Proloog: Get ready for the journey of your life
~~*~~*~~
Lila's weekendtas stond klaar in de hal. Morgen was het dan zover. Ze zou eindelijk met school op werkweek gaan. Maanden had ze ernaar uit gekeken samen met haar beste vriendin Marlou. Zij tweeën hadden de werkweek naar de Ardennen toegewezen gekregen - hun tweede keus, maar ze waren er alsnog erg blij mee. Een week vol met leuke buitenactiviteiten op het programma.
Lila zat op haar bed en pakte het programmaboekje nog eens van haar nachtkastje. Er stond zoveel geweldigs in: kanoën, klimmen, abseilen en zelfs een dropping in het bos!
Dat laatste klonk erg spannend, ze had nog nooit zoiets gedaan, maar het zou vast wel goed gaan. Want kom op, het ergste wat er kon gebeuren was dat je zou verdwalen, maar dat leek haar een beetje onmogelijk. Het was de Ardennen maar, geen jungle in de tropen.
Een geluid verstoorde haar gedachten. Het scherm van haar mobiel zag ze aan de andere kant van haar kamer oplichten. Zuchtend liep ze naar haar bureau, maar ontgrendelde daarna snel haar mobiel toen ze zag dat het een whatsappje was. Nieuwsgierig bekeek ze het inkomende bericht. Het was van Marlou.
"Neem jij nou ook je bikini mee? Misschien kunnen we daar ook zwemmen in het meertje."
Lila moest hardop lachen. Die Marlou ook. De avond voor vertrek nog even snel allerlei spullen bij elkaar rapen. Gelukkig voor Marlou reageerde ze meestal gelijk op berichtjes, want het was al best laat. Ze moest zich maar eens gaan omkleden.
"Ja natuurlijk. Daar hadden we het toch al over gehad?" typte ze in. Ze legde haar mobiel weer terug en borstelde haar haren. Terwijl ze dat deed, wachtte ze op Marlou's antwoord.
Een nieuw geluidje kwam weer uit haar telefoon. Ze keek op haar beeldscherm en zag "Owja" staan.
Lila grinnikte en typte snel verder. "Ben je al klaar voor morgen?"
"Bijna..." kreeg ze als antwoord. "Maar ik heb er wel heel veel zin in."
"Ik ook. Let's make it our best week ever!" Ze legde haar mobiel weg en ging verder met haar haar. In gedachten verzonken dacht ze aan morgen. Over precies 12 uur zat ze al in een rijdende bus naar de camping. Ze vertrokken om negen uur stipt. Gelukkig niet al te vroeg, want andere werkweken gingen veel eerder. Zo gingen haar andere vriendinnen naar Noord-Italië en vertrokken zij morgen al rond zes uur - dat was dus echt te vroeg voor haar doen.
Niet veel later lag Lila in bed. Ze probeerde te slapen, maar dat lukte niet. Dat kwam natuurlijk door de zenuwen. Ze had er ongelofelijk veel zin in, maar voor sommige dingen was ze nou eenmaal nerveus - ook al wist ze van zichzelf dat dat nergens voor nodig was.
Ze draaide zich nogmaals om, maar piekerde over alle dingen die fout konden gaan. Ze kon morgenavond tot de ontdekking komen dat ze iets belangrijks was vergeten. Ze kon iets waardevols kwijtraken, zoals haar gloednieuwe fotocamera. Ze kon een lichaamsdeel breken en dan naar het ziekenhuis moeten. Ze kon dit, ze kon dat. Er kon van alles mis gaan.
Ze moest echt ophouden, maar dat ging niet zo gemakkelijk. Ze probeerde haar hoofd leeg te maken door al haar gedachten letterlijk aan de kant te zetten en uit te wissen. Een groot zwart vlak bleef over. En toen, concentrerend op die lege ruimte, viel ze toch nog in een diepe slaap.
~~*~~*~~
(A/N) Oehh Lila's avontuur op de werkweek begint bijna! Sorry als bovenstaande proloog wat kort en saai is, maar vanaf nu zullen alle officiële hoofdstukken langer en leuker zijn. Vergeet niet te voten. ^_^
JE LEEST
Lost in the woods with that boy
AdventureWat begon als een geweldige werkweek in de Ardennen, veranderde in een verdwaling met een wel heel frappante jongen en eindigde in een regelrechte hel die niemand, maar dan ook niemand had kunnen voorzien. #1 Avontuur (Voorheen bekend als: Back to R...