Majas pov*
Jag vaknade av ett pipande. Jag suckade och vände mig om. Pipandet fortsatt och jag vände mig om. När jag öppnade ögonen så var det väckarklockan. Självklart, hur kunde jag vara så dum i huvudet? Jag satt mig upp och sträckte på mig. Jag ställde mig upp och gick mot badrummet. Jag snodde åt mig en handduk och sen drog jag av mig kläderna och ställde mig i duschen. Det fick bli en snabb dusch för jag hade inte så mycket tid på mig idag.
Nör jag klev ur duschen så gick jag till byrån och drog ut några kläder. Jag hade egentligen inte tid att välja outfit men jag blev tvungen.
- Niall, Niall! sa jag och puttade lite lätt på Niall. Han stönade och drog armen runt min nacke.
- Jag har inte tid, men jag behöver din hjälp, sa jag och jag drog mig ur hans grepp.
- Vad? sa han och la huvudet i kudden.
- VIlka kläder ska jag ha? Det här? sa jag och visade han ett par vita jeans med en beige- prickig tröja med min svarta kavaj.
- Eller det här? sa jag och tog upp mina blåa highwasted jeans med en grå skjorta och en svart jacka/kavaj. Niall kollade några gånger på kläderna och sen pekade han på alternativ två. Jag kollade på det och sen nickade jag.
- Tack! sa jag och drog på mig jeansen. Jag gick ut till köket och slängde fram den mat jag kunde hitta. Jag slängde och skramlade med alla saker. Jag drog ner en burk men kaffe och pulvret ramlade över mig tröja.
- Ahh! sa jag frustrerat och försöknte få bort det, men det försvann inte. Jag tog vattnet och precis när vattnet landade på tröjan så kom jag på att det skulle ju bara smetas ut.
- Gå och but tröja så fixar jag det där, sa Niall och jag småsprang ut till sovrummet. Jag öppnade byrån igen och drog ut den första tröjan jag såg. Det var en beige- brun skjorta. Jag slängde av mig tröjan och slängde på den andra. Sen småsprang jag ut till vardagsrummet och packade allt i min väska.
- Nycklar, mobil, lurar, smink, glasögon, boken, paprena, pennor, breven och plånboken. Jag kom inte på något mer att ha. Jag kollade på min resväska och den andra. Skulle kläderna räcka? Klnningarna skulle inte gå sönder.
Jag gick in till köket och Niall gav mig frukosten han hade lagat.
- Tack, sa jag och gav honom en snabb puss på munnen. Jag satt mig ner vid bordet och åt snabbt upp det. Niall stog och kollade på mig medans jag åt.
- Hur skull ni göra? frågade han och tog en klunk av sitt te.
- Jag skulle åka till killarna och sova där sen skulle de skjutsa mig till flygplatsen, sa jag och la ner sakerna i diskmaskinen.
- Okej, när skulle du komma hem? frågade Niall och följde efter mig ut till hallen. Jag drog på mig kavajen och glasögonen satt jag på huvudet.
- Jag tror den 30:nde, sa jag. Jag satt på mig mina skor och sen kollade jag på Niall.
- Jag kommer sakna dig, sa jag och kramade honom.
- Jag kommer sakna dig ocså, men vi får skypa och facetima och smsa, sa han och log. Jag gjorde puppy eyes minen.
- Men jag kommer fortfarande sakna dig. Han log och lyfte upp mig, sen kysste han mig.
- Men du kommer ju ha roligt, i New York, du ska liksom göra en photoshoot med Kylie Jenner! sa han.
- Och Kendall, sa jag och lyfte på ett ögonbryn. Niall gjorde detsamma.
- Du kan hälsa Harry! skrattade jag han.
DU LIEST GERADE
Niall Horan- Our Moment (Svensk)
FanfictionDu får det att se magiskt ut, din röst får mig att rysa, din kärlek får mig att koka. Dina ögon får mitt hjärta att bulta. Varje gång du tittar på mig blir jag darrig och knäsvag. Din kärlek är min drog. Maja och Niall har aldrig varit ett vanligt...