This Moment (2)- Kapitel 1

1.3K 56 17
                                    

Majas pov*

:¤:¤:¤:¤:¤:¤:¤:¤:¤:

- Maja skynda dig! skrek Niall. Jag kollade mot honom och snabbt drog jag av mig resten av mina kläder. Jag kutade ner  vattnet och vi skrek av skratt. Vi var i Florida och klockan var väl drygt halv fyra på morgonen. Vi skulle bada nakna på Miami Beach. Vi var fria, unga och vi gjorde vad vi ville. När jag kommit ner i vattnet vid Niall så kunde vi bara skratta.

- Var kom den här ideén ifrån? skrattade jag. Niall hölll om mig och skrattade med mig.

 Jadu, sa han. Jag kollade upp mot stranden och vi såg ett gammalt par.

- Helvete, Niall! sa jag. Han skrattade åt mig, sen gick han mot ytan.

- Niall, Niall! fräste jag.

- Yolo! fräste han tillbaka och flinade mot mig. Jag kollade mot de gamla paret som hade sett mig och Niall. De fortsatt att gå. Jag kollade på Niall igen som sprang upp på stranden. Ja, helt näck. Jag kollade på paret som stannade upp och stirrade på Niall som sprang runt på stranden med mördarsnigeln dinglandes melllan benen. Jag skrattade åt min egna tanke och kollade på Niall igen och han flinade mot mig.

- Kom upp nu! skrek han, paret kollade på mig.

-  Aldrig! sa jag. Niall skrattade.

- Jo! Kom nu! Innan det blir för ljust. Paret började prata med varandra och de vände sig om och skyndade sig därifrån. Jag skrattade och dök ner under vattnet.

Jag kom upp över ytan och Niall stog kvar vid våran filt och väska. Han tog upp sin vattenflaska oh tog några klunkar. Jag gjorde som nästan alla tjejer gjorde, kollade in han kropp. Medans vi inte var tillsammans så hade han varit på gymmet ofta, det märktes, hans muskler var större och magrutorna, ryggmusklerna och mer var mer tonade. Sist ag hade sett han innan vi blivit sams så var han den lilla ynkliga Niall med de jättesmala benen. Eller inte ynkliga, men han var liksom liten, och han var asså i stort sätt liten. Nu var han större än Liam nästan. Liam började få konkurrenter, hehe.

- Vad kollar du på? frågade han och gick tillbaka ner i vattnet. Jag rodnade lite och kollade ner i vattnet.

- Du behöver inte rodna, skrockade han.

- Du har annat att rodna för än att du kollar på din pojkvän, sa Niall och gick fram till mig.

- Som vad? sa jag och la mina armar runt hans midja.

- SOm att din nakna kropp är ihoptryckt med min, sa han och hade sitt huvud på mitt. Jag skrattade jättehögt för att jag var så omogen när det kom till såna här saker.

- Apropå det, sa jag och kollade ner på min mage. Niall kollade på mig lite rädd när jag kollade på min mae.

- Vi har ett problem, Niall, sa jag och la min hand på min mage. Han kollade på mig med en orförklarlig min.

 - Vad? sa han och jag hörde att han var räd nu. Jag drog handen över min mage.

- Jag.. eh, jag måste träna, sa jag och började skratta. Niall flinade lite osäkert. Jag garvade på.

- Vad trodde du? frågade jag.

- Det kunde ha varit vad som helst, sa han. Jag flinade. Något sånt ska vi inte ha på länge, la jag till och hukade mig så vattnet nuddade mina axlar. Vi stog i vattnet och typ gjorde olika saker under en stund.

- Vet du hur mycket klockan är? frågade jag. Niall kollade på sin klocka och sen på mig.

- tjugo över fyra, sa han. Jag nickade. Jag kunde urskilja några gestalter röra sig längre bort på stranden.  Jag kunde urskilja att det inte var ett gammalt par den här gången. När jag tänkte efter, vilket gammalt par var ute halv fyra på morgonen? Min mormor brukade vara ute som tidigast typ halv sju. Aja, gestalterna kom närmre och jag kunde se att det var människor. Det var tre tjejer och sju killar. Jag kunde inte urskilja hur deras ansikten såg ut, men killarna var rätt så stora, eller asså, de såg väl ut som Niall kroppsmässigt. Den var en kille som såg ut att vara typ tretton- fjorton- femton? Och så såg jag-

Niall Horan- Our Moment (Svensk)Nơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ