Följ mig på insta: majadarbom (bytt namn)
Följ mig på twitter: @Darbom
Följ den offeciella sidan på insta för denna novell: ourmomentswe
:¤:¤:¤:¤:¤:¤:¤:¤:
Majas pov
Nu hade jag bott i två veckor hos killarna. De hade nog tyckt det varit roligt för de verkade inte hata mig.
Idag skulle vi har grillfest. JC hade bjudit sina kompisar och hans kompisar hade tagit med sig kompisar. Så det skulle nog bli rätt roligt. Dock skulle inte Trevor vara med, men han sa att han skulle försöka komma förbi senare idag.
- När hans kompisar har dragit hem tänkte vi ta typ ettt kvällsdop, sa Lia och drog plattången genom en sista slinga. Jag drog på lite mer färg på mitt ögonbryn sen nickade jag.
- De kommer om tio minuter, sa Kian som hade sträckt in huvudet genom dörren. Vi sa okej.
- Var är JC? frågade Lia.
- Han hålller på dra igång grillen, sa Kian och kollade på mig.
- Okej, vi kommer snart, sa Lia och Kian atängde dörren. Ska jag ha den här eller den här? sa Lia och höll upp två toppar.
- Den, sa jag och pekade på den mintgröna toppen. Lia nickade och tog av sig tröjan. Jag kollade i spegeln för att se hur jag såg ut. Jag hade en svart topp med ett guldhalsband. Mina shorts var ljusblåa och jag hade mina vita låga converse.
- Är du klar? frågade jag.
- Japp! Du?
- Ja, sa jag och vi gick mot dörren.
När vi kom ner så gick vi in till köket. Där stog Ricky, Sam, Connor och tre av JCs kompisar.
- Var är alla andra? frågade Lia.
- De är där ute, sa Ricky. Lia gick ut och JCs kompisar följde efter. Jag gick till kylskåpet och snodde åt mig en cider.
- Snygg du ska va då, sa Sam. Jag vände mig om.
- Du med! blinkade jag med ena ögat. Han rodnade lite.
- Vilka är JCs kompisar? frågade jag och ställde mig brevid Connor.
- Det är JCs bästavän och hans tjej och hennes syrra, sa Connor.
- Hmm, är det något med tjejerna? frågade jag. De verkade dryga.
- Ja, de är lite av överklassorrar, viskade Connor.
- Hmm, sa jag och tog en klunk.
- Ska vi gå ut? frågade jag. Connor nickade.
- Kommer ni? sa jag till Ricky och Sam. De nickade och följde efter oss. Även fast det var sommar så hade det börjat bli liksom mörkt. Solen hade gått ner men det var fortfarande ljust. Det hade blivit lite kallare. Klockan var drygt nio.
Ja,
Vi skulle äta mat vid nio.
JC hade lagt på grejer på grillen och han satt vid grillen med Lia i sina armar. Tjejerna satt brevid killen som hette Thomas. Det skulle tydligen inte komma fler människor.
- Ska du ha hjälp med maten JC? frågade Thomas.
- Nej, det är lugnt, eller jo, kan du skicka grillspaden? sa JC. Thomas sträckte sig efter grillspaden och gav den till JC.
- Tack, sa han och flyttade på några köttbitar.
- Maja, Li och Emme, kan ni hjälpa mig i köket? sa Lia och kollade lite finnurligt.
ESTÁS LEYENDO
Niall Horan- Our Moment (Svensk)
FanficDu får det att se magiskt ut, din röst får mig att rysa, din kärlek får mig att koka. Dina ögon får mitt hjärta att bulta. Varje gång du tittar på mig blir jag darrig och knäsvag. Din kärlek är min drog. Maja och Niall har aldrig varit ett vanligt...