-Nialls pov-
Det är nu eller aldrig. Kom igen Niall, du kan göra det här. Hon kommer älska det. Hon kommer. shit asså, Niall skärp dig.
"Älskling, vi ska gå nu!" jag ropade på Maja och hon kom ner från trappen. vi hade hyrt en lägenhet i Dubai i ungefär en vecka. jag hade gjort det för min överraskning, Maja trodde vi hade gjort det som i present till henne från mig. Imorgon skulle vi åka tillbaka till Kanada för att hälsa på Alfons och Majas familj.
"Vart har jag lagt mina skor?" gapade Maja över hotelltummet. Jag suckade och kollade runt. Jag gick in till sovrummet och kollade i Majas väska, i sängen, under sängen, i bbyrår. Jag gick ut till hallen där Maja stog. Hon såg stressad ut.
"Ta bara dina converse" sa jag och la mina nycklar och mobil i mina byxfickor. Jag stötte till asken och kollade snabbt på Maja. hon kollade upp på mig.
"Jag vet!" hon lös upp. Hon försvann en stund och kom sedan tillbaka med sina skor i handen.
"De låg ju på toan!" sa hon glatt och tog på sig de.
Jag skakade på mitt huvud och skrattade.
"Vem lägger sina skor i badrummet?" Maja flinade.
"Girls logic" hon öppnade sedan dörren och vi möttes av en hotellgäst som nickade åt oss. Maja tog på sina raybans och drog handen över magen. Jag stängde dörren och såg till attt den var låst.
Vi begav oss mot hissen och jag kollade på hotellarbetarna. Fan vad jobbigt de måste ha. De hade liiksom svata jeans, vit skjorta och en vinröd väst över med en hatt som såg varm ut. Och det var liksom 35 grader inomhus. Att gå ut gjorde inget bättre. Där var det ju 38 grader.
Maja tröck på hissknappen och jag ställde mig brevid henne.
"Vart skulle vi nu igen?" frågade Maja.
"Burj Al Arab" sa jag och log mot henne. Hon flinade tillbaks. Idag skulle verkligen bli en dag. Shit, Maja you better prepare.
-
Vi tog en taxi till Burj Al Arab. När vi kom dit så hade det stigit till 40 grader. Jag trodde jag skulle dag. Deras krisgrad är 50. Och tio grader är inte så mycket skillnad. Enligt mig då, hehe.
"Kom hit älskling!" sa jag när Maja stog och kollade ut mot stranden.
"Det är så vackert här!" sa Maja och tog min utsträckta hand. Hon lutade mot mig och ga ifrån sig ett pip/skrik. ANtar att hon var glad att vara här. Jag skrattade åt henne och vi gick mot Burj Al Arab.
Efter mindre än två minuter var vi inne. Det var en lobby. Jag gick mot lobbyn och bad Maja stanna vid hissen. Jag sa till tjejen i lobbyn att jag hade bokat en händelse högst upp på toppen av Burj Al Arab, på tennisbanan.
Hon visade oss till hissen och sa att vi skulle av på våning 60, toppvåningen. Jag och Maja gick in i hissen och hon var helt fascinerad. Jag flinade mot henne.
"Niall, det här är värt varenda krona" sa hon och tog upp sin mobil för att fota. Vi tog några selfies i hisspegeln och efter en evighet så var vi på toppen våningen. Det var en till lobby med utgång på utsidan till Burj Al Arab, till tennisbanorna och poolen. (läs a/n)
"Vi ska ut hit" sa jag när jag gett mannen i receptionen vårt pass som gav oss tillgång till denna våning. Jag tog Maja runt midjan och gick ut med henne. Där blev vi välkommnade med ett glas champangé. Majas favorit. Hon fick stora ögon och tog emot glaset tackande. Jag tog Majas fria hand och gick till verandan brevid poolen. Det satt kvinnor och män där som fikade och pratade. obviously rika med tanke på att et pass upp hit kostade tiotusen.
YOU ARE READING
Niall Horan- Our Moment (Svensk)
FanfictionDu får det att se magiskt ut, din röst får mig att rysa, din kärlek får mig att koka. Dina ögon får mitt hjärta att bulta. Varje gång du tittar på mig blir jag darrig och knäsvag. Din kärlek är min drog. Maja och Niall har aldrig varit ett vanligt...