Middag Och Fotboll

3.3K 38 10
                                    

klockan är fem över tolv på natten nu, så jag ursäktar för stavfel och sånt. Mina fingrar är trötta!

# # # # # # # # # #

Niall´s pov

OKej, vilken tröja ska jag ha? Från toms eller från KOrs. Jag kan verkligen inte bestämma mig. Jag kanske ska ta KOrs för den passar bäst till svarta jeans. Jag ska äta middag med Majas familj. Eller utan Majas pappa då men aja. Jag måste se bra ut och inte fö prydlig. För då blir det för mycket. Undra hur Maja kommer se ut. Jag kan inte sluta tänka på henne. Hon är så vacker. Med hennes bruna ögon och hennes långa bruna hår. Det var så fint. Det passade på något sätt. Majas mamma var rolig, hon var trevlig och snäll. Egentligen bordejag ha betalat, men hon övertalade mig. Jag är en sån som lätt bli övertalad. Hehe, en av mina dåliga ovanor. Jag gillade Oliver, han var blond, haha. Nej men, det är skönt med en till fotbollsnörd. Maja spelar ju fotboll men ändå så är det skönt att man har något gemensamt med hennes familj. Alfons var också lite skön. Fast han var typ aa. Inget emt han. Han och jag skulle kunna bli ba kompisar.  Men Maja var klart bäst. Det bästa med henne ar hennes leende, det är då perfekt med de vit blekta tänderna och de ljusröda rosa läpparna. Hela hon var så vaker. Hon var perfekt på alla sätt. Hennes kropp var som en modells kropp. Inte mager utan smal men vältränad. Den bästa kroppsdelen förutom hennes ansikte var nog hennes röv. Kåtbock jag ee, men asså, hon har gjort någonting för den är perfekt, (jag garvar ihjöl mig här bakom skärmen). Hon måste ha gjort många squats. Faan vilken kåtbock jag ee. Nej nu får jag komma tillbaka till jorden. Jag gick in till badrummet och drog lite vax genom håret.Perfekt. Om tjugo minuter skulle de komma och hämta upp mig. Vi skulle åka till Gina´s Precious Food. Det var den lyxigaste resturngen i hela England. Den var femstjärnig. Svindrt men det var det värt. Ett lass med mat som smakade jättegott. Och efterättenska vi inte ens prata om. Den var at döda för. Jag hrdehur det knackade på min dörr och jag öppnade. Där stog världens vackraste kvinna på den här jorden.

- Hej, sa hon. Jag svarade inte. Vad är det? frågade hn.

- Du är så vackar,Maja, a jag och tappade nästan hakan.

- Du med, sa hon och log. Jag kramade om henne och pussade henne. Hon hade en märkblå klnning med svarta converse till. Håret var lockat och hon hade som ett hårsmycke i  det. Klänningen var urringad i bak så man kunde se nästan hela hennes rygg. Det var attraktivt. Vi gick ut till taxin och hoppade in fort så ingen skulle hinna se oss.

- Stlig du är då, sa Maria och log.

- Tack, sa jag. Jag visste inte vad jag skulle säga. Maria hade också en klänning. Hon hade håret uppsat i en knorre. Den var flätad och fin. Oliver had shinos och en tom tröja. Alfons hade jeans och en adidas tjocktröja. De båda hade vax i håret. Ví kom till resturangen och när vi satt oss ner så beställde vi.

- Ursäkta, skulle jag kunna få ta en bild med dig? ffrågade en tjej som såg ut att vara runt jorton.

- Ja, visst, sa jag och tog en bild med henne. Hon tog fram en penna och jag skrev min autograf på en servett som hon fick.

- Tack, sa hon och kramade om mig. Jag kramade tillbaka. Det kom några fans till. Det var inte bombat för det här resturangen var det mest vuxna par och pensionärer somm kom till. Vi fick vår mat och åt.

- Niall,d u spelade ju i ett band, hur går det? frågade Maria.

- Ehm, det går bra. Vi håller på att spela in vårt tredje album Midnight Memories, sa jag och Maja tog tag i min hand.

- Jaha, hur går det då? frågade Maria, och tog en tuggsa.

- Det går bra, vi håller på med några låtar och så, sa jag och tog en tugga.

- Okej, är det någon specifik du gillar? frågade hon.

- Ehm, ja, jag gilllar medt Story of my life, men Diana också, för den har jag skrivit, sa jag.

- Men, gud, den måste ju jag lyssna på, sa Maria och slog ihop sina händer.

- MAMMA, sa Maja och kollade ner i maten.

- Det får du gärna göra, alltså när den är klar, sa jagl och log.

 - Men har du  ågra bandmates eller är du solo?frågade Maria.

- Ja, vi är fem som sjunger. Jag brukar ibland spela gitarr, sa  jag.

- Har ni konserter?

- Ja, vi brukar åka på tourer. Vi ska snart åka på våran andra world tour, sa jag och satt ihop mina bestick för jag hade ätot klart.

- Jaha, hur är det på konserterna? är det fullt? frågde Maria.

- Ja, det brukar ta runt tjugo minuter sen är alla biojetter slutsålda, sa jag och kollade ner påp min dricka.

- Spelar du fotboll? frågade Oliver.

- Ja, eller asså inte i ett lag men jag brukar spela med kompiisar och gå på matcher och sånt, sa jag,

- Cooolt, vilket lag ligger du på? frågade Oliver.

- Men Irland självklart! Kärlek till topppen! sa jag.

- Men du vet väl att Sverige vann över er sa Oliver lite malligt.

- Ja det var ju det som var problemet, sa jag.

- Ehm, mamma kan du ursäkta mig? sa Maja och gick iväg.

- Vad skulle hon göra? undrade vi.

Niall Horan- Our Moment (Svensk)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora