eating p-piller (och dubai;))

375 14 1
                                    

Majas pov*
Efter några dagar i LA som hade varit fantastiska så åkte jag och Niall mot dubai. Vi hade mellan landat i Tyskland. Jag var verkligen excited och jag var väldigt tacksam över Nialls present.

Vi hade precis landat i Dubai. Hotellet var helt fantastiskt. Denna vecka skulle bli grym och gå fort.

"Here we are" sa Niall. Jag cheerade och Niall gick upp mot receptionen för att checka in.

"Jag vill åka till stranden!" sa jag när vi gick mot vårat hotellrum.

"Kan vi få lämna våra väskor först?" skrockade Niall och tröck in ett kort vid handtaget. Det klickade och Niall öppnade dörren.

"You've done this before!" smirkade jag. Niall flinade och gjorde peace märket. Sen gick han in.

"Maja!" sa han och jag klev in efter honom. HOLY SHIT. Asså hotellrummet var väl lika stort som mammas och pappas hus. Och det är inte litet.

"Kolla sovrummet!" ropade Niall. Jag släppte min väska och gick in till sovrummet. Det var magiskt. Större än mitt och Nialls sovrum hemma. Niall ställde sig vid sängkanten och ramlade bakåt. Täcket hoppade när han landade. Jag hoppade och slängde mig brevid honom.

"Det här är en dröm, sånt här händer bara när man dör, och kommer till himlen" suckade Niall med ett leende. Jag la mig närmre honom och kollade upp i taket. Det var guldigt nästan överallt i. Där det inte var guldigt var det rött.

"Kan vi gå till stranden och vara där och sen äta middag ikväll på en fancy restaurang?" Jag fortsatt att kolla i taket och kände lukten av svettiga mig och Niall.

"Ja, men först ska jag ducsha!" Sa Niall och ställde sig upp. Jag gick till våra väskor vi hade släppt vid dörren och drog in de i sovrummet. Jag ställde de på sidan jag tänkte sova vid. Vilket var den närmast väggen. Jag tog av mig mitt linne och gick in till badrummet. Niall stog redan i duschen och det lät från vattnet som slog ner mot duschgolvet. Duschdörrarna var glafärgade och inte nedtonade någstans.

Med andra ord, man kunde se allt.

Jag ställde mig vid handfatet och tog fram mitt paket ur necessären och tog en tablett. Jag b,jde mig fram för att få vatten i munnen.

"Äter du fortfarande de där?" Frågade Niall och klev ur duschen. Jag kollade på honom medans jag svalde pillret.

"Nej men nu när vi ör i dubai så vill jag inte ha mens eller pms för den delen." Niall vånde sig om, sket helt i handduken som höngde på väggen.

"Men man tar väl p-piller för att inte blir gravid?"

"Du är bra blond du!" Sa jag och gick ut till sovrummet. Jag tog av mig shortsen och slängde de på söngen. Jag öppnade min väska och tog ut ett par trosor och en bikini överdel. Här skulle de inte vara nå bh:ar. Usch, usch. Jag gick tillbaka till badrummet och höjde styrkan på lampan. Man såg ju nästan inget. Jag skulle nöstan hellre bara ligga på hotellrummet. Det var stort och mysigt.

"Asså duschen är ju skitcool!" Sa jag och klev in. Niall kom in i badrummet. Nu hade han på sig sina orangea nike badshorts/sportshorts/whatever.

"Jag vill ha sån dusch hemma" sa Niall och kollade runt bland alla tvålar som stog på handfatet. Jag nickade och satte på vattnet. Niall gick fram till min necessär och började rota i den.

"Vad gör du baby?" Frågade jag och kollade på honom genom gladörren. Han tog upp p-pillrena pch kollade på baksidan.

Niall mummlade en stund vilket menade att han läste.

"VÄNTA! Fördelar: Det är ett säkert skydd mot graviditet. Mensen minskar och blir mer regelbunden. Man får mindre menssmärtor. Risken att man får PMS minskar. Man kan flytta fram mensen om man till exempel ska resa bort.
Nackdelar: P-piller skyddar inte mot könssjukdomar. Hormonerna kan påverka en så att man exempel får ont i huvudet, får finnar eller känner sig nedstämd. Om man kräks, har diarré eller glömmer att ta en tablett kan man inte vara säker på att man inte blir gravid. Vissa kan uppleva att de får mindre sexlust av p-piller." Niall kollade på mig. Jag tog en duschcreme jag hade haft med packad.

"Ja, vad är det?" Frågade jag och tvålade in kroppen.

"Men då suger de om man för finnar och och mindre sexlust?" Sa Niall och la tillbaka asken.

"Men du läste ju nyss fördelarna. Mensen kan flyttas, man slipper pms, chansen minskar att man blir gravid, risken för cancer minskar." Jag satt på vattnet men Niall kollade fortfarande på mig konstigt.

"Vill du inte bli gravid?" Frågade han. Jag klev ur duschen och gick fram till honom.

"Det är klart, men just nu, så äter jag bara det för att inte få pms eller mens under dubai resan. Vi kan bli gravida efter dubai!" Sa jag och la ena handen på hans axel.

"Det är väldigt sexigt när dina bröst är upptryckta mot min mage" Niall fliande. Jah suckade, tog handdukne, virade den runt om mig och gicj ut till sovrummet. Detta skulle bli en lååång vecka.

Läs 👇 där nere.
🌂🌂🌂🌂🌂

Förlåt om några av er är könsliga mot spnt här men jag måste bara söga att jag inte ör det och kan typ prata om vad som helst. Aja. Men nu har jag räknat och om totalt fyra kapitel kvar tills denna novell är SLUT! Och jag menar helt slut nu. Så om ni vill se mer av mina noveller sp kan ni kolla in fromthe stage, den skriver jag till en av mina kompisar som jag lärt könna genom wattpad, hon heter lizette. Ixh hör har ni beskrivningen.

"Lizette, 18 lever ljuva livet och tar det för vad det kommer.
Niall, 21 har liver organiserat och väl förberett, tar livet på allvar och planerar.
Vad händer när dessa två smaker kombineras?"

Det kommer även komma andra noveller men de fpr ni läsa vidare om i a/n i from the stage ekler sista a/n i denna "bok"
Återigen vill jag tacka för era kommentarer och holy dhit vo har kommit upp till 125k?!?! Hur sjukt ör det liksom?! Ni är grumma och jag kan inte ens skriva nu omg. Jag ökskar er!😍😍😍❤️❤️❤️❤️💘😍😍❤️💘💘💘❤️

- m a j a 💘 💘

Niall Horan- Our Moment (Svensk)Where stories live. Discover now