Heeej!!! Tack för att ni voteade, även fast det bara var sju, så är det bättre!!Hoppas ni kommer gilla det här kapitlet! Aja! Vi kör!
- Maja<33333
¤ # ¤ # ¤ # ¤ # ¤ # ¤ # ¤ # ¤ # ¤ #
Majas pov
Jag stog i fikarummet och letade efter en kopp jag kunde dricka ur. Efter min och Nikes hektiska dag så hade jag äntligen fått ett jobb. Nike fick på Gina och jag fick på Starbucks. Inte så bra betalt men det funkade fr mig. Jag stog med ryggen till och jag hörde Minnah och Emilia prata om något de sett i skvallertidningen.
- Maja, lyssna! sa Minnah och jag satt mig brevid de.
- Läs! Sa Emilia och räckte mig en tidning.
"Heta Kvällen Med Niall!!" Jag rynkade min panna och läste igen. Det stog samma sak. Jag kollade på bilderna nedaför och jag såg Niall gå nerför en trappa med en tjej och tre vakter. Tre män från hans managment. Tjejen kollade på Niall storögt och han gick ner för trappen framför henne med en min som såg nervös, stressad och ihjälkörd ut. Det såg ut som om han typ hade arbetat en hel ag och blivit stressad och ner ös samtidigt. Jag förstog ingenting. Jag läste några rader med slängde sedan ner tidningen på bordet.
"Det ryktas om att Miall ska ha splittrats efter att Maja (Nialls flickvän, 17) åkte hem till Sverige efter ett besök i London. Har Niall redan gått vidare och träffat den unga modellen Zara Liers? Hur tar fansen det här med ett byte snabbare än vinden? LÄS MER sidan, 18, 19."
Jag tog några djupa andetag och jag kollade på twitter. Jag sökte på ZaraLiers. Det kom upp flers träffar men en med den blåa bocken bakom. Jag kollade igenom hennes twitter. Hon var en modell, 20 år som hade brunt hår och gröna ögon. Hon hade ju självklart en perfekt kropp. Jag kollade igenom hennes senaste bilder och det var en bild på henne med samma kläder som hon hade på ilden med Niall. Det var två tjejer till på bilden.
"Hanging with the best of them all! @caradelaevingne @BarbaraPalvin<3<3" Jag kollade på tjejerna brevid henne. Det var en tjej som jag sett förut. Hon med de gigantiska ögonbrynen och det blonda håret. Och sen en tjej med brunt hår och blåa ögon. Hon var rätt söt. Alla av de var söt. Men en sak störde mig. De hade lite för slampiga klänningar, och just att ZARA ryktades vara med MIN pojkvän. Jag gick på toa och satt mig ner. Sen tog jag upp mobilen igen, screenshootade bilden och skickade till Niall.
"Är det sant det som "ryktas"? Undrar ju bara om du går bakom ryggen på mig eller om tidningarna ljuger som vanligt?" Skrev jag. Jag väntade några minuter tills jag insåg att han var upptagen eller något.
¤ # ¤ #
Jag låg på sängen och kollade igenom de sista bilderna från London resan. Det var bilden på mig, Raquelle, Niall och Harry. Vi höll om varandra och såg almnt lyckliga ut. Jag tänkte på det som sto i tidningen. Var det sant? Niall hade inte svarat än. Precis när jag tänkte smsa honom arför han inte svarade så kom bilden på Niall upp. Det ringde till och jag tröck på svara-
- Hallå? sa jag och låtsades inte veta vem det var.
- Hej, ehm, det är jag, sa Niall.
- No shit, sa jag och jag hörde han skratta lite.
- Ehm, vad menade du med smset? frågade han.
- Ja, vad tror du? frågade jag. Det finns ju bara en anledning.
- Jomen, asså, jag har inte varit med någon annan. Jag och Zara är bara vänner och vi träffades på en fashion show som killarna var bjudna på, efter den så gick vi på fest, men inget hände, sa Niall.
- Är du säker? frågade jag. För hon tycktes vara överlycklig att vara med dig, sa kag och la mig på rygg.
- Ja, det var hon väl, eller nåt, muttrade Niall. Hans tonfall lät lite hackigt.
- Niall, ljug inte, vad har ni gjort? Alla skriver ju att "Miall" är över och att "Ziall" is the shit! Och det stog ju att Zara hade tydligen med flit stulit dig ifrån mig ch bla bla bla, sa jag, jag kunde höra Niall snörvla.
- Jamen, det är ju INTE SANT! sa han. Varför tror du mig inte?! Du fattar väl att jag inte skulle vilja vara med en tunn jävla modell som svälter sig själv!! Det fattar du väl?! Sa Niall och "höjde rösten! åt mig. Jag suckade.
- Jamen vad ska jag tro. Du springer runt här i vilket jävla land du nu är i och jag vet de faan vad du håller på med! Vad tror jag ska tro?!?! Skrek jag nästan.
- Ja, du kan ju kanske tro på din pojkvän istället för en jävla massa tidningar som skriver en massa jävla bullshit!! Skrek Niall och jag skakad på mitt huvud.
- EN SAK SKA DU HAR RIKTIGT JÄVLA KLART FÖR DIG! OM DU ENS FÅR FÖR DIG ATTT GÅ BAKOM RYGGEN PÅ MIG SÅ KAN DU GLÖMMA ATTT HA MIG SOM NÅGON JÄVLA FLICKVÄN!! skrek jag och jag kände tårarna rinna fram. Eller du kanske behöver lite reserver när det blir lite tomt utan mig? sa jag ch slängde på luren. Jag grät in i kudden och jag ville inte tro på något. Min hjärna sa att jag borde göra slut, men mitt hjärta sa att tidningarna ljög och att Niall aldrig slkulle göra s. Jag visste inte vad jag sl<ulle tro. Jag låg en stund och grät tills jag bara kunde ligga där och andas. Det var tyst och lugnt. Huset var tomt. Mamma och pappa var på fest och Oliver var hos sin tjej och Alfons skulle åka till Idre med sina polare. Nu skulle jag behöva Skopra här. Hon kunde ha legat hos mig och tröstat mig medans jag klappade hennes päls. Men Himla skulle duga lika bra. Jag gick ut till soffan där Himla låg. Hon kollade på mig och började vifta på svansen.
- Hej bebis! sa jag och satt mig brevid henne. Jag tände några lampor och slog på TV;n. En Lördagskväll så visade de självklart en massa fiölmer. På fyran visade de The Grant. På sexan var det Family Friends och på TLC var det något Amish program. Jag suckade men bestämde mig för The Grant. Sen gick ajg ut till köket och gjorde lite poopcron. Jag kände för att ha en tjockiskväll så jag tog fram Ben&Jerry också. Jag tog också fram dricka och ett godisben till Himla så hon inte skulle bli suktad. (YOLO). Jag gck ut till Himla igen och satt mig ner. Sen tog jag lite glass och reklamen tog slut.
¤#¤#¤#¤#¤#¤#¤#¤#¤#¤#¤#¤#¤#¤#¤
OMG! Drama!!!! Vem är den här Zara?!?!?! Är Niall otrogen eller är hon bara en kompis?!? Dun, dun duuuun!
KORT KAPITEL! Jag vet! Aja, hoppas det inte blev för dåligt. Ehm, jag inga direkt nyheter. Men nu vill jag ha fem votes!!<3<3
Fråga: Har ni några djur i så vall vilka? Jag hade tre kaniner men alla har dött...:´(.
- Maja<3 <3 <3 <3 <3
YOU ARE READING
Niall Horan- Our Moment (Svensk)
FanfictionDu får det att se magiskt ut, din röst får mig att rysa, din kärlek får mig att koka. Dina ögon får mitt hjärta att bulta. Varje gång du tittar på mig blir jag darrig och knäsvag. Din kärlek är min drog. Maja och Niall har aldrig varit ett vanligt...