Nialls pov.
Jag vaknade av världens bäsra idé!! Maja kunde ju följa med till Mullingar så kunde ju jag presentera henne för mina föreldrar! Jag tog upp mobilen och ringde Maja.
- Hej! Hur mår du? frågade jag.
- Bättre, jag spyr inte i alla fall, skrattade Maja.
- Asså, jag ska till Mulingar och träffa mina föreldrar och jag ska vara borta i tre veckor, sa jag.
- Jaha, då kommer ju jag inte ha något att göra, suckade Maja.
- Jamen, du kan väl följa med?! Så kan du träffa mina föreldrar.
- Mamma kommer aldrig att säga ja, sa hon.
- Jamen, hon kanske vill typ dricka Irländsk öl? försökte jag.
- Mamma drickerinte, men jag kan ju alltid försöka, sa Maja.
- För ni kan få bo hos oss, sa jag och försökte.
- Jamen asså, om det går så kan jag ju alltid flirta lite med mamma.
- Ja vad bra! Aja, men det var bara det jag ville säåga!
- Okej, puss hej då! sa Maja.
- Älskar dig, sa jag och la på.
Majas pov.
Okej, övertala mamma att åk till Irland. Hmm...
- Eh, mamma? frågade jag och la ner min laptop.
- Mmm? sa mamma och la ner tvätten i en väska.
- Ehm, du har ju alltid velat åka till Irland, sa jag och
- Ja, sa mamma lite finurrligt.
- Ehh, asså, Niall ska till Irland och hälsa på sina föreldrar i tre veckor, sa jag och kollade ner i täcket.
- Ska han, men då kommer ju ni inte träffas, sa mamma och förtsog nästan vad jg ville fråga.
- Han frågade om vi kunde följa med, sa jag och bet mig i läppen.
- Vi?
- Ja asså, du, jag, Alfons och Oliver? sa jag.
- Men det går ju inte, sa mamma. Vi betalar ju för hotellet! Det är dyrt! sa mamma.
- Men kan inte jag följa med då? Han ville presentera mig för sina föreldrar, sa jag o hch oppades på att mamma skulle säga .
- Asså, Maja, vi skulle åka hit för att vara med varandra under hela sommaren, sa mamma.
- Men det är bara tre veckor! Ni kan klara er utan mig! sa jag och slog ihop mmina händer.
- Jag skulle vilja prata med Niall först, sa mamma och jag tog upp mobilen och ringde Niall. Han skulle komma till hotellet. Vilket var onödigt, men hn tyckte det tydligen var viktigt. Niall kom till hotellet efter tjugo minuter, och mamma bad mig att gå ut. Jag suckade och gick til Alfons och Oliver. Dörren var låst så jah knackade.
- Who is it? sa Alfons.
- Housecleaning, sa jag med en töntig röst. Alfons låste upp dörren och släpte in mig.
- Var är mamma? frågade Alfons.
- Hon pratar med Niall, sa jag och satt mig på sängen.
Nialls pov
- Asså, Niall, jag gillar dig och det vet du, men jag litar inte på samhället. Vad som hest kan hända, inte bara Maja utan er båda. Du känner ju Mullingsar lite bättre, än Maja, men ändå, sa Maria.
- Jag vet, men om någon skulle röra Maja mot hennes vilja, skulle det vara det sista han eller hon gjorde, sa jag och hoppades på det bästa.
- Ja, men lisom, jag vill verkligen att Maja ska åka med dig, men det är svårt att släppa iväg sin sjuttonåring själv när man aldrig gjort det, sa Maria.
- Jag kommer göra vad som helst för att skydda henne, sa jag.
- Men hur l'nge skulle du vara borta?
- Tre veckor, sa jag.
- När åker du?
- Imorgon, sa Niall.
- Säg till Maja att hon måste packa väskorna, sa Maria och log. Jag kollade på Maria med stora ögon.
- Nu ge mig en! sa hon och öppnade armarna. Jag kramade henne.
- Tack så jättemycket! TACK! sa jag. Jag gick ut och stötte in i Maja.
- Vad, hur gick det, sa hon.
- PACKA VÄSKORNA! VI SKA TILL MULLINGAR! jubblade jag.
- YEEES! skrek Maja och kramade om mig.
- Mullingar, Mulllingar! sjöng vi.
Yes
YOU ARE READING
Niall Horan- Our Moment (Svensk)
FanfictionDu får det att se magiskt ut, din röst får mig att rysa, din kärlek får mig att koka. Dina ögon får mitt hjärta att bulta. Varje gång du tittar på mig blir jag darrig och knäsvag. Din kärlek är min drog. Maja och Niall har aldrig varit ett vanligt...