Majas pov
Jag dukade fram resten på bordet och vi satt oss ner. Killarna kom till bordet och de började hugga in innan jag hannn blinka. Jag tog också frukost och efter några sekunder satt vi alla med mat i mnnen och glufsade i oss det vi lagt på talrikarna.
- Tydligen så skulle det här vädret inte sluta förens ikväll eller nåt, sa Michael som hade gått in på mobilen och kollat på vädret.
- Vädret värkar inte ge med sig förens det har fått ner yttligare några träd till. Väggar har spärrats av, bilar står still på vägarna. Folk varnas att stanna inne under hela dagen tills vi kommer med yttliggare nya nyheter om hur det blir. Om detta fortsätter i en dag till så kommer det räknas som orkan, sa nyhetsankaren på tv:n som hade slagits på. Jag suckade och stängde av tv:N.
- Jaha, sa jag. Då kommer ju ni inte komma hem förens ikväll, jag la armbågarna på bordet. Killarna kollade på varandra.
- Nej, eller jag vet inte hu vi ska ta oss hem om vi inte kan gå ut, sa Calum. Jag kände en kall vindpust dra förbi mig. Jag kollade på mina kläder och insåg att jag satt i pyjamas.
- Eh, jag ska bara sätta på mig en tjocktröja.
- Ok, sa Niall och jag gick upp. Jag öppnade garderoben och kollade runt lite. Jag visste verkligen inte vad jag skullle ta. Eftersom att det var rätt kallt så gick jag till mina varma käder.
Jag bestämde mig efter en stund för ett par tjocka svarta leggins och en blå virkad tröja med guldiga knappar. Jag kollade på den svarta stickade halsduken men bestämde sedan för att inte ha den på mig. Jag tog mina ljusbruna uggs som jag brukade ha inne, och sedan gick jag ner.
Killarna hade rensat det mesta från bordet och jag satt mig ner. Jag tog en klunk med te och lutade mig tillbaka i stolen. Jag kollade på mina bananer och jordgubbar med den smälllta nutellan, sedan tog jag en tugga av det.
Jag kollae på killarna och undrade vad de tänkte på.
- Så om vi ine kommer hem, vad ska vi göra då? frågade Luke efter en stunds tystnad.
- Jag vet inte, det vi brukar göra när vi hänger backstage, sa Ash. Sen rynkade an näsan. Nej, vi brukar bombadera stället, det är nog ingen bra idé. Vi alla skrattade.
- Vi kan ju typ spela kort och sånt, du vet tiden innan teknologin, sa Calum. Vi kollade på varandra och nickade sedan.
- Ja köra olika kortspel och bordspel eller vad det heter, sa Niall.
¤¤¤¤¤
Vi hade precis dukat av och satt oss i vardagsrummet för att spela kort. Vi hade börjat med vänd tia, oc sedan hade vi kört röda handen. Det var alltid lika roligt att se någon få röd hand, hehe. I´m a devil!
Jag kollade på klockan och den var halv tre. Tiden hade gått rätt så fort ändå. Jag gäspade och kände helt plötsligt jätte trött. Jag lutade mig tillbaka i soffan.
- Shit, vad trött jag blev, gäspade jag ännu mer. Jag drog upp min mobil ur fickan oxh gick in på twitter. Det var som vanligt, tusentals notiser och några meddelanden samt följarnotiser. Jag läste några tweets och favoritmarkerade de och vissa retweetade jag. Jag svarade på alla meddelanden jag kunde och sedan kände jag att jag verkligen var alldeles för trött.
- Nej, jag tror jag ska gå och lägga mig, det hä vädret gör mig bara tröttare, sa jag och ställde mig upp. Killarna sa varsitt okej och jag joggade sedan uppför trappen. Jag drog av mig legginsarna ooch den blåa tröjan och satt på mig ett par mjukisshorts och ett vitt linne. Jag la mig under täcket och satt på tv:n. Det var Grey's anatomy på. SAja, skit it. Jag sdomnade nog efter bara tre minuter.
- Nialls pov -
Jag stängde dörren efter killarna och lät ut en suck. Det var kul att ha killarna här. De var ju liksom våra bästa vänner. Som våra yngre bröder, hehe. Jag gick ut till köket och tog ett glas vatten. Jag satt mig vid bordet och drack några klunkar.
Hur kunde jag vara så jävla idiotisk? Att röva, jag visste ju att det skulle bli konsekvenser. Hur skulle jag kunna gömma det från Maja? Hon skulle bli förkrossad, kanske till och med lämna mig? Jag visste ju självklart att om jag inte slutade så skulle det hela sluta dåligt, men det var ju ändå så beroende, jag menar det var samma sak för rökare, om man började så kunde det vara svårt att sluta. Men det här var ju dock värre än att röka. Värre än, ja, jag vet inte. Jag gick ut till hallen och öppnade lådan. Jag tog upp påsen med det i. Det såg så frestande ut, men eftersom att Maja var där uppe så kunde jag inte ta det, jag fick helt enkelt vänta tills jag var själv.
Jag hörde steg i trappan och jag smällde igen lådan med påen där i. Det lät inte för högt, men det hördes. Jag kollade mot trappen och Maja kom ner gåendes med en stickad grå tröja som var oversixed och ett par korta svarta mjukshorts. Jag log mot henne och hon kliade sig i ögonen med log mot mig sedan.
Jag sneglade på lådan och Maja gick fram till mig. Hon drog sina armar runt min midja och jag la mina armar på hennes axlar. Hon lutade sitt huvud på min bröst korg och jag la mitt huvud på hennes.
- Spvit gott? frågade jag. Hon nickade.
- Jag är hungrig, mmlade hon.
- Jag kan laga något åt dig, sa jag. Hon nickade. Vi gick in till köket och hon satt sig på en av stolarna och la händerna runt benen.
- Vad villl du ha? frågade jag.
- Kan du laga din den där pastan? frågade hon. Jag nickade och öppnade skåpluckorna. Jag fixade fram allt och började laga maten.
- Majas pov -
Jag hällde upp en slev med mat och tog en bit på min gaffel och stoppade in den i munnen. Niall kollade på mig konstigt samtidigt som han trummade med fingrarna på bordet.
- Vad är det med dig? frågade han.
- Inget, eller jag vet inte, sa Niall. Jag höjde ett ögonbryn.
- Men om det inte hade varit något så hade du ju inte varit så konstig, mår du bra? frågade jag.
- Nej, eller jag vet inte, kan du ursäkta, mig, jag kommer snart, sa Niall och försvann snabbt ut genom köket. Han drog upp en låda och sedan hörde jag ytterdörren stängas. Jag kollade ut genom fönstret och såg Niall hoppa in i bilen och köra iväg. Vart skulle han då? Hade jag gjort något?
- Jaha, sa jag och ställde mig upp. Jag var inte längre trött så jag kunde inte gå och lägga mig igen. Jag gick runt en stund och kollade i huset. Varför var han så konstig?. Jag småsprang upp för trappan och satt mig på sängen.
- Nialls pov -
Jag kollade bakom och framför mig. Det fanns ingen bil eller person i närheten.Jag tog upp metallplattan och la den i mitt knä. Jag tog sedan påsen och hällde ut innehållet. Det var rätt så okej mycket kvar. Jag höll hårt om platten för jag ville inte att den skulle välta. Jag tog sedan upp en 5-pundssedel och rullade ihop den till en rulle.
Sedan lutade jag mig framåt och...-
-:-:-:-
Hola mina finisar! Hopppas ni har haft en bra dag, jag vet att jag inte har uppdaterat på länge, men, som sagt nu är det sommarlov, har varit det i typ en månad.! Ugghh, vad håller våran lilla Nialler på med?!?!
Kommentera vad du tror!!!<3<33
- Maja<3<3<3
YOU ARE READING
Niall Horan- Our Moment (Svensk)
FanfictionDu får det att se magiskt ut, din röst får mig att rysa, din kärlek får mig att koka. Dina ögon får mitt hjärta att bulta. Varje gång du tittar på mig blir jag darrig och knäsvag. Din kärlek är min drog. Maja och Niall har aldrig varit ett vanligt...