jag gav de alla en kram och sa hej till de. De gick in och gjorde sig som själva.

- Du vet, vi ska sitta uppe heela natten vi ska ha jättekul! sa Ash med sitt flin. Jag log mot honom.

- Jag ska sova! Jag var uppe tidigt imorse, sa jag. De alla kollade på mig som om jag var dum i huvudet.

- Dagens skämt eller? sa de. Jag slog mig ner i fotöljen och drog ihop datorn.

- Så hur har ni haft det? frågade jag och kollade på de.

- Bra, eller ja, vi har släppt album, åkt på tour och allt, sa Mike. Jag nickade.

- Juste, grattis, släppt erat album! Nu har ni två album ute! (Jag vet att de har släppt sitt första, men det är ett år senare nu, så, hehe, vi låtsas), sa jag. Killarna log stort allihopa.

- Det är skitcoolt, helt sjukt, sa Calum och lutade sig tillbaka i soffan.

- Har inte ni någon cola? ropade Ash från köket. Jag ställde mig upp och gick dit in.

- Jo, här, sa jag och tog ut en cola från kylskåpsdörren.

- Jaha, är det där den var! sa Ash. Jag skrattade.

- Ja det var den, sa jag och hörde hur någpn drog igång vårat wii. Jag kollade ut och såg hur Calum stog med wii-kontrollen och börjae trycka på alla möjliga knappar.

- Så nu börjar det, sa Ash och blinkade med ögat och gick in till vardagsrummet. Jag skrattade. Nu skulle de säkert dra igång alla gamla spel, mario, wii sport, olympic alla spel. Jag tog glas och gick in till vardagsrummet. De hade dragit igång just dance 2! HERREGUD, SKULLE DE DANSA!! Hahaha jag dör!.

- Okej, vem sja börja? Vi börjar med två, så bah kör vi, sa Claum. Mike tog en kontroll.

- Vi kör! sa han och vi alla skrattade. De valde låt och det blev tik tok, den lättaste på hela skivan.

Det slutade med att alla av oss låg i soffan och garvade. Vi kunde inte sluta skratta. De hade fått 1000 poäng!

- Ni suger! gravade Ash. De skrattade de med och Mike sängde kontrollen på mig och tog en klunk av drickan.

Niall Horan- Our Moment (Svensk)Where stories live. Discover now