HEEEEEJ! Så det var en tjej som bad mig göra en Niall eller en Luke novell, och om du läser det här, så självklart, men skicka ett meddelande med mer specifika saker<3<3
Aja, här har ni ert kapitel! Ehm, nu så kommer det hända en liten hgemsk sak men YOLO!
¤ ¤¤ ¤ ¤¤ ¤ ¤¤ ¤ ¤¤ ¤ ¤¤ ¤ ¤¤ ¤ ¤¤ ¤
Majas pov
Idag skulle vi åka hem. Jag hade haft det jättebraiga veckor här på Irland och jag ville inte hem. Jag insåg nu att det var en månad kvar tills vi skulle åka hem till Sverige igen. Jag skulle inte kunna vara med Niall så länge jag inte stannade i England men mamma skulle aldrig säga ja till det. Jag skulle komma hem till Nike och mina kompisar igen, men jag skulle skiljas från Niall, vilket jag inte ville. Jag hoppades inte på att vi skulle liksom glida ifrån varandra och att det skulle ta slut. Jag ville bara vara med Niall hela tiden. Jag ville inte lämna honom eller något. Jag hade precis vaknat av att det smällde till. Det var en regnig morgon och idag vid ett skulle vi till flygplatsen. Igår hade vi varit med Maura och Bobby, och Greg, Denise och Theo. Vi hade ätit middag och det hade varit jättemysigt, tills vi skulle pka hem. Jag vände mig mot Niall och han låg på andra sidan. Jag vände mig mopt nattduksbordet och kollade på klockan. alv nio. Det var fortfarande tidigt. Men det var ett riktigt jävla oväder. Jag hörde ett till ljud som smällde så högt att jag hoppade till. Niall vaknade av ljudet.
- Hej, sa han med sin raspiga morgonröst.
- Hej! sa jag och ställde mig upp. Jag sträckte på mi och gick ut till köket. Sen gjorde jag i ordning lite frukost till oss. Jag gjorde lite onyttig genom att lyxa till det med pannkaka och glass, hehe mums. Niall kom ut och log när han såg pannkakorna. Han ställde de på bordet och dukade fram två tallrikar. Sen satt han sig med en kopp te i handen och jag satt mig mittemot honom.
- Sista dagen i Irland, sa han och jag sukade och tog lite glass på.
- Mmm, sa jag. Jag vill inte hem, det känns som att allt gått så fort, jag menar det var liksom en måand typ sen jag gick vilse och bankade på er dörr, sa jag och tog en stor tugga med pannkaka.
- Mmm, men nu är det inte långt kvar tills ni ska hem sen, sa Niall och kollade ner i bordet.
- Men det är okej, jag kan flyga något lov eller någon helg, sa jag och jag kunde höra honom snyfta. Jag gick över till honom och kramade om honom länge.
- Det är okej, Niall, sa jag och han kollade på mig.
- Nej, det är det inte, sa han och kollade på mig.
- Vadårå? frågade jag med ett litet nervöst leende.
- För vi ska på tour, sa Niall och jag stannade upp. Sen kände jag hur det sved till i näsan och jag kände hur vattniga mina ögon blev vattniga.
- Hur länge? och var? frågade jag.
- World Tour, sa han, tio månader, la han till. Jag satt mig på stolen. Jag kollade överallt förutom på Niall.
- Men vi kommer till Sverige efter 8 månader, sa Niall och jag hur han bröt ihop. Jag visste inte vad jag skulle göra. Jag ställde mig upp och Niall ställde sig upp. Vi kramade om varandra länge, länge. Vi grät ihop. Efter en stund så kollade vi på varandra. Niall kollade ner. Jag kollade på Niall med en sänkt blick.
- Men vi kommer ju vara med varandra i ungefär en månad till, sa jag och fösökte låta lite positiv, men det var hopplöst.
- En månad, sa Niall och kollade på mig.
- Ja, det är bättre än ingenting, sa jag och tog mina händer på hans kinder. Sen kysste jag honom. Han höll om min midja och ja tog mina händer upp mt hans hår. Jag höll om mina händer runt hans nacke och hans runt min midja.
- Jag älskar dig, sa han.
- Jag älskar dig mer, sa jag. Han log
- Jag älskar dig mest! sa han och jag kramade om honom
****
- Flyg 227 mot London avgår om tio minuter, sa en röst i högtalarna och vi ställde oss upp. Jag tog upp min biljett och gick med Niall mot terminalen. Inga fans här idag. De visste tydligen inte var vi var... hmm.
- Fröken? sa en man med kostym.
- Oj, förlå, sa jag och sträckte lver min biljett och mitt pass. Han kollade några gånger på det och sen fick jag tillbaka passet. Jag gick in och vände mig om. Niall kollade på mig och gjorde tummen upp. Vi gick in och letade efter våra platser. Niall hade envisat om att ha första klass. Och tillslut lät jag mig övertalas. Vi hade de bästa platserna och jag satt mig mot fönstret och efter en stund så tog jag upp mina lurar och satt ppå några låtar. Jag hade lärt mig att lyssna på ett band som Niall hade sagt att jag skulle lyssna på. Först tykte jag att de sög, men sen när jag började lyssna på texten så kände jag igen mig och de gjorde låtarna bra. Jag blundade och efter en stund somnade jag.
- - -
- Maja, Maja, vi är framme sa Niall och knuffade lite lätt på min arm. Jag kollade upp och skullle precis klia img i ögonen men jag kom på att jag hade smink. Vi klev ur och hämtade våra väskor i väskrullsaken. Vi åkte till Hotelllet. Det var nästan inga fans, Niall hade kanske inte tweetat, hehe. Vi gick upp mot hottelrummet och jag kollade på Alfons rum. Jag knackade och efter en stund öppnade Alfons dörren.
- Maja, Niall, sa Alfons chockad. Sen kramade jag om honom och han kramade tillbaks. Sen kom Oliver och vi sa hej och bla, bla, bla.
- Vaar är mamma? frågade jag och satt mig på sängen.
- Hon träffade någon tjej häromdagen som hon skulle äta lunch med typ. Sen skulle väl de göra något mer tråkigt, sa Oliver.
- Ok, sa jag och kollade runt. Det såg så okänt ut även fast det var mitt "hem" än så länge. Jag kollade på Niall som satt med mobilen. Jag lutade mig omt honom.
- När måste du till studion? frågade jag.
- Om tjugo minuter, sa han och kollade upp mot mig. Jag suckade.
- Jag vill ju inte att du ska åka! sa jag och kramade om hans arm.
- Get a room, sa Oliver och jag lipade åt honom. Han skrattade åt mig och gick in till badrummet. Jag suckade och drog med mig Niall till mitt hotellrum. Vi gick in och pratade en stund tills jag drog upp min iPad.
- Vi gör en video! sa jag och ställde min iPad mot fönstret. Jag öppnade min video app och väljde rätt filter. Sen satt jag igång.
- Heeej! Okej, som ni vet är det här Niall, alla vet nog vem han är, sa jag och gjorde en fyrkant med mina händer runt hans ansikte. Vi började skratta.
- Och som ni vet, så har ju jag varje Måndag att jag ska disskutera en sak som trendar på internet typ. Och, ehh, sa jag och tog up min mobil. Jag kollade runt på insta och facebook och såg nomeneringen-videon som alla gjorde.
- Okej, så det som trendar runt nu på ala appar och tyo internet är den här nominferingen, så jag, eller, vi tänkte prata om den. Okej, ehm, Niall vad, eh vad är nomeneringen, började jag och våran video fick över en miljon träffar!!! ANtagligen för att Niall var med i den. YOLO.
YOU ARE READING
Niall Horan- Our Moment (Svensk)
FanfictionDu får det att se magiskt ut, din röst får mig att rysa, din kärlek får mig att koka. Dina ögon får mitt hjärta att bulta. Varje gång du tittar på mig blir jag darrig och knäsvag. Din kärlek är min drog. Maja och Niall har aldrig varit ett vanligt...