Hiiii! Så jag en sån fin kommentar av en tjej (du vet vem du är<3<3) och det gjorde verkligen min dag! Tack så jättemycket!!!
Hoppas ni kommer gilla det här kapitlet!!<3<3<3
Xx Maja
¤ # ¤ # ¤ # ¤ # ¤ # ¤ # ¤ #
Majas pov
Jag kollade på det vita podiet och la huvudet på sne. Att jag verkligen hade fått ett modelljobb! Helt otroligt. Jag kunde inte fatta att det hände. Mitt jobb på Starbucks hade jag redan avslutat och nu hade jag ett rätt okej jobb som modell. Det var roligt men jag hann inte så mycket eftersom att jag hade skolan. Jag gick ut till min header och fotografen. Det stog några saker uppställda och det var lysen överallt. Just nu gjorde ja en träningscover. Jag hade träningskläder på mig och skulle ut på det vita podiet och "posera". Det var kul men jobbigt. Jag åt inte så mycket på fotodagarna för jag hann inte. Jag kände hur tröttsamt och hur sliten jag blev i skolan. Ja kom och tänka på Niall. Att om tre veckor skulle jag få träffa honom.
Mamma sa att skolan kom först så modelljobbet fick jag ta på fritiden när jag hade lust. Jag ställde mig där och fick lite saker jag skulle hålla i.
- Okej, Maja, kör din snyggaste tränarpose, sa fotografen och jag höjde ett ögonbryn men började posera.
Vi höllll på att fota i vad som kändes som en evighet. Efter shooten åkte jag till fotbollen för jag skulle träna. Vi skulle ha en match i helgen och min tränare hade ringt in till en extra träning. Jag kom dit och sprang in till omklädningsrummet. Vi möttes i Vansta för vi hade ingen utaplan att köra på. Det var bara fyra tjejer som kom. Vi hade lite teori och sen gjorde vi några nya övningar som vi skulle pröva på matchen.
- Och, Ehh, Maja, du ska spela ute, sa min tränare.
- Eh va?! sa jag och la ner bollen.
- Ja, du ska spela ute, för vi har en ny målvakt från 98:orna som ska vara er målvakt. Hon heter Josefin Söderström, sa min tränare och en tjej med en grön målvaktstrlja kom fram till tavlan. Jag blängde på henne och mina ögon blev mindre. Jag var ju målvakt. Jag kunde inte spela uta, eller jo det kunde jag ju men jag var ju bättre målvakt än utespeare. Jag suckade.
Efter träningen satt vi i omklädningsrummet och snackade om helgens match. Det skulle ända bli kul fast jag skulle få spela ute.
- Asså, OMG! One Direction kommer till Sverige om typ tre veckor! sa Josefine. Alexandra, min kompis (som visste att jag var ihop med Niall) kollade på mig. Vi flinade åt vaarandra.
- Asså, Maja, det är fett läskigt att du heter samma sak som Nialls flickvän och du typ ser ut som henne! sa Josefin. Jag började skratta.
- Ehh, jag är Nialls flickvän, sa jag och drog på mig jeansen.
- OMG! DU SKOJJAR! OMG! JAG ÖR TYP DERAS STÖRSTA FAN! KAN JAG FÅ TA EN BILD MED DIG, OMG!! typ skrek hon och drog fram mobilen och tog en bild med mig. Jag han inte reagera innan jag fick en notis på twitter. Jag kollade på josefin och flinade. Herregud. Sen drog jag på mig tröjan och tog min väska och gick. Jag sa hej då till Alexandra och sen gick jag. Jag gick till centrum och klöpte en dricka och en bar att äta på hemvägen. Sen satt jag mig på busshållplatsen och väntade. Jag tog mina hörlurar och satt igång Demons av Imagine Dragons.
"When the days are cold and the cards all fold and the saints we see are all made of gold" började låtan och jag kollade ut genom fönstret. Det var molnigt och skulle typ börja regna när som helst. Jag hörde ett pling från min mobil. ag tog upp mobilen ur fickan och kollade. Det var ett sms från mamma.
YOU ARE READING
Niall Horan- Our Moment (Svensk)
FanfictionDu får det att se magiskt ut, din röst får mig att rysa, din kärlek får mig att koka. Dina ögon får mitt hjärta att bulta. Varje gång du tittar på mig blir jag darrig och knäsvag. Din kärlek är min drog. Maja och Niall har aldrig varit ett vanligt...